Even een paar antwoorden op de vragen.
Waterdicht inpakken hoeft niet, zou alleen nut hebben als de container overboord valt en in het water ligt..... Een gebruikt matras wat je waterdicht inpakt kan alleen maar gaan schimmelen.
Ik heb mijn spullen NIET verzekerd en ik had een container vol. Zal even uitleggen waarom niet. Mocht de container overboord slaan en al je spullen verloren zijn dan is de
verhuismaatschappij aansprakelijk voor de schade, daar heb je geen verzekering voor nodig, daar is de verhuismaatschapij voor verzekerd! De verzekering die jij afsluit noemen ze daarom ook een "all risk" verzekering. Klinkt natuurlijk leuk maar het is een mooie manier voor extra inkomsten voor hen, ze blijven aansprakelijk voor verlies en schade. Daar betaal je bij een verhuisbedrijf/vervoerder al voor bij het afsluiten van de overeenkomst om je spullen te laten vervoeren.
Als ik mijn inboedel " all risk" had laten verzekeren was er minstens 1500 euro ! bijgekomen en ik krijg daar niets extra voor. Houdt er zowieso rekening mee dat je
dagwaarde terugkrijgt en geen nieuw waarde, computer en hifi apparatuur is na 3 jaar afgeschreven en dagwaarde na 3 jaar is 0 ( null, nada, niks) dus als je container naar de zeebodem zakt krijg je altijd alleen maar de dagwaarde van je spullen. Dus tenzij je de hele container met gloedhagelnieuwe spullen inpakt krijg je zowieso maar weinig terug Oh ja bij het afsluiten van de verzekering moet je dus de aankoopprijs opgeven en daar betaal je je premie over terwijl je dus altijd maar dagwaarde terug krijgt :lol:. Ook verzamelingen en collecties, antiek vallen niet onder de "extra all-risk" verzekering en zou je dus nog eens extra moeten verzekeren. Ik heb een aantal uitgebreide, waardevolle collecties en als die verloren zouden zijn gegaan kan ik dat met al het geld van de wereld nooit meer terugkrijgen, daarom dus die ook niet extra vezekerd.
Bij het inpakken door verhuizers worden beschadigingen die al bestaan genoteerd, mijn door mijzelf ingepakte spullen werden ook genoteerd en daar kon ik dus bij beschadiging tijdens transport niets van reclameren.
Voor wat niet in een doos past ( banken, kasten, fietsen etc) wordt ter plekke!! een doos gemaakt, nogmaals, verhuizers zijn vakmensen en weten wat ze doen.
Ik heb 4870 euro betaald voor de
hele verhuizing ( 20ft container) daarvoor is ALLES ingepakt door de verhuizers, in een container gestouwd en dat is een vak op zich, vergis je daar niet in, een soort 3D legpuzzel. vervoer naar de haven, transport naar Australie,
alle invoer rompslomp, vervoer naar mijn adres in Australie en uitpakken en monteren (bedden, kasten, fietsen) van mijn spullen en de afvoer van dozen, karton etc.
Uiteindelijk vond ik die 5000 euro niet duur als je ziet wat ze er allemaal voor doen. Niks dan lof voor de verhuismaatschappij/verhuizers
http://www.voerman.com/.
Willem