Ingewikkelde vragen over "Wat is nu verstandig?"

r2d2

Member
Hoi,

Mijn vriendin en ik hebben beide onze Skill Assesment gekregen op basis van "Leraar Voortgezet Onderwijs".
Ik werk nog steeds in het onderwijs (nu mijn 5e jaar) en mijn vriendin heeft na 4 jaar het vak vaarwel gezegd. Ze is 1 augustus gestopt, en nu begonnen met een Masteropleiding (Culturele Geografie) van 2 jaar. Zo gauw de studie is afgerond (juni 2007) willen we weg naar Oz.

Nu zijn we bezig met  de "echte" aanvraag voor Skilled Independant, en die moet voor 5 maart 2006 op de post, anders is onze IELTS verlopen.

Hierbij heb ik een aantal vragen:

1) De nieuwe studie van mijn vriendin, doet ze omdat ze dit studeren leuk vind... maar wat kan ze er mee in Australie? Ze kan geen Skill Assesment hierin doen, dus kan je dan wel een baan krijgen als Cultureel Geograaf in Oz, als er vacatures zijn?

2) Ik ben hoofdaanvrager. Toch willen we de extra punten voor spouse, als ze tenminste aan de basic requirements voldoet.
De basic requirements voor Skilled independant zijn o.a. dat je  van de laatste 18 maanden, 12 maanden hebt gewerkt. Als wij hem eind februari versturen dan voldoet ze hier niet aan (dat is immers 7 maanden niet gewerkt), maar ze voldoet wel aan de punten voor Specific Workexperiences. Die zijn namelijk dat je van de laatste 4 jaar er 3 jaar in je nominated position hebt gewerkt. Ze voldoet dus wel aan de moeilijke eis, maar niet aan de makkelijke! Dus dan maar opsturen eind januari?

3) Wij hebben als het goed is de "Spouse Skills"niet nodig, maar voor de zekerheid (dan maar wat extra kopieen en vertalingen) doen we die er maar wel bij... noodzakelijk of zeggen jullie zonde van de extra energie?

Alvast bedankt voor het ons uit de brandhelpen!

Groeten Sander
 
[quote author=r2d2 link=topic=2679.msg29012#msg29012 date=1127545847]
Mijn vriendin en ik hebben beide onze Skill Assesment gekregen op basis van "Leraar Voortgezet Onderwijs".
Ik werk nog steeds in het onderwijs (nu mijn 5e jaar) en mijn vriendin heeft na 4 jaar het vak vaarwel gezegd. Ze is 1 augustus gestopt, en nu begonnen met een Masteropleiding (Culturele Geografie) van 2 jaar. Zo gauw de studie is afgerond (juni 2007) willen we weg naar Oz.
[/quote]
Als je vriending 4 jaar heeft gewerkt dan kan ze nu toch wel een skills assessment laten doen?

[quote author=r2d2 link=topic=2679.msg29012#msg29012 date=1127545847]
1) De nieuwe studie van mijn vriendin, doet ze omdat ze dit studeren leuk vind... maar wat kan ze er mee in Australie? Ze kan geen Skill Assesment hierin doen, dus kan je dan wel een baan krijgen als Cultureel Geograaf in Oz, als er vacatures zijn?
[/quote]
Ik zou daar maar niet zo erg op rekenen. Een buitenlandse Cultureel Geograaf zonder relevante werkervaring klinkt niet als een succesvolle combinatie. Wat doet een cultureel geograaf eigenlijk? :?


[quote author=r2d2 link=topic=2679.msg29012#msg29012 date=1127545847]
2) Ik ben hoofdaanvrager. Toch willen we de extra punten voor spouse, als ze tenminste aan de basic requirements voldoet.
De basic requirements voor Skilled independant zijn o.a. dat je  van de laatste 18 maanden, 12 maanden hebt gewerkt. Als wij hem eind februari versturen dan voldoet ze hier niet aan (dat is immers 7 maanden niet gewerkt), maar ze voldoet wel aan de punten voor Specific Workexperiences. Die zijn namelijk dat je van de laatste 4 jaar er 3 jaar in je nominated position hebt gewerkt. Ze voldoet dus wel aan de moeilijke eis, maar niet aan de makkelijke! Dus dan maar opsturen eind januari?
[/quote]
Ik zou dan maar asap een skills assessment laten doen om die extra punten te krijgen. Hebben is hebben, krijgen is de kunst was het toch?


[quote author=r2d2 link=topic=2679.msg29012#msg29012 date=1127545847]
3) Wij hebben als het goed is de "Spouse Skills"niet nodig, maar voor de zekerheid (dan maar wat extra kopieen en vertalingen) doen we die er maar wel bij... noodzakelijk of zeggen jullie zonde van de extra energie?
[/quote]
Ik zou het doen.


Voor alle duidelijkheid: dit is mijn persoonlijke mening en geen advies (want dat zou verboden zijn omdat ik geen migration agent ben)
 
Hartelijk dank Jeroen voor het meedenken!

Even voor de duidelijkheid: Wij hebben allebei een Skill Assesment laten doen, voor het zelfde beroep: Docent Voortgezetonderwijs 2e graad.
Dus die is voor beiden binnen...

Nu heeft ze 4 jaar lang gewerkt, en net op 1 aug 2005 haar baan opgezegd om te studeren....  De basic requirements voor spouse (voor een permanet visum) is dat ze van de laatste 18 maanden er 12 heeft gewerkt. Dat betekent dat alles moet zijn opgestuurd op 1 aug + 6 maanden (= 1 februari 2006)

Een cultureel geograaf, is sociale geografie met als afstudeerrichting culturele geografie. Het gaat hier dus om een baan als:
beleidsmaker gemeente, bij onderzoeksbureaus, ministerie-medewerker, onderwijs, tourisme

De opleiding gaat niet over de situatie in Nederland, maar globaal.

Groeten Sander
 
als je de punten voor spouse wilt claimen moet je volgens mij ook aan de basisvereisten voldoen, dus inderdaad 12 van de 18 maanden gewerkt....maar zoals ik het begrijp is ze 1 augustus gestopt, heeft ze daarvoor wel 12 maanden werkervaring...? Volgens mij niets aan de hand als je het voor 1 feb 2006 indient, dan voldoet ze toch aan 12 van de 18 maanden op het momentn van indienen...dus opschieten dan maar!!!!

de eis van 3 van 4 jaar geldt volgens mij alleen voor de hoofdaanvrager, hiermee kun je 5 0f 10 punten extra claimen....

wat betreft straks werken: je hoeft niet in je beroep te werken, al ligt het wel voor de hand. als je partner een baan kan vinden als cultureel fotograaf is er niets aan de hand, om te solliciteren op een baan heb je geen skill assessment nodig.....!

Gr. Sab
 
[quote author=Sabien link=topic=2679.msg29076#msg29076 date=1127646258]
....maar zoals ik het begrijp is ze 1 augustus gestopt, heeft ze daarvoor wel 12 maanden werkervaring...? Volgens mij niets aan de hand als je het voor 1 feb 2006 indient, dan voldoet ze toch aan 12 van de 18 maanden op het moment van indienen...dus opschieten dan maar!!!!

[/quote]

Bedankt Sabien... en inderdaad heb je het goed begrepen....  dus voor 1 februari de boel indienen. Dan moet ik wel vaartmaken... pfff...  :up:

Dat je voor een baan geen Skill Assesment nodig hebt... tuurlijk!!!  Nog nooit aangedacht, maar inderdaad!  :lol: Das weer een opsteker.

Groeten Sander
 
Back
Top