Immigreren in OZ

shibby

New Member
Wat zijn er nog weinig gebruikers op dit forum!

Ik wilde toch even wat vragen....

Ik overweeg namelijk om in Australie te werken / wonen. Ik ben bijna afsgestudeerd in HTS vliegtuigoperatie, weet al een bedrijf in Adelaide om te soliciteren en vraag me af hoe ik het dan het beste aan kan pakken kwa visa aanvragen. Ik heb al op www.australian-embassy.nl gekeken, maar ik zou eerst graag iemand spreken die hier al ervaring mee heeft. Verder wil mijn vriendin ook mee en heeft SPW-MBO gedaan.

Met wie kan ik hierover praten?

Groeten,

Jeroen
 
G'day Jeroen,

Je hebt een aantal opties.

Eerste optie is om allebij een working holiday aan te vragen. Ik geloof dat je beide onder een bepaalde leeftijd moet zijn. Het probleem met een working holday visa is dat je maar 3 maanden voor een werkgever mag werken. Het is zeker niet makkelijk om een goede baan te vinden als je vertelt dat je naar 3 maanden weer weg moet.

Tweede optie is om te proberen een baan te zoeken vanuit Nederland en dan je werkgever je te laten sponseren. Je kan dan blijven werken voor zolang nodig. Aangezien je een vrij unieke studie hebt zou dat best wel eens mogelijk kunnen zijn. Probeer een email te sturen naar de persoon waar je wil werken en misschien kunnen ze je helpen. Ik denk dat je vriendin het ook vrij makkelijk kan vinden met haar SPW opleiding. Er is best een tekort aan mensen met zo'n studie.

Ik ben zelf op een working holiday naar Australie gegaan en na een jaar heb ik mijn permanente aangevraagd. In mijn geval is het anders, omdat ik inmiddels met een Australier getrouwd ben.

Ik ieder geval veel succes ik hoop dat je hier wat aan hebt en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Sil
 
Hoi Silvia! Ik vraag een visum onde de skilled migration visa categorie. Maar mocht dit niet lukken, hoe lang mag je komen en blijven op een working holiday visa?
 
Ik raad iedereen www.smca.com.au aan.
Een bedrijf in Sydney die je heel goed helpt. Je kunt voor ongveer 50 euro erst door hun laten uitzoeken welke mogelijkheden je hebt. Ddan beslis je of je verder met ze in zee wilt.
 
Hoi Victoria! Bedankt voor je tip maar ik ben al in zee gegaan met TIG. Ik vond het niet leuk om eerst te moeten betalen vor advies terwijl ik het overal gratis kreeg. Maar op zich komen ze professioneel over en iedereen moet voor zichzelf maar de keus maken of je dat 'tipgeld' wilt betalen of niet!! :)
 
Aussielover ik was gewoon benieuwd waar iedereen graag heen zou willen. Ik woon zelf in Queensland en het is hier vreselijk mooi. Enig idee welke plaats je heen zou willen?
 
Silvia said:
Aussielover ik was gewoon benieuwd waar iedereen graag heen zou willen. Ik woon zelf in Queensland en het is hier vreselijk mooi. Enig idee welke plaats je heen zou willen?

Ik wil graag in Queensland wonen maar ben er nog niet over uit waar dan! Liefst niet te stads maar ook niet te afgelegen! Heb jij tips voor me?
 
Aussielover said:
Ik wil graag in Queensland wonen maar ben er nog niet over uit waar dan! Liefst niet te stads maar ook niet te afgelegen! Heb jij tips voor me?

Ik woon in Rockhampton. 7 uur boven Brisbane. Er wonen hier ongeveer 60.000 mensen en alles wat je zou willen doen is hier te doen. Het is veel rustiger dan Brisbane, files kennen we hier niet en de mensen zijn vriendelijk, de pubs zijn overal en erg goed. De 'Outback' is om de hoek, camperen kan overal. Het strand is 20 minuten hier vandaan. Wat wil je nog meer? Cairns, Mackay, Townsville, Gladstone en Bundaberg zijn nog wat andere kleinere plaatsen met allemaal hun eigen beauty.
 
aussielover,

Het advies dat smca geeft , is behoorlijk uitgebreid, ze bekijken alle kansen. geen simpel puntentestje dus zoals bij bv 'www.live in Australia ''.

ps En een working holiday visa kun je alleen onder de 30 jaar aanvragen en ook voor 1 keer.
 
Oh ja, en Townsville is heel mooi, vooral als je een single vrouw bent! Allemaal leuke legerjongentjes, hmmmmmmmmmmmmmmmmm
dat niet alleen, ik vind T'Ville heel mooi en layed back. GBR voor de deur, Wallaman Falls (highest single drop in Australie) een uurtje noord, Tully en Murray falls een beetje in het noorden en het mooiste is dat het niet erg touristisch is.
 
Waarom niet Adelaide?
Heerlijk klimaat, zeer betaalbare woningen en alles goed bereikbaar (bos, outback en zee). Daarnaast wonen er ongeveer 1 miljoen mensen zodat er ook voldoende werkgelegenheid is.
 
Wij willen graag in Queensland wonen, dus het wordt Brisbane vanwege de werkgelegenheid. Ik vindt Queensland heel erg mooi en een voordeel is dat er geen koude tijd is (dat is juist waarom ik wegga uit Nederland).
 
Hoi Jeroen en anderen,

Wij wonen nu ruim drie jaar in Adelaide en heben het hier uitstekend naar ons zin. Als je iets meer over Adelaide wilt weten, dan moet je mij maar even mailen. Je kunt ook op onze website zien hoe het eerste halfjaar ons hier vergaan is.
 
Hoi Rob,

Welkom op het forum!
Ik heb je site bekeken en moet zeggen dat het erg leuk is om te lezen. Mijn complimenten!
 
Back
Top