Inkopen in bestaand bedrijf?

Bojoura

New Member
Wij zijn al geruime tijd bezig om een mogelijkheid te zoeken om te kunnen emigreren naar Australië.

We vallen buiten alle visa die er zijn. Niet de juiste beroepen, te oud voor familysponsor (moeder en partner wonen er), en ons bedrijf is te klein voor een business visum.

Nu komt mijn oom (al ruim 40 jaar in Australië) met een voorstel of we ons niet in zijn bedrijf willen inkopen.
Heeft iemand ervaring daarmee? Zouden er andere bedragen gelden dan wanneer je een bedrijf overneemt of start?

Ga natuurijk ook op immi.gov neuzen (en mailen) maar was benieuwd of er iemand zo'n ervaring heeft.

Avast bedankt.

Groet Bojoura
 
Ik heb hier nog nooit iets over gelezen, dus ik kan je niet helpen.
Werk jij toevallig in de gehandicaptenzorg (buiten je bedrijf ofzo)?
 
@ Gwen, nee ik werk niet in gehandicaptenzorg. Was 't maar waar, dan konden we op mijn boerep binnen komen. ;-)
 
Ohw nou dan woont er nog iemand met zo'n mooie bijzondere naam in Noord-Brabant :D
 
Nu komt mijn oom (al ruim 40 jaar in Australië) met een voorstel of we ons niet in zijn bedrijf willen inkopen.
Heeft iemand ervaring daarmee? Zouden er andere bedragen gelden dan wanneer je een bedrijf overneemt of start?

Klinkt wel als de moeite waard om na te gaan. Dan moet je de immi site goed uitpluizen om te kijken wat de regels zijn. Er staat me iets bij van dat je inbreng een kapitaal van minimaal 50.000. moet zijn. Dat is misschien een goede kans.

Wat ook een mogelijkheid is om uit te zoeken, is of de oom je een functie kan aanbieden waar hij geen lokaal personeel voor kan vinden, en zodoende bij jou terecht komt.

Anders zou ik gaan onderzoeken of je niet via een internationaal werkend Nederlands bedrijf, in Australië geplaatst kan worden. Maar dan wordt het weer loondienst waarschijnlijk, of een inleenconstructie van tijdelijke aard...

Ik voel met je mee, de vraag is voor mij ook interessant.

HG
Cor
 
Heb eind augustus een mail gestuurd aan Chris Bowen (minister emigratie) en tot op heden nog niks gehoord. (Geen nieuws misschien eens goed nieuws??)
Maar ja we weten inmiddels dat Australië niet zo vlug is met reageren.

In dienst nemen is geen optie, want dan zou hij aan moeten kunnen tonen d.m.v. advertenties e.d. dat hij al meer dan een jaar op zoek is naar personeel en daa niet aan kan komen. Pas dan mag hij een buitenlander sponsoren.

We wachten af!
 
Die bedragen zijn wij ook al tegengekomen! En zolang we de loterij niet winnen......;-)
Heb in het verleden als een eerder een mail verstuurd naar Chris Bowen, en kreeg toen netjes naar aanleiding daarvan een telefoontje uit Londen.
Dus...we blijven nog even hoop houden.
 


OFX
Back
Top