Interdependent visa

M

Marielle

Hallo! Ben helemaal nieuw hier en eerst even mijn complimenten voor deze site. Wat een geweldig intitiatief!

Op dit moment sta ik aan het begin van mijn aanvraag voor een interdependent visa. Mijn vriendin is Australische en wij hebben nu ruim twee jaar een relatie. Ik heb de website van DIMIA doorgelezen en de formulieren en Booklet voor een interdependent visa uitgeprint, maar zie er als een berg tegenop om er nu echt in te duiken.

Wie heeft er ervaring met het aanvragen van een interdependent visa.....of waar kan ik het beste mee beginnen? Alle tips zijn meer dan welkom.

Alvast hartelijk dank!

Marielle
 
"Marielle said:
Ik heb de website van DIMIA doorgelezen en de formulieren en Booklet voor een interdependent visa uitgeprint"]

Hoe eerder je eraan begint, hoe eerder je daar bent.
 
Het is zeker wel een regel werk (verklaring hier, keuring daar etc), maar je moet gewoon beginnen zoals Jeroen al hebt gezegd. Doe het stap voor stap en zorg dat je alles hebt waar de booklet om vraagt (en bekijk ook de australische ambassade site van Berlijn want die regelt het voor je http://www.australian-embassy.de voor meer informatie). Elk ding dat je binnen hebt maakt de berg alleen maar kleiner.

Let overigens wel op dat sommige stukken (zoals de verkalring omtrent gedrag en de medische keuring een jaar geldig zijn!).
 
Thanks voor het adres van de website van de ambassade in Berlijn, daar staat alles mooi op een rijtje. Nu maar gewoon beginnen dan....ik zal wel een zooitje vragen hebben tijdens de procedure :shock:

Is er iemand die ook bezig is met het aanvragen van een interdependent visa, of dit inmiddels al rond heeft?

Greetz, Marielle
 
Hoi Marielle,

Marielle said:
Hallo! Ben helemaal nieuw hier en eerst even mijn complimenten voor deze site. Wat een geweldig intitiatief!
Dank je!  Met zulke geweldige mensen hier op het forum, kan het ook eigenlijk niet mis gaan! :wink:
 
Ey Marielle!

Hehe, eindelijk iemand gevonden die ook voor de Interdependent Visa gaat.. Ik ga zelf pas over 3 a 4 jaar emigreren, ik moet namelijk eerst mijn studie beginnen en dan ook nog eens afmaken, maar misschien kunnen wij contact houden en dat je mij eventueel kunt (en wilt) helpen zodra ik met mijn papieren bezig ga.. Ik hoor het wel, ik heb je op mijn yahoo messenger gezet.. Succes verder!!

Groetjes, Anouk


PS: Ik weet niet of jij dit weet, of misschien iemand anders, maar is het misschien handig als ik nu al met papieren invullen begin? Ik ga dus pas over 3 a 4 jaar emigreren, tenminste, als het mag van Australie :p Maar zoals Jeroen als zei: hoe eerder je begint, hoe eerder je daar bent, dus ik vroeg het me af.. Is het niet zo dat alle formulieren om de paar jaar veranderen? Anders is het natuurlijk beetje tijdverspilling als ik alles in ga vullen en over een paar jaar zijn er nieuwe formulieren.. Hopelijk reageert iemand, zou echt onwijs veel voor me betekenen :wink:
 
Hi Anouk,

Die formulieren veranderen geloof ik wel 2 keer per jaar ofzo, en ook al zijn het soms maar kleine wijzigingen is het toch beter om de nieuwste formulieren in te vullen. Neemt niet weg dat het wel handig is om alvast eens een keertje de formulieren te 'testen', dan weet je in elk geval al wat ze gaan vragen en wat voor extra documenten je erbij moet leveren...dat scheelt weer tegen die tijd.

Groet,
Sander
 
Back
Top