Info over Tasmanië

marleintje

New Member
Ik ben op zoek naar wat meer persoonlijke info over Tasmanië.
Misschien vindt iemand hier het leuk om tips en info uit te wisselen. Heb je een beetje tijd Lost? Is het daar net als in Zuid Australië goedkoper dan de rest van het land? Rondom Hobart dan?
Wij twijfelen heel erg tussen Tasmanië en de Oostkust op het moment.
Oostkust = gezellig, veel vrienden en familie, veel leuke plaatsen en werk.
Tasmanië = prachtige natuur, schone lucht, milder klimaat, vooral rond Hobart weinig regen. Misschien minder duur. Meer ruimte. Wel ver weg van alles.
Mijn man is electriciën dus we willen ons oriënteren op werkgelegenheid in het zuiden van Tasmanië en de huizenprijzen. (Wel een beetje in de bewoonde wereld) We zijn dol op vissen, tuinieren en wandelen dus een fijne tuin en een beetje natuur in de omgeving zijn nooit weg!
We zijn in 2001 in Tasmanië geweest en vonden het er prachtig. Het weer zat alleen een beetje tegen, het regende 2 weken nonstop. Ondertussen weten we dat dat gewoon pech was en normaal niet zo is...
We hebben ook al wat info uit de links van Lost gehaald over vacatures etc.
Groetjes van Marleintje
 
Hoi Marleintje,


Tasmanië schijnt goedkoper te zijn dan de rest van Australië (ik spreek niet uit ervaring wat ik ben alleen nog maar naar Tasmanië geweest :p). Toen ik voor de eerste keer naar Tasmanië ging waren de huizenprijzen ontzettend laag. Daar begint echter verandering in te komen. Het laatste jaar zijn de huizenprijzen in Tasmanië explosief gestegen. Ook lees je in de kranten dat langzaam aan de lonen wat hoger worden (de lonen liggen lager dan in de rest van het land). Dit zal ongetwijfeld tot gevolg hebben dat de prijzen omhoog gaan en Tasmanië dus duurder wordt.

In Hobart heb je wijken waar sommige huizen van eigenaar verwisselen voor veel meer dan een miljoen dollar. Ook gewilde stukken land zijn erg duur. Aan de andere kant, net buiten de stad is het nog goed te doen. Wil je meer afgelegen wonen dan kan het soms voor een prikkie.

Tasmanië staat bekend om de "vier jaargetijden in 1 dag". Ook al is het nog zulk mooi weer, als je een lange wandeling gaat maken raden ze je altijd aan om ook warme kleding en een regenjas mee te nemen. Als het regent is het vaak een lichte miezer regen, niet de regen die we in Nederland gewend zijn. Hobart schijnt de op één na droogste hoofdstad in Australië te zijn. Soms merk je daar niet veel van :p. Als je van de natuur houdt, dan is Tasmanië het einde (vind ik)!

Mocht je meer informatie willen, dan hoor ik het wel. Succes met het bepalen van de bestemming!


Groeten,
Louw
 
Bedankt Louw voor alle info, en mooie foto's heb je trouwens op je website staan!
Gelukkig hebben we nog tijd zat om ons te oriënteren en een knoop door te hakken.
We denken er ook wel eens aan om als we aankomen (over een paar jaar) een kampeerbus te kopen en het eerste jaar gewoon rond te trekken alvorens een besluit te nemen. Hoe realistisch dat is weet ik niet...
Toen we op Tasmanië waren hadden we nog geen emigratieplannen dus keken we er echt als toeristen tegenaan. Beetje jammer he!
Over 2 weken vliegen we naar de oostkust voor een vakantie en dan gaan we eens serieus wat dingen onderzoeken. Het blijft spannend!
 


OFX
Back
Top