In NL betaal je te veel!

Annemiek

XPdite Sponsor
Vanochtend in de Metro een verslag gelezen van Zembla (tv programma) gisteravond. In Nederland betaal je vaak onnodig 10 duizenden euro's teveel voor huizen. Door grondspeculatie en kunstmatig gecreeerde schaarste rijzen de prijzen de pan uit! De bedragen die speculanten, verzekringsmaatschappijen, banken en gemeenten hieraan verdienen vallen blijkbaar in het niet bij de bedragen van de bouwfraude. En het is allemaal legaal....

Misschien begrijp ik het verkeerd hoor (maar ik vraag je straks wel ff)...maar de bedragen van verzekeringsmaatschappijen etc. vallen in het niet bij de bouwfraude....Dus de bedragen in de bouwfraude is vele malen groter dan de bedragen voor de verzekeringsmaatschappijen etc.....of is het net andersom?

Betekent natuurlijk niet dat ik mijn appartement straks maar voor een habbekrats moet gaan verkopen  :|

[quote author=Maluka link=topic=1210.msg9732#msg9732 date=1109323826]
Betekent natuurlijk niet dat ik mijn appartement straks maar voor een habbekrats moet gaan verkopen :|
[/quote]

Neej idd, ik hoop toch echt op zijn minst mijn hypotheek eruit te kunnen halen.. Zal wel moeilijk worden, maar binnenkort een schilderdagje georganiseerd. Dus als hier nog vrijwilligers zijn?!?!?! :)

Grtz Tanne  :cool:

[quote author=Annemiek link=topic=1210.msg9728#msg9728 date=1109320509]
Vanochtend in de Metro een verslag gelezen van Zembla (tv programma) gisteravond. In Nederland betaal je vaak onnodig 10 duizenden euro's teveel voor huizen. Door grondspeculatie en kunstmatig gecreeerde schaarste rijzen de prijzen de pan uit! De bedragen die speculanten, verzekringsmaatschappijen, banken en gemeenten hieraan verdienen vallen blijkbaar in het niet bij de bedragen van de bouwfraude. En het is allemaal legaal....

[/quote]

Het is dus inderdaad andersom..... De bouwfraude bedragen zijn blijkbaar een peulenschil met wat er allemaal verdiend wordt met speculeren en alles lekker kunstmatig omhoog drijven....

Heb net op een realestate pagina een huis gezien met mooie tuin, jaccuzi, grote woonkamer en slaapkamers. Supermooi, voor omgerekend 178.800 euro. Voor zo'n huis betaal je hier zeker 4 of 5 ton. Maar ja... de grond zal daar ook veel minder kosten als in NL.
Het is gewoon echt van de zotten in NL, maar je doet er niets aan he...

Denk ook niet dat je het apartement voor een habbekrats moet verkopen hoor.

Ben ook mijn hele huis aan het opknappen  :x  voordat (eind volgende week )het bord te koop in de voortuin staat.Effe verven, deurtje op de zolder kamer inhangen, deurklink die al 2 jaar kapot is vervangen, de tuin effe doen en meteen een paar goedkope winterplantjes kopen zodat de tuin nog ergens op lijkt. God waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen!  :-D

Groetjes Sander  :up:

Best veel als het allemaal zo snel gebeurd moet zijn he :)

Wij wonen nog niet zo lang in dit huis en het is een echt opknap huis. Maar we wisten eigenlijk niet echt waar we aan begonnen waren en hebben nog niet echt veel gedaan. Vandaar dat we voor we het huis te koop zetten het hele huis wit willen hebben, zodat het er iig een beetje fatsoenlijk uit ziet. De vorige keer heeft het bijna een jaar te koop gestaan  :| Dat willen we een beetje voorkomen.

[quote author=Cajendra link=topic=1210.msg9753#msg9753 date=1109344285]
Best veel als het allemaal zo snel gebeurd moet zijn he :)

Wij wonen nog niet zo lang in dit huis en het is een echt opknap huis. Maar we wisten eigenlijk niet echt waar we aan begonnen waren en hebben nog niet echt veel gedaan. Vandaar dat we voor we het huis te koop zetten het hele huis wit willen hebben, zodat het er iig een beetje fatsoenlijk uit ziet. De vorige keer heeft het bijna een jaar te koop gestaan  :| Dat willen we een beetje voorkomen.

[/quote]Ken het wij hebben het huis 3 jaar  terug gekocht en een ons huis zit net in een prijsklasse die bijna niet meer gestegen zijn en die niet zo snel verkopen. Dus ik hou er ernstig rekening mee dat we het visum eerder hebben als dat we het huis kwijt zijn, balen maar ja, je kan er niet veel doen.

Was vandaag ook weer op  het nieuws dat je per huishouden tientallen euro's per jaar meer gaat betalen voor je water, omdat er achterstallig onderhoud op het waterleidingsnet is, en natuurlijk moeten ze dit verhalen op ons! Er lijkt wel geen eind aan te komen aan al die extreme verhogingen. Ik kreeg ook een paar weken terug mijn nieuwe premie opgave voor mijn verzekering. Ik ben particulier verzekerd en ga dit jaar 900 euro meer betalen voor mijzelf en mijn 2 kinderen dan in 2004  :angry1: .Echt complete waanzin!

Kreeg gisteren van stroom/gasleverancier een schrijven dat ivm de prijsstijgingen we meer per maand moeten gaan betalen, om te voorkomen dat we bij de eindejaarsafrekening ontzettend veel ineens bij moeten betalen.
M.i.v. 1 maart moeten we dus Eur. 40,= p. maand meer gaan betalen.
:angry1: :angry1: :angry1: :angry1:

Groetjes,
Brit

Hier in Zeeland is er een algemeen probleem met de energieleverancier. Vooral vorig jaar. Waren ze door een storing 8 mnd lang vergeten af te schrijven. En hoe vaak je ook belt, geen reactie. Nu hebben ze het eindelijk door en moeten we dubbele maandlasten gaan betalen + de stijgende kosten  :|  :cry:  :-( Hoezo Nederland word steeds duurder..........

Grtz Tanne

OEFFFFFFFFFFF dat is ook effe slikken!!! Wat mensen ook zeggen/schrijven op het forum, hoe het er momenteel in NL aan toe gaat is echt te gek voor worden, het enige wat hier nu gebeurt is dat bijna alles met de vergrijzing te maken heeft of het nu gaat om de pensioen voorziening, ziektekosten, hier hadden de mensen(kabinet) die er zogenaamd voor geleerd hebben veel en veel eerder op moeten inspringen. Ik weet 100 % zeker dat de maatregelen(en dat gene wat je in NL als consument voor produkten betaald) die in NL genomen zijn of worden nergens anders zo extreem zijn als hier. Ik weet gerust wel dat we in Australie tegen een hoop problemen zullen aanlopen, maar slechter als hier kan het iig niet worden.

IDD

Begrijp alleen wel, dat het in de EU landen om ons heen, zoals Duitsland, België, Frankrijk, Spanje en Denemarken, niet veel beter is.
Mede dankzij de EURO.

Groetjes,

Brit

De sfeer zit er lekker in. Leuk leesvoer.  :evil:

Australie is een stuk goedkoper maar bedenkt wel dat het gemiddelde loon hier ook lager is.

Ik weet niet hoe het met andere beroepen is, of de verschillen heel groot zijn, maar met mijn beroep ga ik tussen de 50000 en 70000 dollar verdienen, dan kom ik toch aardig in de buurt met wat drukkers hier in Nederland verdienen.

[quote author=Jeroen_1 link=topic=1210.msg9793#msg9793 date=1109417788]
De sfeer zit er lekker in. Leuk leesvoer.  :evil:

Australie is een stuk goedkoper maar bedenkt wel dat het gemiddelde loon hier ook lager is.
[/quote]

Klopt, maar ik geloof dat het dan toch nog goedkoper dacht ik.

Ook zoiets leuks... Ik betaal premie voor de VUT/FPU. Per maand ongeveer 46 euro. Gewoon weggegooid geld, want ik zie er nooit meer iets van terug. En omdat NL inderdaad aardig aan het vergrijzen is, moeten wij steeds meer betalen hier. Is het in Australie ook zo dat de werkende mensen opdraaien voor een deel van de kosten van de armen en de ouderen?

[quote author=Annemiek link=topic=1210.msg9807#msg9807 date=1109434110]
Is het in Australie ook zo dat de werkende mensen opdraaien voor een deel van de kosten van de armen en de ouderen?
[/quote]
Gelukkig wel. Dat noemen ze sociaal. Als je dat niet wilt moet je naar de USA gaan. Daar betaal je veel minder belasting en je weet zeker dat vrijwel al je belastinggeld wordt gebruikt om oorlog te voeren.  En dan kunnen de armen gewoon in de goot gaan liggen en snel sterven omdat ze geen toegang hebben tot de gezondheidszorg.

Gelukkig wel. Dat noemen ze sociaal. Als je dat niet wilt moet je naar de USA gaan. Daar betaal je veel minder belasting en je weet zeker dat vrijwel al je belastinggeld wordt gebruikt om oorlog te voeren.  En dan kunnen de armen gewoon in de goot gaan liggen en snel sterven omdat ze geen toegang hebben tot de gezondheidszorg.

:up:

Back