In welke wijk wonen?

Gwen

XPdite Sponsor
Hoi Iedereen!
Ik heb afgelopen nacht een mailtje gehad uit Adelaide van mijn stage over de 6 district centres waar ik mogelijk kom te werken. 1 van die 6 wordt het dus.
Nu liggen ze nogal ver uit elkaar, en 3 zelfs erg ver van het centrum van Adelaide (voor nl begrippen), en ik weet niet zo goed hoe ik het nu moet gaan doen met huisvesting.
Ik wilde eigenlijk in het centrum van Adelaide wonen, maar ik heb ook geen zin om elke dag een uur onderweg te zijn naar mijn stage.
Daarom roep ik even jullie hulp in.
Jullie zien hieronder een kaartje, met de 6 district centres (1 is zo ver dat ie er niet eens op staat + het vierkantje is het centrum). Zouden jullie mij kunnen vertellen welke wijken (die in de buurt van een van de centres ligt) leuk zijn om te wonen. Bijv met een shopping mall dichtbij, of hele mooie natuur, etc.. Hoop dat het kaartje een beetje duidelijk is.

Adelaide-2.jpg


Ps, is er trouwens zoiets in SA als 9292ov.nl , of een andere site waar je heel makkelijk kunt zien hoe je met het openbaar vervoer van het ene adres naar het andere kunt..?
 
Met de wijken kan ik je niet echt helpen ben ik bang. Wij wonen namelijk in het zuiden (Blackwood). Maar het lijkt me dat het nogal afhangt van wat je stageplaats uiteindelijk wordt. D'r zit nogal een verschil tussen Woodville en Elizabeth (om er maar 's twee uit te pikken).

Ps, is er trouwens zoiets in SA als 9292ov.nl , of een andere site waar je heel makkelijk kunt zien hoe je met het openbaar vervoer van het ene adres naar het andere kunt..?

Voor openbaar vervoer met bussen in Adelaide:

http://www.adelaidemetro.com.au/

En voor treinen heb je dan weer:

http://www.transadelaide.sa.gov.au/
 
Bedankt Benneman!
Het ligt natuurlijk inderdaad aan de stageplaats die het uiteindelijk wordt, maar het is wel fijn om alvast te weten welke wijken worden aanbevolen. Dan kan ik kijken of een van die wijken te doen is vanuit de stageplaats die ik uiteindeiljk krijg.
 
[quote author=Gwen link=topic=10137.msg140905#msg140905 date=1245416624]
Bedankt Benneman!
Het ligt natuurlijk inderdaad aan de stageplaats die het uiteindelijk wordt, maar het is wel fijn om alvast te weten welke wijken worden aanbevolen. Dan kan ik kijken of een van die wijken te doen is vanuit de stageplaats die ik uiteindeiljk krijg.
[/quote]

Tja, d'r zijn best leuke wijken, ook in het noorden van Adelaide. Zo waren wij tijdens onze huizenjacht nogal eens te vinden in wijken als Rostrevor en Magill. Maar dat zijn dan weer niet de goedkoopste wijken (ook niet de duurste overigens ;-).

Maar ja, wij wonen niet graag midden in de stad. Wat noordelijkere wijken die ook in dat kader vallen zijn wellicht Golden Grove en Tea Tree Gully?

Maar zoals je zelf al aangeeft zoek je bij voorkeur iets in de stad; dan is North Adelaide een aanrader. Helemaal vergeten, vlak bij het centrum vonden we Norwood (meer in het oosten) ook erg leuk.
 
als je een uurtje buiten de stad ver vind dan kan je beter in NL blijven  :grin:

En nu even serieus anders heb ik het straks weer gedaan;
Kijk eens op:
http://www.transadelaide.com.au/
http://www.adelaidemetro.com.au/

Misschien kan je daar wat meer vinden, succes  :up:
Johan
 
[quote author=alieNL link=topic=10137.msg140918#msg140918 date=1245424861]
Vaak is het CBD het duurst om te wonen...
[/quote]
Waarschijnlijk wel, maar bij shared accomodation valt het wel mee  :up:


[quote author=Ingriddh link=topic=10137.msg140917#msg140917 date=1245423735]
als je een uurtje buiten de stad ver vind dan kan je beter in NL blijven  :grin:
[/quote]
Ik zei toch ook voor nederlandse begrippen  :grin:
Het is voor mij gewoon extra moeilijk omdat ik daar natuurlijk geen auto heb  :wink:
 
hi

Probeer www.whereis.com.au daar kan je het adres in tikken en bijvoorbeeld direktie vragen naar de stad zodat je weet hoe ver weg het is.  je kan op die kaart ook zien wat er allemaal in de buurt is.  Als je Rundle Mall, Adelaide neemt als het centrum en dan het adres van je stageplaats intikt zeg langford drive, elizabeth kan je zien hoe ver weg het is.  Dit is dus ook het adres van het treinstation.  Geen idee waar je 6e plaats is.
Heb zelf 2x in Central Districts Hospital in Elizabeth Vale en 1x in Gawler 'gelegen'.  Trein verbindingen met de stad zijn uitstekend! Sneltrein Adelaide, Salisbury, Elizabeth, Gawler en goedkoop vind ik, je zit er zo.  Stoptrein doet over de hele trip een uur en sneltrein 35min als ik me het goed herriner.  Ga je meer in de buurten van Golden Grove wonen moet je inderdaad naar busvervoer kijken, bijv van GOlden grove naar Elizabeth de bus stopt dan 100 keer (wellicht overdreven) maar ik vond altijd busvervoer tussen de wijken een ramp! 
Ik denk dus dat je makkelijk in de stad kan wonen en bijv in Elizabeth kan werken, sneltrein is 25 min. ofzo.  Of in Modbury werken daar is een speciale bus de O'Bahn (een beetje als de metro) en zit je ook zo in Modbury.

Sidonia
 
Hoi Gwen,

Nog makkelijker dan whereis: gebruik google earth (gratis downloaden (www.googleearth.com). Dan kun je adres opzoeken en met streetview door de straten gaan. Ook kun je eenvoudig afstanden vinden, openbaar vervoer winkels etc.
 
[quote author=Peter! link=topic=10137.msg140937#msg140937 date=1245471721]
Hoi Gwen,

Nog makkelijker dan whereis: gebruik google earth (gratis downloaden (www.googleearth.com). Dan kun je adres opzoeken en met streetview door de straten gaan. Ook kun je eenvoudig afstanden vinden, openbaar vervoer winkels etc.


[/quote]
Nog makkelijker; doe het met Google Maps, dat scheelt je weer downloaden van een programma.

Bart
 
[quote author=Peter! link=topic=10137.msg140937#msg140937 date=1245471721]
Hoi Gwen,

Nog makkelijker dan whereis: gebruik google earth (gratis downloaden (www.googleearth.com). Dan kun je adres opzoeken en met streetview door de straten gaan. Ook kun je eenvoudig afstanden vinden, openbaar vervoer winkels etc.
[/quote]

Waar denk je dat mijn 'foto' in mijn eerste bericht vandaan komt  :grin:  :up:
Zelf heb ik nog steeds niet uitgevonden hoe ik met google earth door de straten kan lopen. Doe het daarom altijd met Google Maps (Dus Bart, dat wist ik al, maar many thanks!)


Bedankt voor de site Sidonia! Zal hem eens gaan bekijken.
Ik hoop maar dat de instelling een beetje op tijd weet waar ik uiteindelijk kom!
 
[quote author=sidonia link=topic=10137.msg140926#msg140926 date=1245455103]
Geen idee waar je 6e plaats is.
[/quote]
Heb nog even gekeken, en die is in Gawler. Ik zie op de transadelaide.com.au site dat dat het laatste station is op de Gawler line, en dat Elizabeth op diezelfde lijn ligt.

Maar als ik het goed begrijp, denken jullie dus dat het best mogelijk is om in het centrum te wonen, en elke dag naar een van deze 6 plaatsen te reizen?  :smile:
 
[quote author=Gwen link=topic=10137.msg140946#msg140946 date=1245493009]
Zelf heb ik nog steeds niet uitgevonden hoe ik met google earth door de straten kan lopen. Doe het daarom altijd met Google Maps (Dus Bart, dat wist ik al, maar many thanks!)
[/quote]

Gewoon ver genoeg inzoemen! let wel: nog niet elke plaats/middle-of-nowhere-dorp heeft deze mogelijkheid (maar Adelaide zou toch wel moeten..). Autralie loopt echter wel tig keer voor op NL, want ik kan veel kleine plaatsjes in OZ bekijken (ook waar mijn verre familie woont, en dat is echt een gat met 5 huizen..), maar in mijn regio in NL is het nog onmogelijk!

Je hoeft dus niks te downloaden
 
Hi

Kan je dus zelf een keuze maken?

Ik heb 5 jaar in Adelaide gewerkt en woonde in Gawler, geen probleem, had ook geen auto.  Je kan van Gawler hospital naar het station lopen, de sneltrein nemen de trip is 35/40min, omdat je opstapt aan het begin en uitstapt in de stad en visaversa had ik altijd een plekje om te zitten.  Stoptrein is een uur.  Ik vond het ideal.  Gawler hospital is in #1994 gebouwd. http://www.adelaidemetro.com.au/ttsearch.php?pred=traintram&js=1  Salisbury, Elizabeth and Gawler zitten op dezelfde treinroute.

Modbury vanuit de stad is ook goed te doen met de Obahn bus.http://www.adelaidemetro.com.au/guides/obahn.html

Persoonlijk vind ik Woodville en Blair Athol niets want dat zit midden in allerlei wijken en daar hou ik niet zo van.

Wellicht ook even kijken naar wat voor sporten je wilt gaan doen.  Sommige sporten spelen ze namelijk maar in een centrum/wijk en kennen ze geen uit en thuis spelen. 

Sidonia
 
Hoi Sidonia,
ik kan niet zelf kiezen welke van de 6 het wordt.. ik weet alleen zeker dat het 1 van die 6 wordt, maar wanneer het duidelijk wordt welke van de 6 weet ik ook niet zo goed.
Maar ik moet zeggen, ben wel goed gerust gesteld dat ik op alle 6 de plekken kan komen, met maximaal 1 uur reizen.
Ik ga maar voor 6 maanden, en ben ook niet de grootste sport fan, dus daar maak ik me niet zo druk om  :lol: Maar inderdaad wel een goede tip, voor als je echt gaat verhuizen!
 
[quote author=Gwen link=topic=10137.msg140946#msg140946 date=1245493009]
Zelf heb ik nog steeds niet uitgevonden hoe ik met google earth door de straten kan lopen. Doe het daarom altijd met Google Maps (Dus Bart, dat wist ik al, maar many thanks!)
[/quote]

Voor Street View heb je wel een redelijk recente Google Earth nodig.
En dan kan je links in het menu onder item "Layers" Street view aanvinken.
googleearth.png


En als je dat gedaan hebt krijg je allemaal fotocameraatjes in beeld:
googleearth2.png


Als je daarop klikt krijg je een popup en daarstaat weer een link naar street view (zomaar even willekeurig een straat ergens in Adelaide er uitgekozen)
googleearth3.png


Overigens:
Een aantal mensen geven hier al aan dat je niks hoeft te downloaden omdat je ook alles met Google Maps kan bekijken. Nu is dat wel zo, maar Google Earth werkt toch wel een stukje prettiger dan Google Maps. Google Maps is vooral met in- en uitzoomen niet echt userfriendly. En idd...aan het eerste screenshot te zien die Gwen had gemaakt was dat al gedaan met Google Earth...

(en Google Earth komt met een leuke ingebouwde flight simulator, zodat je overal ter wereld heen kan vliegen) :D
 
Back
Top