in aanmerking voor verschillende visa-soorten --> keuze ?

Patrice

New Member
Dag iedereen,

Na het invullen van een start-vragenlijst (immi.gov.au) zouden wij in aanmerking komen voor een drietal soorten visa.

Skilled Independent 189 (75p)
Skilled 190 State (80p)
Skilled 489 State (85p)

Waarschijnlijk is dit een domme beginnersvraag, maar welke is de meest interessante - die met de hoogste score :confused:,... en in ons specifiek geval (leeftijd) welke gaat het snelste ?

Dank voor alle info !
Groet,
Patrice
 
Hi Patrice,

Helemaal geen domme beginnersvraag, de keuze voor een bepaald type visum kan van zoveel factoren afhankelijk zijn. Wat je eventueel ook nog in overweging kunt nemen is: hoe snel wil je Australië binnen zijn en hoe (on)afhankelijk wil je zijn? Ik heb begrepen (maar pin me daar niet op vast met de EOI) dat een gesponsord visum sneller kan gaan dan een skilled independent, maar dat de laatste je wel weer de grootste bewegingsvrijheid geeft: je mag direct indefinitely overal in het land wonen en werken. Misschien is het een idee om je vragen en/of een kansbeoordeling ook nog voor te leggen aan een migratiebureau? Er zijn heel wat draadjes te vinden over bureaus die wel of niet aan te raden zijn.

Succes met de beslissing in ieder geval!
 
De laatste valt af. Waarom zou je voor een tijdelijk visum gaan, waarbij je ook nog eens mega beperkt wordt omdat je regionaal moet gaan.

Ala je al superzeker weet welke staat, kan je voor de 190 gaan. Maar aangezien je sowieso veel punten hebt volgens mij, kan je ook voor de 189 gaan. De 189 geeft je de meeste vrijheid die je kan hebben met een visum.
 
@ FOL & Tamaria,

dank voor jullie info... ben nu toch weeral een heel heel klein stapje dichter :)

en nu... er maar eens aan beginnen zeker, aan die papierenwinkel :eek:
 
Back
Top