in 2 uur van Adam naar sydney

Al dat supersnelle geraas. Ja, misschien is het wel de toekomst maar ik las ook vandaag op www.msn.nl dat ze in de toekomst staanplaatsen wilden maken in vliegtuigen.
Nou, is er hier iemand die staand naar Australië toe wil vliegen? 20 uur staan?
Ja, okee, dan biedt zo'n snel vliegtuig wel uitkomst.
Maar ik zie persoonlijk eigenlijk veel meer in het zelf kunnen vliegen. http://www.moller.com/skycar/

Maximum snelheid 660. Cruise snelheid 440.
Verbruik: 1/7 (20 mile=32 km en 1 gallon=4,5 liter)
Maximum range: 1200 km
Het duurt natuurlijk wel 2 1/2 keer zo lang maar je kan landen waar je wil, tanken met elke brandstof enz.
En je kan tenminste zitten.
Wie wil er één?

http://www.moller.com/purchase/purch_info.html

Als ze er veel verkopen en je hebt geduld: US$500.000,=. Dan moet je wel wachten tot omstreeks 2009 voordat ze de eersten verkopen en je mag hem dan kopen als 201-500ste. Maar je kunt nagaan dat als er meer fabrikanten van dit soort auto-vliegtuigen komen ze binnen korte tijd niet zo heel veel meer kosten. Die prijs zakt wel en wie weet kan je dan in 2020 of zo een vliegauto kopen voor US$60.000,=. We zullen zien.

Staanplaatsen op een vlucht A'dam - Zitnie, dat zal toch niet gauw gebeuren... LOL  Wordt een drukke boel op de plee dan!

Oh ja, tenzij ze in 2 uur hier zijn. Zit je trouwens tóch nog met een jetlag, dáár kunnen ze niets aan doen.

Die staanplaatsen zijn dan waarschijnlijk voor de korte vluchten richting UK of Frankrijk wel aardig, maar ik vraag me dan weer af hoe dat gaat met het toenemende aantal kilogrammen. Staanplaatsen scheelt je een hoop ruimte, dus kun je meer mensen meenemen en meer bagage. Natuurlijk kan zo'n vliegtuig veeeel meer kilo's aan dan wat er normaal gesproken in zit, maar mee kg's betekent ook meer kerosine. De reden van de staanplaatsen is onder andere de stijgende kerosineprijs. Zou het nou echt goedkoper worden als je meer mensen kunt vervoeren dus meer kerosine gebruikt?
Of zit ik met mijn hersenkronkels nou fout?

Ben trouwens gisteren in Het Bernini Mysterie van Dan Brown begonnen en daar hebben ze het over een vliegtuig dat met mach 15 binnen een uurtje van Massachusets naar Geneve vloog. Een protoype van een Boeing x-33. Lijkt me toch niet echt lekker vliegen met mach 15 ;) Nu is dit natuurlijk een boek, maar wie weet wat er in de toekomst nog allemaal komt.

Maar wel een leuk boek Annemiek en wie weet
kunnen we ons met een jaartje of 10 laten
overstralen 'beam me up Scotty'

Miran  :)

uhms die staanplaatsen in vliegtuigen is allemaal leuk en aardig... maar wat als het vliegtuig neerstort waar jij net in staat..... is daar wel over nagedacht :p

noujah neerstorten maar een buiklanding dan ieder die staat word3x zo hard door het vliegtuig gegooid dan iemand die zit.... of word het dan de bedoeling dat bij iemand opschoot kruipt ofzo... :S lijkt me geen fijn idee

[quote author=wezep link=topic=4298.msg57567#msg57567 date=1146060927]
noujah neerstorten maar een buiklanding dan ieder die staat word3x zo hard door het vliegtuig gegooid dan iemand die zit.... of word het dan de bedoeling dat bij iemand opschoot kruipt ofzo... :S lijkt me geen fijn idee
[/quote]

Tjeetje, zo lenig ben ik helemaal niet......... een buiklanding als ik sta...... :lol:
Overigens lijkt dat staand vliegen mij zonder buiklanding ook niets. De vliegtuigmaatschappijen willen er ruimte mee winnen...... weet je meten hoe lekker dicht je op elkaar staat.

:-D Het wordt tijd dat de vliegtuigen kunnen vliegen op Zeewater. Daar hebben we tenminste genoeg van. :dance:

Hee Wezep, tegen de tijd dat het vliegtuig de grond raakt, ben jij al dood hoor. Ach, ik heb 't ergens in een boek van Dr. Karl gelezen, over het stoppen van een vliegtuig en de G-force die daardoor plots verandert etc etc.

Maar enniewee, de grond haal je niet levend! (Poehee, wat een opluchting he!)

Terwijl er toch zo vaak overlevenden zijn van een vliegramp. Niet vaak, maar het komt voor ;) Door het vliegtuig gegooid worden kun je niet, omdat je ook bij staanplaatsen gordels hebt. Je moet er ook niet vanuit gaan denk ik dat het hele vliegtuig gevuld zal zijn met staanplaatsen. Het zullen er, net als in een bus, maar een paar zijn denk ik.
En wat betreft dat dicht op elkaar staan... Al eens gevlogen met Easyjet? Ik heb een aardige kont, maar nog niet eens zo'n enorme dikke en ik pas net in die stoeltjes. Laten we het over de beenruimte nog maar niet hebben ;)

LOL... Mooie woorden Annemiek.... 

Die goedkope vliegtuigmaatschappijen stoppen mensen in een vliegtuig als haringen in een ton. Ik ben níet bang van vliegen, maar als ik moet vliegen op nationale vluchten met the likes of Virgin, dan krijg ik het toch een beetje benauwd... Ik kan de nooduitgang vaak niet eens zíen!

Tegenwoordig vliegen we business naar NZ, omdat we ook voor werk gaan, en 't vliegen een beetje moe worden. Met inchecken en de hele mikmak ben je bijna een werkdag kwijt! Nou ja, dit raakt off topic... :)

Back