[quote author=Aussiegirl link=topic=6067.msg89842#msg89842 date=1179165033]
Hi!
Ik denk, ik maak dit topic eens weer actueel. Ik ben wel benieuwd hoe het nu zit met die matras, de ene zegt: meenemen, de ander zegt... niet doen.
Dat van die maten, daar was ik ook al achter via de IKEA site.
Maar, in een matras kunnen vaak bedwansen zitten. WOrdt hier niet op gecontroleerd? Of moet je deze ook laten reinigen? :?
En Bartman, Ik ben wel benieuwd hoe het afgelopen is met jou antieke meubels... Je bent inmddels in Adelaide, maar zijn je spullen er ook al? Mag ik vragen wat het ongeveer gekost heeft? Zijn ze nog streng geweest?
Misschien een domme vraag, maar de restrictie geldt alleen voor ongehandelde meubelen? Dus geverfde of gelakt meubels mogen wel? En hoe zit het met meubels die regelmatig in de bijenwas gezet worden? :?
Greetz...
Aussiegirl
[/quote]
1: Ik heb mijn matrassen goed gestofzuigd, en daarna in plastic folie ingepakt. Was verder helemaal geen probleem.
Ik heb matrassen van 90x200, was geen probleem om bij Ikea hier nog spulletjes te kopen.
2: Alle meubelen mochten zo door, alles stond bij mij in de bijenwas maar dat is geen probleem. Onbehandeld is dus echt kaal.
Wel kostte het me hier nog een klein fortuin, maar dat lag meer aan de verscheper. Online shipments is niet duur, maar de agent hier bleef maar kostenposten opvoeren. In totaal was ik bijna net zo veel kwijt als wanneer ik het met een verhuizer had laten doen. De grootste kostenpost kwam doordat de meubelen nog 14 dagen in opslag moesten omdat de agent de papieren nog moest regelen.
3. Men was streng op: schoenen, de stofzuiger (stofzak er uit en heel goed schoonmaken), en de meubelen werden uiteraard goed bekeken (hoewel ze nog in plastic zaten en je vrij weinig kon zien). In mijn grenen kast zaten wel degelijk wormgaatjes, maar die hebben ze waarschijnlijk niet gezien.
Bart