internationale geboorteakte erkend door Australie???

Jerden

Active Member
Hoi

in de hoop dat Jeroen volgende zaterdag slaagt in zijn Ielts ben ik alvast alles aan het verzamelen om onze aanvraag te doen. Nu heb ik al een paar keer gelezen over een internationale geboorteakte, dus toen ik naar de gemeente belde heb ik daarnaar gevraagd. Maar op de gemeente beweren ze dat deze akte slechts geldig is in de landen die de conventie hebben ondertekend, en Australie is daar niet bij. Australie zou dus die internationale geboorteakte niet erkennen (er staat ook minder informatie op dan op de originele geboorteakte), dus we zouden de Nederlandstalige akte moeten laten vertalen en ook nog eens laten ondertekenen door het ministerie. Heeft iemand deze zelfde ervaring? Of zijn er ook mensen die de internationale akte opgestuurd hebben en dat dan gewoon aanvaard is?

Alvast bedankt voor wat tips!
Jerden
 
Heuh? Nee hoor, gewoon de internationale opgestuurd voor het visum en geen probleem gehad.
Ik ben benieuwd wat de rest zegt, maar internationaal is internationaal en wat
er niet op staat is de tijd dat je geboren bent volgens mij, maar verder zag
ik toch weinig verschil.

groetjes Miranda

PS hebben het visum sinds oktober 2006
 
Hi,

Ook wij hebben het internationale opgestuurd, de gegevens staan in het Engels omschreven en dat maakt het voor Oz leesbaar. Geen zorgen maken lijkt me.

Groet, Fae
 
Wij ook; ingescand en geupload. Inmiddels een CO en geen commentaar gehad, dus no worries gewoon aanvragen.
 
Gewoon de Nederlandse sturen, er staat een engelse vertaling onderaan de pagina.
Wij hebben ook geen commentaar gehad en zitten nu toch echt in WA.

Bart
 
Gewoon die internationale gebruiken. Zou wel heel bijzonder zijn als dat nu niet werkt. Volgens mij heeft iedereen die gebruikt om zijn visum te krijgen, wij ook en wonen nu in Australie!
 
Tja, hier blijven ze er moeilijk over doen. Waar ik geboren ben is het geen enkel probleem, zij gaan mij gewoon een internationaal opsturen. Maar de stad Antwerpen (waar de kinderen geboren zijn) doet moeilijk. Ik heb gisteren nog teruggebeld om te zeggen dat Australie dat wel aanvaard en toen begon ze te leuteren over dat Australie de conventie van Geneve niet ondertekend had en dat ze dan nu niet kunnen zeggen dat ze het wel aanvaarden want dat ze dan eerst de conventie moeten ondertekenen...  :x

Kwam er eigenlijk op neer dat ze in kleinere gemeentes kunnen doen wat ze willen, maar in een grote stad kunnen ze de mensen niet zomaar laten kiezen wat ze willen hebben want dan zou ze de hele dag alleen maar bezig zijn met internationale geboorteakten op te maken. En zij volgde de wet, punt uit! Zever in pakskes natuurlijk, ze had gewoon geen zin om dat ding op te maken. Omdat ik bleef volhouden heeft ze uiteindelijk gezegd dat ze het wel zal opmaken, maar ze ging er niet weer mee terug naar de burgemeester, die het eigenlijk moet ondertekenen, ze ging het zelf ondertekenen. Tja, wat heb ik daaraan  :?

Nu ja, ik ben heel erg benieuwd wat ze bij Jeroen gaan zeggen, hij moet zijn geboorteakte in Nederland gaan halen.

Wordt vervolgd ....  :p
 
Kun je niet opnieuw bellen (hopen dat je iemand anders aan de tel krijgt), en zeggen dat je het voor een ander land nodig hebt, die wel die conventie ondertekend heeft?
Wat is dat toch altijd met dat bureaucratische gedoe!? Die mensen kunnen echt over elk klein ding dwars liggen..
 
[quote author=Jerden link=topic=10098.msg140076#msg140076 date=1244536661]
Australie de conventie van Geneve niet ondertekend had en dat ze dan nu niet kunnen zeggen dat ze het wel aanvaarden want dat ze dan eerst de conventie moeten ondertekenen...

[/quote]

Maar toen de conventie van Geneve werd ondertekend was Australie toch nog gewoon een onderdeel van de Commonwealth (is het nogsteeds...) en dus doordat de UK het heeft ondertekend, wordt dit in Australie ook gewoon erkend.
Zo, kan je die dame daar mee om de oren slaan!!!!!

Succes,

Sacha
 
Ik vraag mij af of ze in Oz de handtekeningen gaan vergelijken, en met wat? Dat ding getekend meekrijgen is vast voldoende. Gedoe!
Sterkte, Fae
 
Ik heb toen trouwens (maar was wel in NL) alleen maar gezegd dat ik een internationale moest hebben
en verder niet waarvoor of zo. Kan me niet voorstellen dat zij daar iets mee te maken hebben, duidelijk
een geval van een overijverig iemand, jammer hoor. volgens mij is het zelfs zo, dat jij als gezaghouder
(lees: vader/moeder) van de kids gewoon recht hebt op die geboorteakte, en dat zij helemaal niet kunnen
bepalen of je dat krijgt, dat dat bij een derde is kan ik me nog voorstellen, maar bij dit niet.

En trouwens even in haar gedachtengang doorgaan, wie loopt dan ook het risico, met dat gedoe van
Geneve, jij toch....niet zij.....en als jij dat accepteert als een risico (niet dat het nodig is).......en zij
dat dan weet, dan zie ik geen problemen hoor. Succes!

En ik geloof ook niet dat er gekeken wordt naar wie het getekend heeft hoor, in NL tekent de ambtenaar
het gewoon en niet de burgemeester, een mooi papiertje, als het kan of nog gebeurt een leuk stempel
erbij en het ziet er prima uit.

Dus, aardig blijven en gewoon zeggen:
Goh, ik snap dat je je zorgen maakt over of Australië het accepteert, en dat waardeer ik erg (vriendelijk blijven
helpt vaak heeeel goed). Het is echter mijn keuze om dit document hiervoor te gebruiken en als het niet wordt
geaccepteerd aanvaard ik daarvoor elk risico en dat je dat ook nog op papier wilt zetten. En let wel...he...alles
zeggen met een vriendleijke rustige stem. Lukt het zo niet, dan pak je je slaapzak en ga je voor de balie liggen
totdat je het krijgt  :evil:
 
Lukt het zo niet, dan pak je je slaapzak en ga je voor de balie liggen
totdat je het krijgt 

hihi, mss moet ik dat idd maar doen, dat zal ze nog minder graag hebben dan een internationale geboorteakte opmaken...  :lol: Ik ben trouwens heel vriendelijk gebleven, ook al had ik zin om haar door de telefoon te trekken. Zij was degene die slechtgehumeurd was (of dat liet blijken in elk geval)

@Gwen: toen ik de 2de keer belde had ik inderdaad iemand anders aan de lijn, die heel erg behulpzaam was, maar blijkbaar is die andere dat te weten gekomen en die heeft toen nogal kwaad teruggebeld om mij te zeggen dat dat niet allemaal zomaar gaat...

@Sacha: ben je daar zeker van? Da's idd een heel goed argument voor als ik haar weer aan de telefoon krijg  :up: Zij beweert dat bijna geen enkel land die conventie ondertekend heeft, en dat die internationale geboorteakte enkel erkend wordt in Europa. Tja, en ik weet van al die conventies niets af, dus dan sta ik een beetje met mijn mond vol tanden. Kan ik volgende keer lekker terugbijten... (op een vriendelijke manier dan wel  :lol: )
 
[quote author=Jerden link=topic=10098.msg140175#msg140175 date=1244621212]
@Gwen: toen ik de 2de keer belde had ik inderdaad iemand anders aan de lijn, die heel erg behulpzaam was, maar blijkbaar is die andere dat te weten gekomen en die heeft toen nogal kwaad teruggebeld om mij te zeggen dat dat niet allemaal zomaar gaat...
[/quote]
:shock: Wat hebben sommige mensen toch een zwaar leven zeg... Jeetje mina, als ik toch zo negatief in het leven zou staan, dan zou ik helemaal gek worden..
Die ambtenaren moeten nodig eens wat 'relax' colleges gaan volgen!
 
[quote author=Jerden link=topic=10098.msg140175#msg140175 date=1244621212]
@Sacha: ben je daar zeker van? Da's idd een heel goed argument voor als ik haar weer aan de telefoon krijg  :up: Zij beweert dat bijna geen enkel land die conventie ondertekend heeft, en dat die internationale geboorteakte enkel erkend wordt in Europa. Tja, en ik weet van al die conventies niets af, dus dan sta ik een beetje met mijn mond vol tanden. Kan ik volgende keer lekker terugbijten... (op een vriendelijke manier dan wel  :lol: )
[/quote]

De conventie van Geneve.... Ben eens even gaan googlen en snap eigenlijk niet helemaal wat dat met een internationaal geboortecertificaat te maken heeft ....

"De Geneefse Conventie is de verzamelnaam voor de vier verdragen die zijn geformuleerd in Genève (Zwitserland), in 1949, die als onderdeel van het internationaal recht, de rechtsregels bepalen ten tijde van een gewapend conflict.

De conventies zijn het resultaat van de inspanningen van de Zwitser Henri Dunant, die gemotiveerd was door de oorlogsverschrikkingen die hij zag tijdens de Slag van Solferino in 1859. Henri Dunant was tevens stichter van het Rode Kruis.

Beschuldigingen van schending van de Geneefse Conventies worden door de landen die de conventies hebben ondertekend voor het Internationaal Gerechtshof in Den Haag gebracht.
(Met dank een Wikipedia!)

Wat het lieve doosje bij de Gemeente bedoeld is de Haagse Conventie van 1961....
"Apostille = sinds een internationaal verdrag van kracht werd in 1961 - de conventie van Den Haag - zijn een aantal officiële legalisaties afgeschaft.  In plaats daarvan is een vereenvoudigde procedure van toepassing: de apostille. Het gaat bijvoorbeeld over:
    * Burgerdocumenten als een geboortecertificaat;
    * Administratieve stukken;
    * Notariële akten;
    * Onderhandse akten en officiële verklaringen, die al gelegaliseerd waren door een lokale overheid."

En inderdaad, Australie heeft dit verdrag officieel niet ondertekend....
Maar zij hebben het verdrag wel erkend (op 16 maart 1995) om precies te zijn) en daarom is het voor Australie ook een geldig verdrag en dus erkennen zij een apostille of een internationaal geboortecertificaat!!!!!

Nu heb je pas echt iets om mee terug te bijten  :evil:

Succes!

Sacha
 
Wauw Sacha, I'm impressed! Aan Googlen had ik nog helemaal niet gedacht. Wat je op het net toch niet allemaal kan terugvinden...

Da's mooie informatie die je daar geeft! Ik ben nu helemaal klaar om er mijn tanden in te zetten als ze nog een beetje moeilijk doet  :evil:

Thanks  :up:
Jerden
 
Back
Top