ingrid en rimko

skippie

XPdite Sponsor
hoi allemaal,

Al lang lees ik verlekkerd mee op deze site ,en nu gaan we dan ook bijna beginnen met visumaanvraag.
Ik weet nog niet zo goed hoe het werkt om zelf een berichtje te plaatsen. ff proberen  :wink:

Wij willen , vanuit Brabant, graag de zon op zoeken!In het nieuwe jaar beginnen we met de aanvraag voor het visum.
Ik, Ingrid ben in 1998-1999 een jaar in Australie geweest, backpacken, en vorig jaar zijn we er  beide geweest en verliefd geworden op Oz.

Wat ik me afvraag, en daarvoor zit ik misschien niet in het goede topic?( hoe plaats je een bericht in andere onderwerpen? ik ben echt een computernerd ( not! )
Maar hoe zit het met het weer rond b.v Sydney, want de laatste maanden zie ik vaak regen in de voorspelling! :?
En het rotweer, regen dus, is wel een van de vele redenen om te emigreren naar Australie.
Ik vraag me dus af : valt het mee tegenover Nederland of valt er inderdaad veel regen in Australie, en dan met name rond Sydney?

Groetjes!

Welkom op het forum :up:

je kan via home naar een topic gaan en dan toevoegen, dan kom je in de juiste categorie terecht!

Groetjes Wilbert

Ik vraag me dus af : valt het mee tegenover Nederland of valt er inderdaad veel regen in Australie, en dan met name rond Sydney?

Wij wonen ongeveer 150 km boven Sydney aan de kust. en hebben dit jaar tot nu toe zo'n 1300 mm regen gehad. Dat is anderhalf keer zo veel als gemiddeld in Nederland, dacht ik.....
Maar... de regen valt vaak kortstondig en hevig (in juni hadden 400 mm in een week) en dan is het weer weken achter elkaar droog. (vaak te droog...)
Grote delen van Oz hebben te lijden onder de langdurige droogte.

Voor een overzicht van het weer en de regenval kun je op mijn web site kijken. Daar staat een link naar "Weather" en op dat deel van de site kun je ook overzichten zien van het gemiddelde (over 5 jaar) aantal regen dagen en de regen in mm per maand.
Verder staan er grafieken met de max. en min. temparatuur door het jaar.

bedankt voor jullie berichtjes.

Henk : leuk huis heb je! dat er veel regen in een korte perdiode valt lijkt me niet erg, maar wel het miezerige van hier in Nederland, de hele dag door een beetje.

Ik weet dat droogte ook vaak een probleem is, dus jullie zullen het niet erg vinden als het regent?
Maar voor mijn gezondheid is het niet zo fijn. Ik heb n.l. astmatische bronchitus en met lange tijd regen, meer dan 2 dagen, krijg ik veel klachten.
Dus nu ik al maanden op verschillende site's het weerbericht voor Sydney in de gaten aan het houden ben, schrok ik wel omdat er meer regen vermeld stond dan de dagen met zon, leek wel.

Wie woont er in Sydney, of binnen een straal van 80 km, die dit kan beamen, of nog beter , wie kan zeggen dat het wel mee viel de laatste maanden met regen??

Ik heb de meeste tijd in Australie doorgebracht in Sydney en ik zie me daar in die omgeving wel wonen.Daar ken ik het een beetje zeg maar. En als er iets leuks te doen is, zoals festivals e.d dan is het wel in Sydney toch?.En de blue mountains in de buurt hebben lijkt me ook gaaf.
Maar vooral zal ik ergens willen wonen waar je niet veel donkere grijze regenachtige dagen hebt. :cool:

Als er iemand tips heeft waar het nog meer goed vertoeven is, laat het me maar weten!

Groetjes Ingrid

Wordt die astmatische bronchitis niet vooral door hoge luchtvochtigheid veroorzaakt? Dn moet je dus niet in Queensland gaan wonen....

Het valt echt wel mee, "al die regen"  Van de 130 dagen sinds 1 augustus waren er 34 met regen; soms alleen maar voor een uurtje of 's nacht wanneer je er niks van merkt.
Voordeel is dat het door de warmte zo weer droog is en dat over het algemen de luchtvochtigheid in onze omgeving (Sydney, Central Coast en Hunter) relatief laag is (45% of minder).

Wat dacht je van Albury. In de twee jaar die we hier nu wonen hebben we misschien alles bij elkaar op 20 dagen regen gehad en dan ook nog niet eens de hele dag door. Verder alleen maar zon, zon, zon. 's Winters lekker koud. Geen grote festivals maar die zijn uiteraard wel in Melbourne te vinden wat maar op zo'n 350 km van Albury ligt. En bergen zijn hier ook maar een uurtje rijden vandaan. Dus als je een droog klimaat nodig hebt dan is Albury the place to be :grin:.

Erna

Vergeet ook niet dat de laatste weken La Nina is ingetreden. Dit fenomeen komt eens in de zoveel jaar voor en kan dramatische klimaatsveranderingen teweeg brengen gedurende een aantal maanden. In sommige delen van Australie is recent veel regen gevallen na een ontzettend lange tijd extreme droogte. Ik heb begrepen dat het rondom Sydney tot wat meer extreme neerslag heeft geleid, met o.a. hagelstormen.

Ik denk dus dat het bekijken van de weerberichten deze maanden niet echt een goed beeld zal geven. Beter is, zoals hierboven aangegeven, om naar de gemiddelden op de klimaatkaartjes te kijken.

Slatsr: daar had ik nog nooit van gehoord!La Nina.Goed dat ik het weet, dan ga ik me niet aantrekken van wat ik de laatste tijd heb gezien op de weersvoorspellingen.
Wat is een goede site om die klimaatkaartjes te vinden?

Erna: Albury klinkt me zo "in the middle off nowhere"?! Lache zoals je schrijft, het is "maar" 350 km van Melbourne af! :lol: ik zit nog in Nederland he.... dat is me een eind hoor 350km!
Maar ik weet nog toen ik de great ocean road deed ( ik was de enige die mocht rijden ) dat ik blij was toen ik na 8 uur rijden een bord zag dat we "nog maar" 400 km te gaan hadden hahaha dat snapt geen Nederlander.

Klopt Henk, ik moet niet in gebieden met te hoge luchtvochtigheid zitten.Das misschien net zo erg. Ik ben in Queensland alleen in de winter geweest, dus toen heb ik er niks van gemerkt. Cairns vinden we allebei heel leuk, dus dat is jammer genoeg geen optie om te wonen.

Dijnnas : Perth vond ik ook wel leuk, ken het niet zo goed als Sydney. Dat zou misschien een tweede optie zijn. Jij woont in Sydney he?Of nog in Nederland? ik meen je wel eens gelezen te hebben in het topic vriendinneclubje van Sydney.

Ik heb nog een hele tijd ( helaas ) om na te denken over waar te wonen, we gaan dit voorjaar wel beginnen met het visum, maar we zullen nog waarschijnlijk 3 tot 4 jaar hier moeten sparen voor we daadwerkelijk kunnen gaan. :gramps:

Hi Skippie, helaas woon ik nog in NL, maar de plannen zijn er om naar Sydney te vertrekken en we zijn druk bezig met de aanvaag. En klopt ja dat je hebt gezien dat ik bij dat topic gepost had  :wink:
Perth vind ik wel een leuke omgeving, maar je zit wel ver van de 'rest' van het lnd vandaan, maar de meningen hier verschilen duidelijk. Iig lekker warm.

Wordt die astmatische bronchitis niet vooral door hoge luchtvochtigheid veroorzaakt? Dn moet je dus niet in Queensland gaan wonen....

Even reageren op de astma. Wij hebben een jaar in Queensland gewoond. Nergens last van. Weer terug in NL het hele gezin aan de pufjes. Voor ons een van de redenen om terug te gaan naar QLD

hahaha Dijnnas, das precies wat ik ook dacht, Perth ligt overal zo ver vandaan he! Nou ja, wel iets dichter bij Nederland  :grin:
Weet je al wanneer je ongeveer naar Oz kunt verhuizen?Zou je in Sydney zelf gaan wonen, of meer in de buurt van?

Bits: das wel typisch dat jullie zo goed reageerde op Queensland! Nederland is echt vervuild he, daar kom je dan weer achter  :-( Zijn jullie in de zomer, het vochtige seizoen in Queensland geweest, en zo ja waar als ik vragen mag?

Hi Skippie, Wanneer: zsm, maar helaas duurt het nog even. Ik denk dat het visum op zich eerste kwartaal 2009 rond zou moeten kunnen zijn, maar of we dan al gaan weten we nog niet.
We willen niet midden in Sydney wonen, al is het maar voor de prijzen. Het liefst bij het strand in de buurt, maar dat heeft een prijskaartje. Ik heb al eens een topic gepost: waar nou juist niet te wonen in Sydney en ik heb wel een aantal ideeen opgedaan van leuke wijken.

En jij dan, op naar Sydney?

Poeh klinkt ook nog ver weg he Dijnnas, 2009. Wanneer zijn jullie begonnen met de aanvraag? En doen jullie het zelf of met een buro?

Als ik ervan overtuigd ben dat het wel mee valt met de regen in /rond Sydney ( en valt  is zo te horen van iedereen wel redelijk mee..... ik hoop op nog meer reacties eigenlijk )

Waarschijnlijk wordt het voor ons wel dichtbij Sydney,niet in een suburb maar meer ten Noorden, en het moet zeker bij het strand zijn.
Oh, ik kan eigenlijk niet wachten om te gaan!

Ja ach, gaat sneller dan je denkt. Wij hebben juni geloof ik het contract met move2australia getekend en omdat wij (of mijn man althans) een rpl moest schrijven, duurt het wat langer. Wij gaan op een Skilled independant. Allemaal factoren die er voor zorgen dat het wat langer duurt. Zo hebben we de tijd om te sparen en dingen voor te bereiden.

Lekker idee he, om bij het strand te gaan wonen. Ik wil graag leren surfen.

Maar wat zijn jullie plannen? Op welk visum en wanneer?

Skippie, na 20 maanden Perth is onze ervaring dat het hier best regelmatig regent (in de winter dan), maar dat het toch zelden vochtig is. Helemaal in de lente/zomer/herfst is het toch voornamelijk warm en droog. Wat ons betreft een ideaal klimaat.

Het is altijd moeilijk vergelijken omdat we zelf in totaal slechts een week of 8 aan de Oostkust hebben doorgebracht (vakantie van Cairns tot Eden, en 2 weken Sydney rond kerst). Het viel ons wel op dat het daar regelmatig vochtig is (voordeel is wel een wat groenere omgeving) en het wordt ook door kennissen en vrienden aan de oostkust wel beaamd dat het daar duidelijk wat meer 'humid' is. Waar je het ook aan kan zien is dat ze zogenaamde evaporative airconditioning hier in Perth de meest voorkomende is (80% of zo) en aan de oostkust juist de echte reverse cycle airco.

BTW, evaporative airconditioning koelt de lucht door water toe te voegen vandaar niet geschikt voor een vochtige omgeving.

Hee Perthpete, Perth lijkt me ook wel leuk,maar wat je zegt er is niet zo veel groen rond om he? Ik heb geen national park ontdekt toen ik in Perth was.En je zit weer zo ver weg van de rest van Australie.Wonen er veel Nederlanders? Volgens mij is Perth de meest afgelegen stad van de wereld...

Hoi Dijnnas, was is een rpl?Jij lift ook mee op het visum van je man/vriend?
ikke n.l ook. We zullen gaan voor de skills independant 147 ( volgens mij ). Mijn vriend is tegelzetter en die hebben ze nodig. Ik heb de laatste dagen weer een beetje twijfels gehad.... maar dat zal denk ik wel normaal zijn.Het missen van vrienden lijkt me moeilijk.
We dromen al jaren van Australie, en we hadden zo lang moeten wachten tot ons huis verkocht was ( dat was een ramp omdat het een recreatiewoning betrof ) en nu is het eindelijk verkocht dus gaan we ervoor!

Hoi Skippie, hoe is dat nou mogelijk, in Perth zijn en geen National Park ontdekken?? Die zijn er wel degelijk hoor! Yanchep Park, Whiteman Park, John Forrest National Park (prachtig!!), e.v.a. En groen... In de zomer in de suburbs is er niet heel veel groen te zien (behalve bij de huizen die vaker dan toegestaan sprinkeleren of elke dag met de hand sproeien).

En weliswaar geen jungle groen maar toch wat indrukken (en tegelijk een beetje reclame voor mijn foto's) van Perth groen:

Whiteman Park: http://www.flickr.com/photos/perthpete/sets/72157594230239614/
Yanchep Park: http://www.flickr.com/photos/perthpete/sets/72157594339139359/
Kings Park: http://www.flickr.com/photos/perthpete/sets/72157602570430725/
John Forrest NP: http://www.flickr.com/photos/perthpete/sets/72157601785338163/

Back