Inkomen om te (over)leven met een kind in Sydney.

Hallo allemaal, na het lezen van dit topic:
http://www.pomsinoz.com/forum/new-south-wales/250561-realistic-advice-sydney.html

ben ik benieuwd wat hier de ervaringen zijn.

Welk inkomen heb je ongeveer nodig om leuk te kunnen leven in Sydney met een kind?
Met een leuk leven bedoel ik geen dikke auto en dure vakanties of elk weekend uit eten etc.
Zijn er hier ook stellen die op 1 salaris leven?

Bedankt voor de input.
Hangt er heel erg vanaf waar in Sydney je wilt gaan wonen. Wij leven al 4 jaar op een enkel maar bovengemiddeld inkomen nadat mijn vrouw is bevallen. Maar wij wonen dan ook in de Central Coast, wat voor mij een flinke commute naar Sydney is. Maar daar staat dan wel weer een groot huis met tuin (en relaxte lifestyle) tegenover.
 
Bedankt voor je reactie. Wij hebben nog de keus waar we eventueel gaan wonen. Central Coast ziet er super uit trouwens. Reis je met de trein of met de auto?
 
Bedankt voor je reactie. Wij hebben nog de keus waar we eventueel gaan wonen. Central Coast ziet er super uit trouwens. Reis je met de trein of met de auto?
Trein vanaf Gosford naar Mascot. Met de auto van huis naar station, zou eventueel op de fiets kunnen als ik echt wil. In Mascot lopend naar kantoor.
 
@slatsr , Gosford naar Mascot? Toch wel ruim 1.5 uur enkele reis met de trein? Wij denken ook wel eens na over Gosford, maar om nu elke dag zo lang te reizen....of de baas moet het prima vinden als ik een deel van de werkdag in de trein werk.
 
Sydney is toch wel de duurste stad van Oz al snel op de voet gevolgd door Melbourne. Ik heb redelijk geluk gehad dat ik vanuit huis kon (kan) werken en heb dus geen kosten met woon/werk-verkeer. Ik denk dat je tussen de $150K en $200K als salaris al een redelijk optrekje kunt bemachtigen. De reikwijdte ligt dan ongeveer tussen de $500K en $800K als huizen prijs. Hang natuurlijk ook een beetje af van wat je verder nog wilt.
 
Als je inderdaad een miljoen wilt lenen om een huis in Sydney te kopen, heb je een flink salaris nodig. Maar er is nog best wel wat leuks te huur als je minder verdient. En als je een beetje wilt reizen is er binnen een uur van Sydney CBD inog genoeg betaalbaars te koop.
 


OFX
Back
Top