Er zijn al heel wat topics over dit onderwerp op dit forum.
Maar de vraag of je in Australia een internationaal rijbewijs aan kan vragen is nieuw.
Het antwoord is: Ja. Bij de RACQ (Queensland)
Voorwaarde is dat je een Australisch rijbewijs nodig hebt.
Ligt er dus aan waarvoor je het nodig hebt.
Als je een Nederlands rijbewijs bezit met een internationaal rijbewijs (lees vertaling), dan moet je in Nederland opnieuw dat internationale aanvragen.
Als je een permanent visum heb, mag je 3 maanden op een buitenlands rijbewijs rijden (in Queensland)
Als je een tijdelijk visum bezit ( WHV, Spouse visum, etc.), dan mag je zolang je tijdelijke visum geldig is op een Nederlands rijbewijs rondtoeren met het internationaal rijbewijs als vertaling.
Weet niet over de geldigheid van een internationaal rijbewijs, maar de laatste die ik had (4 jaar geleden), daar stond niets over geldigheid in het engels en een paar andere talen die ik kan lezen, alleen in het nederlands stond erin, dat het een jaar geldig was.
Mijn vriendin heeft enige jaren bij "Main roads & Transport Department" gewerkt , dus bij haar na gevraagd.
Het probleem is vaak, dat ze bij officiele instanties hun eigen regels niet weten en ook de politie weet vaak de regels niet.
En een ander probleem is, dat het in iedere staat weer anders geregeld is.
groetjes Johan