ingrid en rimko

@ Skippie: een RPL is Recognition of prior learning en houdt in dat je moet bewijzen dat je dan wel niet een vervolgopleiding in de IT  (in ons geval dan) hebt, maar dat je in de praktijk hebt geleerd wat je anders op een HBO / Unie/ MBO zou hebben geleerd. Een hele klus kan ik je vertellen. Je krijgt een aantal onderwerpen waarvan je er een aantal moet uitwerken en dat leidt tot een pak papier van heb ik jou daar met referenties, alle diploma's en nog wat reut.
Ik 'lift' mee op de aanvraag van mijn man met het voordeel dat ik maar een 4,5 voor mijn IELTS moet halen. Voor mij een makkie, voor mijn man een hoop werk dus, maar ik help hem waar ik kan natuurlijk.

Perthpete schreef al over national parks. Wij zijn in Yanchep Park geweest en heben daar in de buurt bij een b&b gelogeerd die werd beheerd door een Nederlands meisje / vrouw. Echt een aanrader om daar eens heen te gaan, zo rustig!

Adios, Dijnnas

Zo, tijd voor een update :

Gister hebben we eindelijk schoonmoeder ( moeder van Rimko ) verteld dat we naar Australie willen emigreren.
Ze heeft het redelijk goed ontvangen, en ze snapt het wel, want ze zou zelf ook de kans nemen als ze jonger was zei ze. Wat ze wel fijn vond ( wij wat minder  :p ) is dat het nog 3 jaar duurt voor we weg gaan.
Kan ze er even aan wennen.
Nu riep ze meteen dat ze ons wel achterna zou komen!  :shock:
Hahaha, nou okee, zou mogen van ons, zolang ze niet buren wil worden.  :wink:
Maar is die mogelijkheid er uberhaupt?
Wie weet dit? Zou ze op familievisum kunnen komen? Ik heb wel gezocht naar info, maar het is me nog niet duidelijk.( wachtlijst, kosten..?)

Oh ja, en we hebben het besluit genomen om met M2A in zee te gaan.( na lang twijfelen en zelf geprobeerd om de aanvraag te doen) .....ik ben altijd een moeilijke in keuze's maken  :smile:
Dus nu gaat alles eindelijk echt lopen en we hebben er zin in!

:cool: Ingrid en Rimko

[quote author=Dijnnas link=topic=8021.msg115018#msg115018 date=1206990144]
Hee, super!
In welke fase zitten jullie nu dan?

Groetjes, Dijnnas
[/quote]

Hai Dijnnas

We zitten echt nog maar in het begin, nog niks gebeurd  :-(
Maar dit komt omdat M2A een stop op de aanvragen had gezet tot eind maart.Gelukkig is het morgen 1 april!
Ach, maakt niet uit, we hebben de tijd en we zijn al blij dat het begin gemaakt is.

Hoe loopt het bij jullie? Zeker van Perth?

P.s weet jij of iemand een forumuitje zou plannen deze lente/zomer?

Hey Skippie,

He jammer, ik las al zoiets ja. Als je eenmaal de beslissing hebt genomen wil je er ook zo snel mogelijk mee aan de slag natuurlijk. Maar weten jullie al op welk visum jullie willen gaan, of moet dat nog worden uitgezocht?

Wij zitten te wachten op de vertalingen. Duurt een beetje langer dan verwacht, maar dat is onze eigen schuld. Op het moment dat we de te vertalen documenten bij de vertaalster af wilden geven, kwamen we er achter dat we nog wat documenten vergeten waren te certificeren. En dan na 100 keer te hebben gecontroleerd  :oops: En juist daarom hebben we een bureau ingeschakeld. Wij zijn twee administratieve nietsnutten en het levert iets te veel stress op om het allemaal zelf uit te vinden, helemaal omdat ons visum niet de makkelijkste was.

Een forumuitje? Ik heb wel gelezen dat men het wel leuk zou vinden, volgens mij in het vriendinnenclubje in Sydney topic, maar heb geen concrete plannen gezien.

Adios, Dijnnas

[quote author=Dijnnas link=topic=8021.msg115108#msg115108 date=1207079049]
Hey Skippie,

He jammer, ik las al zoiets ja. Als je eenmaal de beslissing hebt genomen wil je er ook zo snel mogelijk mee aan de slag natuurlijk. Maar weten jullie al op welk visum jullie willen gaan, of moet dat nog worden uitgezocht?

Wij zitten te wachten op de vertalingen. Duurt een beetje langer dan verwacht, maar dat is onze eigen schuld. Op het moment dat we de te vertalen documenten bij de vertaalster af wilden geven, kwamen we er achter dat we nog wat documenten vergeten waren te certificeren. En dan na 100 keer te hebben gecontroleerd  :oops: En juist daarom hebben we een bureau ingeschakeld. Wij zijn twee administratieve nietsnutten en het levert iets te veel stress op om het allemaal zelf uit te vinden, helemaal omdat ons visum niet de makkelijkste was.

Een forumuitje? Ik heb wel gelezen dat men het wel leuk zou vinden, volgens mij in het vriendinnenclubje in Sydney topic, maar heb geen concrete plannen gezien.

Adios, Dijnnas

[/quote]

We gaan voor de skilled independent 175. Het enige moeilijke zou misschien kunnen zijn dat mijn vriend zelfstandige is en dus geen referentie kan krijgen van een baas, maar dit bij zijn klanten moet zien te verkrijgen.
Wat voor visum hebben jullie aangevraagd?Met welk bureau zijn jullie in zee gegaan, als ik zo vrij mag zijn?

Ik kan me nu nog geen voorstelling maken van de papierhandel die je bij elkaar moet sprokkelen ( ik weet het wel , maar toch) maar als ik je zo hoor .... phoe er staat ons nog heel wat te wachten.Maar gelukkig zullen wij niks te maken krijgen met die zgn RPL, dat lijkt me echt heel moeilijk!En wij zijn zo mogelijk nog ergere administratieve niksnutten  :lookatit:

Ik ga binnenkort denk ik eens een balletje opgooien of er geinteresseerde zijn voor een forum uitje.Zal best wel.Het  lijkt mij in ieder geval leuk om iedereen te zien en om eens lekker met andere te praten over Australie. Iets wat je toch niet zo enthousiast kunt doen met vrienden want die vinden het helemaal niet leuk dat we gaan, en met sommige heb ik het er maar niet te veel over.

Groetjes Ingrid  :cool:

Ja hoor, zo vrij mag je zeker zijn  :wink:
Wij gaan ook voor een SI 175 en zijn met Move2Australia in zee gegaan in juni afgelopen jaar.
Het valt op de RPL na best mee hoor, maar als ik het zo hoor is het nog wel een gedoe om referenties te krijgen, maar zal ook vast goed komen.
Ik zit te wachten op een telefoontje van de vertaalster dat ze klaar is. We lopen weer eens achter op schema.

We zien het balletje dan wel voorbij komen, leuk.

Groetjes, Dijnnas

Back