Internet (in Adelaide)

MicNic

XPdite Sponsor
Nog een weekje en dan zitten we in het vliegtuig naar Adelaide. De eerste maand/6 wkn zitten we in een gemeubileerd apartement met telefoon. Uiteraard willen we daar ook zo snel mogelijk "on-line" (email, huis zoeken). Was dus benieuwd of het makkelijk is om net als in NL (gratis account bij Zonnet / 12Move) even een inbelaccount bij een provider af te kunnen sluiten. Het gaat me dus vooral om een inbelaccount en niet om (nog) een (gratis) emailadres.

Michel
 
Gratis internet vind je hier helaas vrijwel niet. "Goedkope" providers heb je hier zat, de enige die ik zo effe kan bedenken is www.dodo.com.au
 
Ik gebruik een zogenaamd prepaid-internet account van i-Primus. Je krijg dan iets van 30 uur, voor 17 dollar en deze moet je binnen 60 dagen opmaken (of iets dergelijks). Deze kan je bijna overal wel oppikken, en vervolgens per creditcard of weer een nieuwe voucher opwaarderen.
Zoals eerder gezegd, gratis internet kennen ze nauwelijks (ik ben het nog niet tegengekomen). En de reden waarom ik voor een prepaid account heb gekozen (tijdelijk), is omdat de meeste contracten voor 24 maanden zijn. (althans, dat was destijds, 6 maanden geleden, en heb geen intens onderzoek hierna verricht).

Have fun. Vincent
 
Martijn heeft na lang zoeken een internet provider gevonden waar je per maand kunt opzeggen. Maar dat is inderdaad heel bijzonder! Normaal heb je contracten enzo, en om nou te zeggen dat ze goede aanbiedingen hebben... heel soms van Big Pond ofzo, maar dat is dan na die drie maanden aanbieding toch weer heel duur.
 
Gratis is er niet, wat Vinvanmil  zegt is een goede optie. Prepaid dial-up internet koop je bij iedere electronica winkel of Telstra shop (BigPond dialup).
Aan providers heb je niets want dat zijn vaak 6 tot 24 maanden contracten en die willen een Telstra telefoonnummer op jouw naam zien.
Zie http://www.whirlpool.net.au/ voor een overizcht van alle providers alhier. Maar das denk ik voor latere zorg....

BTW, als je een huurhuis zoekt kun je beter een particuliere verhuurder zoeken in The Advertiser op Woen. en Zat.
Vrijwel alle huurhuizen op internet gaan via een makelaar en zijn veel duurder. Soms wel 50 tot 75 AUD per week.
 
Hoihoi
Als het toch over internet gaat, heeft iemand de url voor een domein naam registratie in Australie. Zou graag een domein willen hebben met ....www.dit bedoel ik.com.au
Google heeft mij nog niet veel opgeleverd?? of zoek ik gewoon verkeerd..
cheers
 
Hier http://www.whatsinaname.com.au/ staat een lijstje.
Vaak kun je het ook via je provider regelen.
Voor .com.au moet je volgens mij wel geregistreerd staan als bedrijf.
 
Hai martin
tnx voor de url. Heb al eventjes zitten neuzen maar op het eerste gezicht lijkt het inderdaat zo dat je een bedrijf moet hebben. Net zoals in Nederland trouwens. Maar ik geef niet op in NL is het me ook gelukt om kursten.com en schwarzenegger.nl te krijgen. In aus zal het me ook lukken :wink: ... Maar als iemand nog tips heeft ik hoor het graag :up: :up:
 
[quote author=Bear link=topic=2439.msg26055#msg26055 date=1125418041]
Net zoals in Nederland trouwens.
[/quote]

Dat is in Nederland niet meer. Ook particulieren kunnen .nl domeinnamen registreren. Ik citeer (www.sidn.nl):

Kan ik als particulier een .nl-domeinnaam laten registreren?
Sinds 29 januari 2003 hebben particulieren de keuze tussen een gewone .nl-domeinnaam en een persoonsdomeinnaam.
 
is het alweer zo lang geleden.... :up: :wink:
Maar toen de tijd had ik een bedrijf gevonden die de domein op hun KvK nummer liet zetten... Laats heb ik mijn domein nog proberen te verhuizen naar tiscali. Nou vergeet het maar..... Heb nog niet verder gezocht maar bij tiscalie was het dus echt nog niet moglijk om als particulier te "verhuizen" Had al wel iest gelezen over nl registratie voor particulier je krijgt er dan wel 1001 kleinen adertjes onder het zo mooie groenen gras bij...  :-D maar dat is tiscalie eigen geloof ik :?
 
Op het al genoemde whirlpool komt Beagle er erg goed vanaf. $12.95 per maand zonder contract/setup kosten. Ik zelf had Adam voor $7 per 4 weken, die hebben nu geloof ik 4 maanden minimum contract. Ik had wat problemen om van ze af te komen toen ik naar een andere (ADSL)provider overstapte.
 
Zo'n pre-paid account lijkt me inderdaad om mee te beginnen een goede optie. Net als hierboven al aangegeven, wil ik nog (zolang we nog geen permanente woonruimte hebben) vast zitten aan een langdurig contract.

Michel
 
Back
Top