Rob Breumelhof
Active Member
Beste forumleden,
Ik heb gisteren in Adelaide de ‘Director General Skilled Migration’ van DIAC ontmoet die verantwoordelijk is voor het ‘Adelaide Skilled Processing Centre’ en het ‘Brisbane Skilled Processing Centre’ en met hem o.a. over de toewijzing van visumaanvragen aan ‘Case Officers’ gesproken. Hij vertelde mij het volgende dat ik graag met jullie wil delen:
Met vriendelijke groeten,
Rob Breumelhof
Adelaide
Ik heb gisteren in Adelaide de ‘Director General Skilled Migration’ van DIAC ontmoet die verantwoordelijk is voor het ‘Adelaide Skilled Processing Centre’ en het ‘Brisbane Skilled Processing Centre’ en met hem o.a. over de toewijzing van visumaanvragen aan ‘Case Officers’ gesproken. Hij vertelde mij het volgende dat ik graag met jullie wil delen:
- Alle reeds ingediende visumaanvragen die vallen binnen prioriteitscategorie 2 en waarvan de SMP’s zijn gepubliceerd zijn inmiddels toegewezen aan een ‘Case Officer’.
- Alle nog in te dienen visumaanvragen die vallen binnen prioriteitscategorie 2 worden na indiening onmiddellijk toegewezen aan een ‘Case Officer’.
- Vanaf volgende week worden de eerste visumaanvragen die vallen binnen prioriteitscategorie 3 toegewezen aan een ‘Case Officer’. Dit gebeurt in volgorde van datum van binnenkomst, waarbij men aanvragen gaat toewijzen die begin januari 2009 zijn ingediend.
- Tot 30 juni 2011 worden 24.000 visa toegekend die vallen binnen prioriteitscategorie 2.
- Tot 30 juni 2011 worden 38.000 visa toegekend die vallen binnen prioriteitscategorie 3.
- Het ‘State Migration Plan’ van Tasmania is sinds 3 december 2010 actief en visumaanvragen die door Tasmania zijn gesponsord vallen vanaf die datum dus al onder prioriteitscategorie 2. Dit wordt binnenkort gepubliceerd.
- Wanneer een visumaanvraag aan een ‘Case Officer’ is toegewezen dan kan het nog een paar weken duren voordat de aanvrager bericht van de ‘Case Officer’ ontvangt.
Met vriendelijke groeten,
Rob Breumelhof
Adelaide