Ik zit maar te lezen maar zal me eerst eens even voorstellen

Whipp

New Member
Hallo allemaal, wat ben ik blij dat ik dit forum ben tegengekomen! Maar ik heb net zoveel zitten lezen, zowel als de hele eerste pagina van 'Even Voorstellen' als in het dagboek van Marijke Rob, Lilliane en Rick dat ik nu maar eens eerst me ga voorstellen en ik hoop van jullie adviezen en informatie te krijgen :lol:

Mijn man had het al wel eens gehad over emigreren naar Australie, maar we waren toen net van Nederland naar Belgie vertrokken voor een hem daar aangeboden baan.. nu 3 jaar geleden.
waarom we dan toch denken over naar Australie te vertrekken.... ik denk ten 1e omdat het voor mijn man iets is wat hij sowieso graag wilde..

en de mogelijkheid bestaat om het te kunnen doen doordat er een kantoor in Melbourne is vd zaak van mijn man en er is net over gesproken om daar iemand heen te laten gaan van hier vandaan..

en als ik dan hoor van de vriendelijkheid vd mensen in Australie en het laid-back gedrag, en de heerlijke temperaturen, daarbij geteld dat het in Nederland er niet 'gezelliger' op aan het worden is dus daar naar terug gaan zullen we niet meer doen..

Ik ben nu mijn 2 dochters van 30 en 28, aan het proberen ook Oz minded te maken om daar te gaan wonen..
de jongste van 28 vertrekt 17 december naar Oz voor een maand om te backpacken en vrienden van haar op te zoeken die daar al zijn gaan wonen vanuit Nederland..

wij zouden dan in de omgeving van Melbourne moeten gaan wonen omdat het kantoor in Mitcham ligt,

waar zouden we dan het beste kunnen kijken om te gaan wonen? Wie kent de omgeving daar een beetje?

als het kan niet al te ver van de zee vandaan..
een beetje een ruim huis met een grote afgezette tuin i.v.m. onze 2 whippets en een rescue galgo en onze Koratkat die we zeker mee willen nemen..

ik zelf ben 55 jaar en mijn man wordt binnenkort 50,

het valt mij op dat ik hier bijna allemaal heel jonge mensen zie die naar Australie willen emigreren..
en dat je 'puntenverlies' hebt als je al in de 2e helft van de 30 komt..
wat houdt dat dan wel niet in voor ons? :? zit men in Oz niet echt te wachten op 'wat oudere' immigranten?

Zou dat een probleem kunnen vormen die leeftijd van ons?
of speelt dat niet als je een baan aangeboden zou krijgen?

Heeft iemand misschien wat uitleg hierover?


Groetjes, Thesi (alias Whipp)
 
ik ben trouwens nu net gelijk je website opgedoken!! daar staat aardig wat info op zeg!

bedankt! ik ga gauw verder lezen!
groetjes, Thesi

ik zie dat iedereen zo'n beetje zijn eigen naam hier gebruikt dus ik heb het even aangepast.. :lol:
 
Whipp said:
Hallo allemaal, wat ben ik blij dat ik dit forum ben tegengekomen! Maar ik heb net zoveel zitten lezen, zowel als de hele eerste pagina van 'Even Voorstellen' als in het dagboek van Marijke Rob, Lilliane en Rick dat ik nu maar eens eerst me ga voorstellen en ik hoop van jullie adviezen en informatie te krijgen :lol:

Mijn man had het al wel eens gehad over emigreren naar Australie, maar we waren toen net van Nederland naar Belgie vertrokken voor een hem daar aangeboden baan.. nu 3 jaar geleden.
waarom we dan toch denken over naar Australie te vertrekken.... ik denk ten 1e omdat het voor mijn man iets is wat hij sowieso graag wilde..

en de mogelijkheid bestaat om het te kunnen doen doordat er een kantoor in Melbourne is vd zaak van mijn man en er is net over gesproken om daar iemand heen te laten gaan van hier vandaan..

en als ik dan hoor van de vriendelijkheid vd mensen in Australie en het laid-back gedrag, en de heerlijke temperaturen, daarbij geteld dat het in Nederland er niet 'gezelliger' op aan het worden is dus daar naar terug gaan zullen we niet meer doen..

Ik ben nu mijn 2 dochters van 30 en 28, aan het proberen ook Oz minded te maken om daar te gaan wonen..
de jongste van 28 vertrekt 17 december naar Oz voor een maand om te backpacken en vrienden van haar op te zoeken die daar al zijn gaan wonen vanuit Nederland..

wij zouden dan in de omgeving van Melbourne moeten gaan wonen omdat het kantoor in Mitcham ligt,

waar zouden we dan het beste kunnen kijken om te gaan wonen? Wie kent de omgeving daar een beetje?

als het kan niet al te ver van de zee vandaan..
een beetje een ruim huis met een grote afgezette tuin i.v.m. onze 2 whippets en een rescue galgo en onze Koratkat die we zeker mee willen nemen..

ik zelf ben 55 jaar en mijn man wordt binnenkort 50,

het valt mij op dat ik hier bijna allemaal heel jonge mensen zie die naar Australie willen emigreren..
en dat je 'puntenverlies' hebt als je al in de 2e helft van de 30 komt..
wat houdt dat dan wel niet in voor ons? :? zit men in Oz niet echt te wachten op 'wat oudere' immigranten?

Zou dat een probleem kunnen vormen die leeftijd van ons?
of speelt dat niet als je een baan aangeboden zou krijgen?

Heeft iemand misschien wat uitleg hierover?


Groetjes, Thesi (alias Whipp)

Hallo Thes,

Welkom op het Forum.
Niet alleen jonge mensen emigreren.
Wij zijn beiden 50 en gaan ook.

suc6

Rob
 
Hoi Rob,

pfftt dat is een opluchting om te horen... waar willen jullie naar toe gaan en wanneer?

Thesi
 
Whipp said:
Hoi Rob,

pfftt dat is een opluchting om te horen... waar willen jullie naar toe gaan en wanneer?

Thesi

Hoi Thes,

Ik wil graag naar Cairns en mijn vrouw naar Adelaide waar zij vandaan komt. Wij zijn er nog niet helemaal uit.
Medio augustus 2005 willen wij weg.

Rob
 
Whipp said:
ik ben trouwens nu net gelijk je website opgedoken!! daar staat aardig wat info op zeg!

bedankt! ik ga gauw verder lezen!
groetjes, Thesi

ik zie dat iedereen zo'n beetje zijn eigen naam hier gebruikt dus ik heb het even aangepast.. :lol:

dank je... daarvoor schrijf ik het ook op, om anderen te helpen, maar ook om een beetje bij te houden wat ik zoal moet doen. Is leuk voor later :wink:
 
Ah Rob, dat wordt nog moeilijk dan nietwaar? jij naar Cairns en je vrouw naar Adelaide..
Maar voor jullie zal het dan niet zo moeilijk zijn om daar weer naar toe te gaan aangezien zij uit Adelaide vandaan komt, toch?

Inmiddels heb ik begrepen dat de meeste visa als leeftijdsgrens 45 jaar hebben... dus maar hopen dat wij via de werkgever van mijn man uiteindelijk in Australie terecht zullen komen...

en ik hoop dat nog des te meer na de uitzending van Twee Vandaag waarin bleek dat Nederland, ondanks wel 50 bedrijven en bedrijfjes heeft die voor de ''veiligheid'' van Nederland zouden moeten zorgen, allemaal met inbegrip vd AIVD, onbekwaam zijn... om voor die veiligheid te zorgen..

oud-commissaris Blaauw kwam ook aan bod en nog 2 heren wiens namen me ff ontschoten zijn maar alle 3 gaven volmondig toe dat men (die werknemers van die bedrijven dus) niet uitgerust was met de capaciteiten en inzichten, die nodig zijn om een volk te beschermen..

dus ik ben zeer benieuwd en lees alles zeer zorgvuldig en ben blij met dit forum waar zoveel kennis aanwezig is..

het is een enorm karwei om het je allemaal eigen te maken dus Sandra, Simone, en nog veel meer lui, ik vind het echt geweldig van jullie dat je dat overzicht hebt gemaakt..

Groetjes,
Thesi
 
Ik zag net bij het BE forum dat men liever niet over politiek iets zegt. als dat hier ook zo is zeg het me dan even aub :wink:
dan haal ik het gelijk weg wat ik gisteren heb geschreven hier..

Groetjes, Thesi

p.s. en nog wat, weet iemand hier ook hoe ik aan een routeplanner kan komen om in Oz rond te kunnen kijken hoever de afstanden zijn va Melbourne?

alvast bedankt.
 
Whipp said:
Ik zag net bij het BE forum dat men liever niet over politiek iets zegt. als dat hier ook zo is zeg het me dan even aub :wink:
dan haal ik het gelijk weg wat ik gisteren heb geschreven hier..
Welkom op het forum!

Ik heb geen moeite met politiek getinte berichten, mits ze voldoen aan de forumregels en de fatsoensnormen niet overschrijden.
 
Meid Syl! dank je wel!! dit maakt het gelijk een stuk eenvoudiger om rond te kijken waar je zou kunnen gaan wonen! precies wat ik zocht!!

Ik hoef maar Mitcham in te typen en ik kan zo in de hele omgeving kijken wat er is en mijn man is bijvoorbeeld al in Healesville e o geweest en hij zei dat het daar mooi was een soort country en western stadje.. dus ik ben benieuwd... mijn dochter net nog op msn gehad... zij vertrekt over 12 daagjes naar Oz en wie weet... is ze helemaal verliefd en wil ze ook gaan... wie weet.. dat zou het allemaal een stuk gemakkelijker maken... :wink:

zo gauw ik meer weet horen jullie van me! Thanks!

Thesi
 
Back
Top