inpakken voor container

Frank100

New Member
Hoi, onze verhuizing richting down under komt steeds een beetje dichter bij!!
Ik heb alle topics over het inpakken en versturen van de spullen gelezen. Weet iemand die inmiddels een container uit Nederland naar Australie heeft gestuurd, of je je spullen allemaal waterdicht moet verpakken? Ik hoorde dat er wel eens lekkages zijn in die containers; betekent dat dat ik mijn matrassen van de bedden, kleren etc allemaal waterdicht moet (laten) verpakken.
Alvast bedankt voor je reactie!
Groeten, Marion
 
Hallo

Of je het waterdicht moet weet ik niet.
Maar als je een verhuisbedrijf in de hand hebt genomen zal die alles toch inpakken.
Anders geld de verzekering niet.

Groetjes Kees
 
moet je je zonodig verzekeren ? Het is peperduur en je kunt er toch vanuit gaan dat een gereputeerd verhuisbedrijf toch met de beste vrachtschepen werkt die steunen op kwaliteit van aflevering ? Ivan
 
Ik vind verzekeren niet zo duur: 2% van de geschatte waarde.

Maar meestal wordt alleen bij verlies uitgekeerd, en niet bij beschadiging. Je kunt in ieder geval nieuwe spullen kopen....
 
Ja,

Ik ben het wel met je eens Bart, zo duur is dat niet zeker niet in verhouding met de hele verscheping.
Je zou toch maar voor € 5000 of €6000 je hele boeltje laten verhuizen, niet verzekeren vanwege die € 200 die er extra bijkomt en dan de hele boel naar de bodem van de oceaan zien vertrekken. Wat maken die paar centen dan nog uit?

Mariette
 
Ik zit nu zelf op ongeveer 1950 euro voor een volle 20 voets container.

Via online shipping.
1500 voor transport
270 euro voor vrachtwagen rotterdam-breda v.v.
160 euro voor de verzekering.

aan de andere kant van de plas kan er nog wel 1000 euro bij komen aan invoerrechten etc., maar meer is onwaarschijnlijk.

Wél alles zelf inpakken
Zelf lijsten maken

Maar je weet in ieder geval waar alles zit, en het is gauw verdiend.

Bart
 
Invoerrechten op persoonlijke spullen en huishoudelijke dingen en meubels en kleding - mits voor eigen gebruik -  hoef je niet te betalen. Alleen als je handelswaar en voorraad mee neemt loop je de kans dat je daar invoerrechten op moet betalen. Als radio-zendamateur en electronica hobbyist had ik nog al wat dozen met de inhoud "electronic components" bij me. Daarvan heb ik moeten uitleggen dat dat alleen voor mijn hobby was. Daarna hebben ze in de dozen gekeken en gezien dat het allemaal gebruikte spullen waren en toen was het goed.  :smile:

Wel komen de kosten van afhandeling aan de Australische kant er bij en de kosten van quarantaine inspectie. Daar ben je al snel een vier tot vijfhonderd dollar mee kwijt. Plus evt. transport kosten van de haven van aankomst nar je uiteindelijke bestemming.
 
[quote author=-+henk+- link=topic=6345.msg79247#msg79247 date=1169154576]
Wel komen de kosten van afhandeling aan de Australische kant er bij en de kosten van quarantaine inspectie. Daar ben je al snel een vier tot vijfhonderd dollar mee kwijt. Plus evt. transport kosten van de haven van aankomst nar je uiteindelijke bestemming.
[/quote]

Dat was wat ik bedoelde :up:, lijkt het er toch op dat het onder de 3000 euro "all inn" moet kunnen.

Bart
 
[quote author=Tijlcarm link=topic=6345.msg79425#msg79425 date=1169364953]
Hoi Bart, is die vrachtwagen ook van online schipping? Daar staat je container dan op?
groet Carmen.
[/quote]

Ja, zij regelen het transport van en naar je woonplaats. Je krijgt dan 2 uur om je zooi er in te smijten :lol:, anders kost het 45 euro per uur langer.

Je kunt ook de container af laten zetten, maar dat kost dan 3 maal zo veel. 1. omdat het een vrachtwagen is met speciale containerkranen (voor en achter), en die is duurder. 2. omdat ie dan 2 keer moet rijden.

Uiteraard kun je ook zelf een vrachtwagen regelen...

Bart
 
[quote author=Bartman link=topic=6345.msg79231#msg79231 date=1169135867]
Ik zit nu zelf op ongeveer 1950 euro voor een volle 20 voets container.

Via online shipping.
1500 voor transport
270 euro voor vrachtwagen rotterdam-breda v.v.
160 euro voor de verzekering.

[/quote]

Bart,

Heb jij de URL of iets anders van Online Shipping. Ik probeer ze te vinden, maar het lukt precies niet...
 
OK ik ben dan wel geen Bart, maar hierbij de URL:
http://www.onlineshipping.nu/

Succes.
 
Hoi Bart,

Als ik het goed heb, is jouw container intussen ingepakt. Zelf gaan we misschien ook met online shipping in/over zee, dus ik volg je posts nauwlettend. Ik heb alvast een paar vragen:
- Hoe ging het inpakken als de container niet op de grond gezet wordt? Zwaar? Hoog tillen?
- Had jij alles in dozen? Of had je ook veel andere vormen, zoals bed,bank, muziekinstrumenten, fietsen?
- Moet je alles in de container zelf vastzetten? Ik denk niet dat wij een hele container vol hebben en vraag me dus af in hoeverre je het er gewoon 'los' in kan zetten.
Wanneer alles achter de rug is ben oik benieuwd hoeveel het in totaal gekost heeft, maar dat lezen we tegen die tijd vast wel.
Alvast bedankt,

groetjes Anneke
 
Moet je alles in de container zelf vastzetten? Ik denk niet dat wij een hele container vol hebben en vraag me dus af in hoeverre je het er gewoon 'los' in kan zetten.

Zo'n container moet echt "zeevast" gestuwd worden. Je zult alle dingen echt als een soort van legpuzzel in drie dimensies moeten pakken (met veel bubbel plastic, stuwhout en touwen en zo) zodat het allemaal vast zit en niet kan schuiven, losschieten of lostrillen. Hou er rekening mee dat die container met alles er in zo'n drie - vijf weken op een wilde kermis-attractie dag en nacht wordt rondgebeukt, getrild en gezwaaid....  Die kans loop je want het gaat over zee en als je ooit eens met een storm op zee op een vrachtboot hebt gezeten dan weet je dat de kermis er niks bij is  :smile:
 
Even een paar antwoorden op de vragen.

Waterdicht inpakken hoeft niet, zou alleen nut hebben als de container overboord valt en in het water ligt..... Een gebruikt matras wat je waterdicht inpakt kan alleen maar gaan schimmelen.

Ik heb mijn spullen NIET verzekerd en ik had een container vol. Zal even uitleggen waarom niet. Mocht de container overboord slaan en al je spullen verloren zijn dan is de verhuismaatschappij aansprakelijk voor de schade, daar heb je geen verzekering voor nodig, daar is de verhuismaatschapij voor verzekerd! De verzekering die jij afsluit noemen ze daarom ook een "all risk" verzekering. Klinkt natuurlijk leuk maar het is een mooie manier voor extra inkomsten voor hen, ze blijven aansprakelijk voor verlies en schade. Daar betaal je bij een verhuisbedrijf/vervoerder al voor bij het afsluiten van de overeenkomst om je spullen te laten vervoeren.

Als ik mijn inboedel " all risk" had laten verzekeren was er minstens 1500 euro ! bijgekomen en ik krijg daar niets extra voor. Houdt er zowieso rekening mee dat je dagwaarde terugkrijgt en geen nieuw waarde, computer en hifi apparatuur is na 3 jaar afgeschreven en dagwaarde na 3 jaar is 0 ( null, nada, niks) dus als je container naar de zeebodem zakt krijg je altijd alleen maar de dagwaarde van je spullen. Dus tenzij je de hele container met gloedhagelnieuwe spullen inpakt krijg je zowieso maar weinig terug Oh ja bij het afsluiten van de verzekering moet je dus de aankoopprijs opgeven en daar betaal je je premie over terwijl je dus altijd maar dagwaarde terug krijgt  :lol:. Ook verzamelingen en collecties, antiek vallen niet onder de "extra all-risk" verzekering en zou je dus nog eens extra moeten verzekeren. Ik heb een aantal uitgebreide, waardevolle collecties en als die verloren zouden zijn gegaan kan ik dat met al het geld van de wereld nooit meer terugkrijgen, daarom dus die ook niet extra vezekerd.

Bij het inpakken door verhuizers worden beschadigingen die al bestaan genoteerd, mijn door mijzelf ingepakte spullen werden ook genoteerd en daar kon ik dus bij beschadiging tijdens transport niets van reclameren.

Voor wat niet in een doos past ( banken, kasten, fietsen etc) wordt ter plekke!! een doos gemaakt, nogmaals, verhuizers zijn vakmensen en weten wat ze doen.

Ik heb 4870 euro betaald voor de hele verhuizing ( 20ft container) daarvoor is ALLES ingepakt door de verhuizers, in een container gestouwd en dat is een vak op zich, vergis je daar niet in, een soort 3D legpuzzel. vervoer naar de haven, transport naar Australie, alle invoer rompslomp, vervoer naar mijn  adres in Australie en uitpakken en monteren (bedden, kasten, fietsen) van mijn spullen en de afvoer van dozen, karton etc.

Uiteindelijk vond ik die 5000 euro niet duur als je ziet wat ze er allemaal voor doen. Niks dan lof voor de verhuismaatschappij/verhuizers http://www.voerman.com/.

Willem
 
dan is de verhuismaatschappij aansprakelijk voor de schade

Mijn kennis van het vervoersrecht is wat roestig, maar ik meen me te herinneren dat op grond van de regels van internationaal zeetransport (COGSA 1978) de vervoerder een beperkte aansprakelijkheid heeft van 2.5 SDR per kg bruto gewicht van de goederen, dan wel 835 SDR per unit.  (1 SDR = special drawing right van het IMF = 0,41 Euro) Dat is dus niet echt veel....

Verder kun je met de verzekeraar een getaxeerde waarde overeenkomen van de goederen. Dan is er geen probleem van afschrijving.
 
Ik heb het over de aansprakelijkheid van het verhuisbedrijf, hoe het verhuisbedrijf mijn spullen weer uitbesteedt voor vervoer en hoe hij die risico's dekt (of niet) daar heb ik niets mee te maken. Ik heb alleen te maken met het verhuisbedrijf. Die sluit met mij een overeenkomst om mijn spullen naar de andere kant van de wereld te vervoeren.Mocht de boot zinken dan stel ik het verhuisbedrijf aansprakelijk en niet de vervoerder(schip). Ik heb het nagevraagd bij het verhuisbedrijf zelf en die gaven toe dat ze zelf aansprakelijk zijn voor verlies/schade, men kon mij toen ook niet uitleggen want nou de meerwaarde van die "all risk" verzekering was

Je kunt natuurlijk altijd wat anders overeenkomen met de verzekeringsmaatschappij, daar hangt meestal wel een ander prijskaartje aan. Verder wordt door de verhuizer gevraagd of je het wil verzekeren en een hoop mensen zullen al snel "JA" zeggen, het zij tenslotte "jouw" vaak dierbare spulletjes die naar de andere kant van de wereld verhuisd  moeten worden en denken verder niet aan nieuwwaarde, dagwaarde, getaxeerde waarde en of de verzekering wel uit oogpunt van aansprakelijkheid noodzakelijk is.

Willem
 
[quote author=*Anneke* link=topic=6345.msg80307#msg80307 date=1170258765]
Hoi Bart,
- Hoe ging het inpakken als de container niet op de grond gezet wordt? Zwaar? Hoog tillen?
- Had jij alles in dozen? Of had je ook veel andere vormen, zoals bed,bank, muziekinstrumenten, fietsen?
- Moet je alles in de container zelf vastzetten? Ik denk niet dat wij een hele container vol hebben en vraag me dus af in hoeverre je het er gewoon 'los' in kan zetten.
Wanneer alles achter de rug is ben oik benieuwd hoeveel het in totaal gekost heeft, maar dat lezen we tegen die tijd vast wel.
Alvast bedankt,

groetjes Anneke
[/quote]

-Voor het inpakken heb je een trapje nodig, want de container staat gewoon een meter hoog op de truck. Eventueel is een heftruck voor de zware spullen als een wasmachine erg handig. (Ik had m besproken, maar allebei de gastanks waren leeg op het moment dat ik 'm startte)
Ik heb zo veel mogelijk in dozen gedaan, en de andere grote spullen in bubble wrap gedaan. Fietsen had ik niet mee, want daar zijn ze heel streng op (vanwege vervuiling in de banden)
-Inderdaad puzzel je alles in elkaar, en dat heb ik dan weer met een schot en spanbanden vastgezet (er zitten haken boven en onder in de container)

Overigens denk ik dat het vervoer over de weg de grootste klappen geeft, een schip beweegt met een veel lagere frequentie als een truck. Hij wordt overal vierkant opgepakt, dus niet schuin op en afgeladen. Mijn container was zeker niet vol, ik heb de dozen maximaal 3 hoog opgestapeld. Maar boven de 15 kuub blijft de prijs hetzelfde, en dan kun je rustig al je spulletjes er in stapelen. 2 uur vultijd was ruim voldoende. Zorg trouwens nog wel voor een los hangslot, waarmee je de container kunt afsluiten.

Bart
 
Ik heb het over de aansprakelijkheid van het verhuisbedrijf, hoe het verhuisbedrijf mijn spullen weer uitbesteedt voor vervoer en hoe hij die risico's dekt (of niet) daar heb ik niets mee te maken. Ik heb alleen te maken met het verhuisbedrijf. Die sluit met mij een overeenkomst om mijn spullen naar de andere kant van de wereld te vervoeren.Mocht de boot zinken dan stel ik het verhuisbedrijf aansprakelijk en niet de vervoerder(schip). Ik heb het nagevraagd bij het verhuisbedrijf zelf en die gaven toe dat ze zelf aansprakelijk zijn voor verlies/schade, men kon mij toen ook niet uitleggen want nou de meerwaarde van die "all risk" verzekering was

AHA toch nog op het WWW gevonden wat nou die "all risk" verzekering is :
De All-Risk Transportverzekering gaat dus iets verder en keert gegarandeerd uit als er schade is. De schuldvraag is dus niet belangrijk en de klant hoeft niet in discussie met het verhuisbedrijf over het ontstaan van de schade
dus is die verzekering als ik het zelf lees meer voor als er wat in de container breekt tijdens transport, als de gehele container overboord slaat is de schuldvraag duidelijk en heb je geen "all risk" verzekering nodig.

Je kunt natuurlijk altijd wat anders overeenkomen met de verzekeringsmaatschappij, daar hangt meestal wel een ander prijskaartje aan. Verder wordt door de verhuizer gevraagd of je het wil verzekeren en een hoop mensen zullen al snel "JA" zeggen, het zij tenslotte "jouw" vaak dierbare spulletjes die naar de andere kant van de wereld verhuisd  moeten worden en denken verder niet aan nieuwwaarde, dagwaarde, getaxeerde waarde en of de verzekering wel uit oogpunt van aansprakelijkheid noodzakelijk is.



Willem
 
Willem, heb jij de algemene voorwaarden van dat verhuisbedrijf echt goed doorgelezen en weet je zeker dat ze volledig en zonder beperking aansprakelijk zijn voor alle schade? Als dat zo is heb je inderdaad geen verzekering nodig. Maar mijn ervaring (weliswaar uit het verleden) is dat er vrijwel altijd beperkingen in de aansprakelijkheid zitten en/of dat de verhuizer voor de diverse trajecten niet verder aansprakelijk is dan de vervoerder die dat sub traject uitvoert. Ik zou het nog maar eens heel goed nakijken. Ik ben daar wel benieuwd naar en als die voorwaarden ergens op het internet te vinden zijn zou ik ze graag inzien.
 
Back
Top