In hoeverre kan familie je sponsoren + Skilled–Independent Regional vraagje

Merel

New Member
Hoi, ik ben me aan t verdiepen in een eventuele emigratie naar Australie en bekijk de verschillende visa. Mijn vriend en ik zouden in de buurt komen van het benodigde aantal punten voor een Skilled Independent. Maar de broer van zijn opa woont in Australie en zou ons wel kunnen sponsoren, maar nu vraag ik me af of dit familielid niet te ver is, weet iemand dit? Kan de hele familie je sponsoren of alleen opa/oma, vader/moeder, broer/zus?
Vervolgens nog een vraagje over het Skilled–Independent Regional Visum. Er staat: Regional Australia or a low population growth metropolitan area" means anywhere in Australia except Sydney, Newcastle, Wollongong, the NSW Central Coast, Brisbane, the Gold Coast, Perth, Melbourne or the ACT. Ik begrijp dat je niet in deze steden kan en mag wonen met een dergelijk visum, maar mag je wel in de suburbs van deze steden wonen en/of dorpen/steden in de directe omgeving?

[quote author=Merel link=topic=1553.msg13262#msg13262 date=1113919781]
Vervolgens nog een vraagje over het Skilled–Independent Regional Visum. Er staat: Regional Australia or a low population growth metropolitan area" means anywhere in Australia except Sydney, Newcastle, Wollongong, the NSW Central Coast, Brisbane, the Gold Coast, Perth, Melbourne or the ACT. Ik begrijp dat je niet in deze steden kan en mag wonen met een dergelijk visum, maar mag je wel in de suburbs van deze steden wonen en/of dorpen/steden in de directe omgeving?
[/quote]

De suburbs horen daarbij, want in het CBD (Central Business District = City Centre) woont bijna niemand....de meeste mensen wonen dan in de suburbs....

Ik wist trouwens niet dat je dan niet in Wollongong en Newcastle mocht vestigen....weer wat geleerd :)

[quote author=Merel link=topic=1553.msg13262#msg13262 date=1113919781]
Hoi, ik ben me aan t verdiepen in een eventuele emigratie naar Australie en bekijk de verschillende visa. Mijn vriend en ik zouden in de buurt komen van het benodigde aantal punten voor een Skilled Independent. Maar de broer van zijn opa woont in Australie en zou ons wel kunnen sponsoren, maar nu vraag ik me af of dit familielid niet te ver is, weet iemand dit? Kan de hele familie je sponsoren of alleen opa/oma, vader/moeder, broer/zus?
[/quote]

Hey, ik ben bang dat dat te ver familie is.. Het is idd alleen directe familie, maar je kunt hem wel vragen een sponsor te vinden voor je qua werk als je dat wilt. Dat doet mijn nichtje namelijk ook.

Welke familie je kan sponseren en onder welke voorwaarde kun je ook terugvinden in Booklet 6, zie site van DIMIA

Hoi, dank jullie wel, ik ben weer een stuk wijzer geworden! De emigratieplannen zijn momenteel niet voor de korte termijn omdat mijn vriend en ik beiden nog studeren, maar de orientatie begint, je kan niet vroeg genoeg beginnen. En voordat we definitief de procedure willen starten willen we voor langere tijd naar Australie. Mijn vriend is er al geweest op zijn working-holiday-visum, maar ik ben er nooit geweest. Door zijn verhalen en verhalen van anderen ben ik wel erg enthousiast geworden, maar ik vind dat ik toch eerst in het land geweest moet zijn voordat ik serieus aan emigratie ga denken....

Back