Inboedel en hond verhuizen.. met wie?

Janneke N.

Active Member
Hallo, Ik ben aan het uitzoeken momenteel welke verhuizer we zouden moeten kiezen voor onze verhuizing naar Sydney voor onze inboedel en de hond.
Ik kwam via het forum uit bij Hazeleger, die verzorgt ook het transport van je hond evt.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik ben vrijdag bij Animals to fly geweest in Hoofddorp, dat lijkt me een heel betrouwbaar en fijn bedrijf. Ben hierdoor wel een beetje opgelucht...arme hond..zo lang alleen op reis.
Graag ervaringen van mensen die emigreren met hond, onze hond was niet ingeënt voor rabiës.
Ik heb hem in januari direct laten inenten toen ik hier achter kwam, en afgelopen week de titer laten prikken.
Die was niet goed kleiner dan 0,4 en hij moet 0,5 zijn, dus opnieuw ingeënt en nu wachten tot 9 april dan weer bloed prikken en dan weer 10 + 150 dagen wachten. Hoop zo dat het dan okay is....... Dit kost ons 6 weken extra.
We kunnen nu pas half september weg, met de hond.
Ik heb ook de sites gezien van de internationale verhuizers De Haan, en de firma Kuiper.
Maar goed nu hebben we wel 6 weken extra om ons huis te verkopen:))
Alvast heel erg bedankt voor alle informatie..

Dag Janneke,

Hierover is al best veel geschreven op het forum. Kijk bijvoorbeeld eens hier.
Dan weet je meteen al heel wat meer.

Succes!
Dank je, had ik inderdaad al gezien. Maar ja ik wil graag zoveel mogelijk ervaringen horen.
Omdat je toch wel wat onzeker bent en er erg veel te kiezen valt..
Sorry.. Ik zag ook dat mensen hun hond twee keer achter elkaar hadden laten inenten voor rabiës met een week er tussen. Was in mijn geval ook beter geweest. Maar ja dat wist ik toen nog niet. Ik vind het een heel leuk en interessant forum, met heel veel leuke en aardige mensen:).

Wij hebben Animals to fly in December 2012 gebruikt richting Melbourne. Niks dan lof heel professioneel en zonder enig probleem. Voor een hond en 2 katten. Succes!

grtn Jeroen

Wij hebben Animals to fly in December 2012 gebruikt richting Melbourne. Niks dan lof heel professioneel en zonder enig probleem. Voor een hond en 2 katten. Succes!

grtn Jeroen
Heel erg fijn, wij gaan waarschijnlijk ook Animals to fly gebruiken. Ik heb al een offerte gekregen.
Maar voor ik het bevestig moeten we een goede rabiës uitslag hebben. Vorige week de tweede injectie gehaald.
Nu maar weer afwachten, ik ga over drie weken nog maar een extra injectie halen voor de zekerheid.. Anders kost het ons nog eens 6 weken, en nu maar 3 +wachten op de uitslag......(als het weer niet voldoende is)
Dan op 9 april weer prikken, fingers crossed;).

Ik heb hier vorige week ook iets over gepost:
http://xpdite.net/forum/threads/zelf-inpakken-container.3380/page-4#post-189915

Wij nemen onze kat mee. De vlucht regelen we via Zoologistics. Verder hebben we alles zelf geregeld.
Dank voor je zeer duidelijke verhaal, ik heb een offerte voor Animals to fly gevraagd. Ook over de container, en de verhuizer. Geeft een goed beeld wat te verwachten.
Ik ga ook Hazeleger maar vragen voor een offerte. Veel dank voor je informatie.

Ik kan je alleen maar als raad geven om alleen maar mee te nemen waar je echt waarde aan hecht en de rest op marktplaats te verkopen. Alles is hier anders. Ook de huizen. En dat leuke kastje blijkt hier helemaal niet te passen en verdwijnt vervolgens in de schuur. Het is veel makkelijker om hier gewoon weer nieuwe spullen aan te schaffen. Dan heb je ook weer eens wat nieuws. Scheelt een berg geld qua verschepen en slepen met spullen. Neem zoiezo niets electronisch mee. Alle spullen die wij in de container hadden waren kapot/deden het niet meer on arrival of gingen binnen de kortste keren kapot. Als wij weer zouden emigreren weet ik wel dat we nog niet de helft van alle spullen zouden meeslepen.

Zo, da's wel erg kort door de bocht zeg.
Bijna alle electronica die wij meegesleept hebben doet het nog steeds. Computers, stereos, HDD recorder, Wii, wekker radios, senseo, keukenmixer, etc........
Mijn 25 jaar oude stereo staat al bijna 3 jaar buiten onder de patio en doet het nog steeds zonder problemen.
En voor wat betrefd het meubilair; het meeste uit de woon/eetkamer is meegegaan. Van een meer dan 100 jaar oud huis naar een 5 jaar oud huis. En het staat niet eens raar ;)

Denk dat het iets genuanceerder ligt :rolleyes:

Bart

Hier ook, heb best veel meegenomen en sommige dingen zitten nog steeds in de doos, maar er af en toe doorheen snuffelen is ook leuk. en ik weet niet hoe lang geleden je hier kwam, maar al mijn electronische spullen werken nog steeds.

groetjes Johan

Dan hebben jullie meer mazzel gehad dan wij. Ik zeg trouwens niet dat je het zo moet doen, alleen dat wij dat zo zouden doen de volgende keer. Ik weet niet wat er gebeurd is met onze container maar echt alles qua electronica gaf de geest binnen no time. Maar ik vond het ook wel geinig om bij de Joyce Main helemaal los te gaan.

Ik kreeg gisteren (denk omdat ons huis te koop staat) een mailing van een verhuizer. De AA verhuizers met veel internationale ervaring, o.a. ook Australië. Ziet er heel erg goed uit, heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Janneke, welk verhuisbedrijf is bij jullie als beste eruit gekomen?
Wie gaat jullie transport van jullie hond regelen? Ik wil dit eigenlijk zelf doen.
groetjes

Janneke, welk verhuisbedrijf is bij jullie als beste eruit gekomen?
Wie gaat jullie transport van jullie hond regelen? Ik wil dit eigenlijk zelf doen.
groetjes
Hoi Juanita, Bij ons is Errie Hazeleger eruit gekomen als de goede keuze.Hij heeft veel ervaring met Australië en de douane daar. Is bovendien heel erg aardig en zeer benaderbaar voor vragen en bijzondere dingen. Ik ben erg blij met Errie... Wat betreft de hond hebben we gekozen voor Animals To Fly, zij zitten in Hoofddorp. Ik heb eerst met ze gebeld, zij zijn ook erg aardig en zeer behulpzaam. Ik ben bij hun kantoor geweest om oa te kijken wat voor mensen en organisatie zij zijn en we hebben de transportbox alvast gehaald om haar erin te laten slapen en te laten wennen. Het is een zeer professionele organisatie en zij hebben erg veel ervaring en kunnen ingrijpen via contacten als er iets misgaat. Ook bij het inchecken op Schiphol is het fijn dat zij erbij zijn en alles op de juiste wijze regelen. Wij waren in Utrecht bij de VWA daar kwamen we een piloot tegen die zijn twee hondjes naar Abu Dhabi wilde sturen. Hij had veel ervaring met het vervoer van dieren, dagelijks en hij had ook Animals To Fly ingeschakeld voor zijn eigen honden.
Dat zegt ook wel iets vind ik. Ik wil erg graag dat mijn Flinty een hele goede reis krijgt (met overstap) en natuurlijk veilig aankomt in Sydney, alles wat ik eraan kan doen om dat het beste voor haar te regelen wil ik doen.
Ook al vanwege die akelige quarantaine....
Animals To Fly stuurt haar via Hongkong met Cathay Pacific omdat zij ook doorvliegen naar Sydney. (dezelfde maatschappij geeft minder complicaties). Maar misschien is het ook geen probleem om zelf alles goed te regelen.
Moet natuurlijk ook kunnen. Gevoelsmatig ben ik heel blij met Animals To Fly...
Heel veel succes met het uitzoeken, ik hoop dat je iets hebt aan onze ervaringen, vraag gerust als je meer of iets anders wilt weten:) Groetjes Janneke

Back