Inpakken

Henk waarom die batterijen eruit?? Heb net gisteravond een doos ingepakt en dichtgeplakt met de radio, dvd speler en de bijbehorende afstandbedieningen...met batterijen
Dat werd ons door de "deskundige" int. verhuizer verteld en is verder ook wel logisch. Als batterijen een poos in een warme omgeving zitten (kan best gebeuren op de tocht naar Oz of op de kade in Oz) kunnen ze gaan zweten en is je afstandbediening net stuk tegen de tijd dat je de boel uitpakt.
Reken in ieder geval op 2 - 3 maanden met alle quarantaine en customs gedoe er om heen.

En wat de TV aangaat..... Wij hadden een redelijk moderne (in 1999) die het hier nooit echt goed heeft gedaan. Wij hadden interferentie die we niet weg konden krijgen en toen heb ik hem aan mijn zoon gegeven waar ie na 3 maanden stuk was wegens te hoge netspanning..... Maar - misschien zijn er anderen met andere ervaringen.

[quote author=-+henk+- link=topic=6067.msg79068#msg79068 date=1169015653]
Reken in ieder geval op 2 - 3 maanden met alle quarantaine en customs gedoe er om heen.

mmmh daar ga ik zeker niet vanuit. Onze dozen gaan met WBS en vertrekken op 12 februari dan zijn ze op 15 maart in Melbourne. Dan zal het gerust nog enkele dagen duren met douane enzo maar ik ga er toch niet van uit dat dat nog eens een maand, laat staan 2 duurt.

Hi!

Ik denk, ik maak dit topic eens weer actueel. Ik ben wel benieuwd hoe het nu zit met die matras, de ene zegt: meenemen, de ander zegt... niet doen.
Dat van die maten, daar was ik ook al achter via de IKEA site.
Maar, in een matras kunnen vaak bedwansen zitten. WOrdt hier niet op gecontroleerd? Of moet je deze ook laten reinigen?  :?

En Bartman, Ik ben wel benieuwd hoe het afgelopen is met jou antieke meubels... Je bent inmddels in Adelaide, maar zijn je spullen er ook al? Mag ik vragen wat het ongeveer gekost heeft? Zijn ze nog streng geweest? 

Misschien een domme vraag, maar de restrictie geldt alleen voor ongehandelde meubelen? Dus geverfde of gelakt meubels mogen wel? En hoe zit het met meubels die regelmatig in de bijenwas gezet worden?  :?

Greetz...

Aussiegirl

ieks bedwansen. :monkey:

wij willen bed+matrassen ook meenemen, neem wel een paar extra hoeslakens mee in NL-maten dan :)

Wat een boel spullen nemen jullie allemaal mee :) Ik ga een aantal dingen bij mijn ouders opslaan (dvds, cds, boeken, kleding, gordijnen, fiets, motorkleding, wat los spul, etc) maar het meeste ga ik allemaal bij 't grof vuil zetten of verkopen. Ik ben van plan om gewoon met backpack naar Oz te gaan; daar een beetje rond te reizen, en dan ergens (waarschijnlijk sydney) een shared rental te gaan huren. Dan koop ik daar wel nieuwe meubels. En als ik een beetje gesettled ben dan vraag ik mijn ouders die paar dozen te versturen. 

@ 4np: gordijnen? zijn het zo'n speciale dan?
Bij ons zal het ook alleen maar cd's, boeken, dvd's, foto's, speelgoed en wat kleine dingetjes zijn die voor ons waardevol zijn en waarschijnlijk per post of koerier.
Alles organisch blijft hier, behalve wijzelf dan.

groetjes,
An

[quote author=AnSteveTomas link=topic=6067.msg90069#msg90069 date=1179327677]
@ 4np: gordijnen? zijn het zo'n speciale dan?
[/quote]

Haha; sja die heb ik nog niet zo lang en waren wel aan de prijs. Maar misschien moet ik ze ook maar weg doen; eigenlijk wel onzin om ze mee te nemen ;)

[quote author=Aussiegirl link=topic=6067.msg89842#msg89842 date=1179165033]
Hi!

Ik denk, ik maak dit topic eens weer actueel. Ik ben wel benieuwd hoe het nu zit met die matras, de ene zegt: meenemen, de ander zegt... niet doen.
Dat van die maten, daar was ik ook al achter via de IKEA site.
Maar, in een matras kunnen vaak bedwansen zitten. WOrdt hier niet op gecontroleerd? Of moet je deze ook laten reinigen?   :?

En Bartman, Ik ben wel benieuwd hoe het afgelopen is met jou antieke meubels... Je bent inmddels in Adelaide, maar zijn je spullen er ook al? Mag ik vragen wat het ongeveer gekost heeft? Zijn ze nog streng geweest? 

Misschien een domme vraag, maar de restrictie geldt alleen voor ongehandelde meubelen? Dus geverfde of gelakt meubels mogen wel? En hoe zit het met meubels die regelmatig in de bijenwas gezet worden?   :?

Greetz...

Aussiegirl

[/quote]

1: Ik heb mijn matrassen goed gestofzuigd, en daarna in plastic folie ingepakt. Was verder helemaal geen probleem.
Ik heb matrassen van 90x200, was geen probleem om bij Ikea hier nog spulletjes te kopen.

2: Alle meubelen mochten zo door, alles stond bij mij in de bijenwas maar dat is geen probleem. Onbehandeld is dus echt kaal.
Wel kostte het me hier nog een klein fortuin, maar dat lag meer aan de verscheper. Online shipments is niet duur, maar de agent hier bleef maar kostenposten opvoeren. In totaal was ik bijna net zo veel kwijt als wanneer ik het met een verhuizer had laten doen. De grootste kostenpost kwam doordat de meubelen nog 14 dagen in opslag moesten omdat de agent de papieren nog moest regelen.

3. Men was streng op: schoenen, de stofzuiger (stofzak er uit en heel goed schoonmaken), en de meubelen werden uiteraard goed bekeken (hoewel ze nog in plastic zaten en je vrij weinig kon zien). In mijn grenen kast zaten wel degelijk wormgaatjes, maar die hebben ze waarschijnlijk niet gezien.

Bart

Bart:

ik had eigenlijk wel interesse in die Online Shipping, heb jij ergens in een andere thread al iets gepost over die extra kosten, of zou je ons daar iets meer over willen vertellen?

thanks

[quote author=Hansie link=topic=6067.msg90254#msg90254 date=1179521831]
Bart:

ik had eigenlijk wel interesse in die Online Shipping, heb jij ergens in een andere thread al iets gepost over die extra kosten, of zou je ons daar iets meer over willen vertellen?

thanks
[/quote]

He Hans, zijn jullie al weer terug zeg, van dat omrijden is zeker niets gekomen, heb nog zitten wachten, maar nee hoor!
Wij hebben wel contact gehad met online shipping (arno)
Maar vanwege de tijdsdruk bij ons hadden we geen zin om ook nog eens in twee uur een volledige container in te pakken.
Dus hebben wij gekozen voor een door to door verhuizing met laden en alles erbij.
Zij hebben trouwens wel volledige verhuizing alleen pakken zij niet in.

Mariette

We zijn erweer, zie een foto op mn eigen 'dingetje'  :p
ik zal er morgen nog wat bijtypen. nu gaan we even de champagne opentrekken!

Ja, ik heb jullie dingetje al gezien, toppie hoor, eigenlijk moet ik daar posten en niet hier. Maar goed, het is af en toe ZOOO lekker om eens goed off topic te gaan. :up:

Mariette

[quote author=Hansie link=topic=6067.msg90254#msg90254 date=1179521831]
Bart:

thanks
[/quote]

Hans: dit had ik in mijn eigen thread "living in Adelaide" gezet

Verhuizing: dit is achteraf toch een stuk duurder uitgevallen als verwacht.
In Nederland was ik aan online shipping 1500 euro kwijt, maar hier kwam er nog 700 dollar voor de agent bovenop, en 3800 dollar voor de customs (omdat de afhandeling langer duurde moest alles 10 dagen worden opgeslagen. Dit kostte 1500 dollar!!!!)

Dus alles bij elkaar kostte het zaakje zo'n 3500 euro. Voor een paar honderd euro meer was alles door de verhuizers geregeld.

MAAR!!! Niets was kapot, bekrast of gebroken, dus ik had alles prima ingepakt!!

Back