inpakken voor container

Ik heb toch maar een eigen verzekering afgesloten, daar ik met een shipper werk, en niet met een verhuisbedrijf. Keert ook alleen maar uit in geval van verlies.

Bart
 
Wel Willem , dat is inderdaad niet duur zeg . Ik heb een Belgische en Nederlands verhuisbedrijf over de vloer gekregen voor een kostenraming van verschepeing van mijn goederen en Classic car naar Australie en de prijzen zijn een veelvoud van wat u betaald heeft . Hoe is dat toch mogelijk ? Ik contacteerde vandaag Online Shipping . Zijwerken duidelijk goedkoper en ook van Belgie uit . Maar ik heb nog geen antwoord teruggekrgen in verband met de verzekering . De persoon die ik sprak aan de telefoon wist mij kort te vertellen dat zij geen verhuisbedrijf zijn en niets zelf inpakken . Dus hoe zit dat met de verzekering , want de andere verhuisbedrijven die ik ken willen alleen all risk verzekeren als ze zelf inpakken . Als ik morgen ongetwijfeld een mailtje van hun ontvang van hun manier van werken dan zal ik dit op het forum laten weten . Ik vroeg ook of ik bij mijn wagen nog andere spullen in de container kon laden . Ben benieuwd wat ze daarop zeggen . want die wagen gaat ook in een 20 F container en is belange niet gevuld daarmee . raden jullie ook aan mensen van het forum om de container voor de huishoudelijke spullen en meubels op de grond te laten zetten ? Online Shipping heeft geen mensen in dienst die mee inladen ! Wat willem verteld klinkt daarom uiteidelijk aanlokkeleijk . Want ik vraag mij ook af wat er bij Online Shipping gebeurd nadat mijn container aangekomen is in Brisbane ? Wat met de controles , douane en de verhuis verder naar mijn thuisadres 100 KM verderop ? Ben benieuwd morgen daarop antwoord te krijgen . groetjes van Ivan
 
[quote author=Bartman link=topic=6345.msg80345#msg80345 date=1170320676]

Overigens denk ik dat het vervoer over de weg de grootste klappen geeft, een schip beweegt met een veel lagere frequentie als een truck. Hij wordt overal vierkant opgepakt, dus niet schuin op en afgeladen.[/quote]

Bart, even een mededeling.
De route over de weg is zeg ongeveer maximaal een dag.
De route over zee is minimaal een week of 4/5. En het heeft niet alleen met de frequentie te maken, maar met de tijdsduur. Als er iets heel langzaam heen en weer gaat dag in, dag uit, dan gaat het uiteindelijk toch kapot.
En dan heb ik het nog niet eens over stormen, typhoons, cyclonen. In mijn vorig beroep was ik Maritiem Officier op een tanker en ik heb daardoor aardig wat leuke weersomstandigheden meegemaakt. Ik weet wat er kan gebeuren op zee zonder dat het slecht weer is.
 
Hi Willem,

Ik heb een tijd geleden ook een heleboel offertes aangevraagd (helaas ben ik alles kwijt ivm een pc die niet meer wilde) Daar was er ook een bij van voerman, maar die kwam toch een stuk duurder uit als wat jij vermelde.

Ik weet wel dat er meerdere Voermans zijn in Nederland en dat de prijs mede afhankelijk is waar de Voerman in kwestie zijn bedrijf heeft.
Zou je er misschien bij kunnen vermelden welke Voerman jullie in zee zijn gegaan.
Want voor die prijs vinden wij het toch wel interessant worden, zeker als je ziet wat ze er allemaal voor doen.

Mariette
 
Hi Mariette,

Even voor de duidelijkheid dat ik in begin maart 2005 verhuisd ben, zal dus wel iets duiurder geworden zijn. Ik heb eind 2004 een groot aantal verhuisbedrijven op bezoek gehad, onder meer de firma Voerman. Tijdens mijn gesprekken met al die verhuizers kwam de firma Voerman er het professioneelst uit. Schattingen van aantallen ( kubieke meter) was "spot on" volgens mij waren ze toen niet eens de aller goedkoopste maar ik had er wel een erg goed gevoel bij, een soort geruststelling om door hen mijn spullen te laten verhuizen, peace of mind is erg belangrijk als je verhuisd, zeker naar een ander land, je hebt al genoeg dingen waar je aan moet denken, als dan de hele  verhuizing geregeld wordt is dat zalig, ook in Australie werd ik regelmatig door de firma Voerman op de hoogte gehouden waar mijn spullen zich bevonden en ook de afhandeling in Australie ( douane en Australisch verhuisbedrijf) was prima. Dat Den Haag maar 30 minuten rijden is voor de Rotterdamse haven zal er waarschijnlijk ook mee te maken hebben gehad (qua prijs). Ik heb toen voor een 20ft container / 30 kubieke meter 4870 Euro betaald.

Voerman International BV
Wolga 12
2491 BJ Den Haag

Norbert Gooren heeft bij mij de offerte gedaan ( weet dus niet of hij er nog steeds werkt) 070 301 1335 email ngooren@voerman.com
 
Ook wij hebben Voerman ingeschakeld. Ze waren niet de goedkoopste maar zeker ook niet de duurste.
Tijdens het gesprek thuis kwam de persoon zeer positief over, ook al zegt dat niet alles.
Maar we zijn zeer tevreden over ze. Het scheelde ook dat we de verhuizing niet zelf hoefde te betalen.
De afhandeling in Perth was ook professioneel en netjes. Een aan te raden bedrijf. Het voordeel is dat je zelf niets hoeft toe doen, alles wordt voor je gedaan.
 
Back
Top