Internet

Dominc

Member
Hallo!

Vanaf 24 maart gaan wij een huisje huren in Pasadena (SA). Dan zullen we ook internet af moeten sluiten. Heeft iemand tips voor ons om een keuze te maken uit de verschillende aanbieders? (tarieven, de verbinding/ontvangst etc) We willen alléén internet, dus geen huis telefoon aansluiting oid erbij.

Groetjes!
 
Ligt aan het adres welke aanbieders je kunt kiezen. Ik weet zo snel niet of er een website is om dat uit te zoeken. Voor mijn huis (NSW) had ik graag wat voor het kiezen gehad, maar ik heb keuze tussen Telstra, Telstra en ... Telstra. Optus is een mogelijkheid als ze een slot beschikbaar hebben (ze huren van Telstra en hebben slechts een beperkt aantal connecties beschikbaar, dus je moet geluk hebben). Dat kan dus net zo zijn bij jullie of geheel open. Met Telstra ADSL heb je geen keuze om Internet zonder huistelefoon te nemen, dat moet altijd samen (Telstra wil zijn monopolie natuurlijk wel uitmelken). Ik wacht met smart op NBN (zou dit jaar verbonden moeten gaan worden), dan heb ik alle keuze...
 
Klopt, wij hebben een contract met IInet, maar omdat Telstra hier ook het monopolie heeft, kunnen ze geen naked ADSL aanbieden en ben je dus gedwongen een landlijn te hebben. Weggegooid geld, gebruiken die telefoon nooit, maar is niet anders en kwam toch goedkoper uit dan bij Telstra zelf. Ik geloof dat wij 88 dollar per maand betalen. Als de verbinding werkt, is die aardig snel, maar we hebben regelmatig korte storingen. Vooral als het regent (geen idee hoe het kan). Erg vervelend als je aan het werk bent vanuit huis!
 
Wij huren een huis in een suburb van Adelaide en lopen idd tegen het probleem aan dat er geen 'ports' beschikbaar zijn. Dat houdt in dat er uberhaupt geen internet mogelijk is! Telstra is nu ingeschakeld en het zal er op neer gaan komen dat we dan alleen bij hun een abonnement kunnen afsluiten. Gezien de hoge tarieven en het niet aanbieden van unlimited internet zijn we daar niet blij mee! Het unlimited internet zoals we dat in NL kennen is hier heel anders, je betaalt hier per GB. Er zijn maar een paar bedrijven die unlimited (dan wel MET home phone) aanbieden voor een 'normaal' tarief. Maar die hebben dus heel weinig 'ports' beschikbaar waardoor je net geluk moet hebben.
 
is allemaal lastig nog met internet aanschaffen. duurt ook iets van 10 werkdagen voordat het aangesloten is hebben ze mij verteld.
 
Wij hebben al 3 jaar Telstra adsl 2+ met 200gb per maand incl de verplichte huistelefoonlijn voor $90 p/m.je krijgt 3x per jaar een gratis top up als je dat nodig hebt. Het bellen met de huislijn is duur dus dat doen we niet.. het is puur voor de adsl. Vorige maand hebben we ons er weer in verdiept vanwege verhuizing naar de ADL hills en voor ons was dit nog steeds t goedkoopste dus we hebben t meeverhuisd. Telstra bied dit nog steeds aan online maar dan voor $93. Het is even zoeken op de website.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    195.1 KB · Views: 4
Last edited:
Die caps op hoeveelheden data... Echt zo niet van deze tijd (in NL)
Zal eens in de gaten gaan houden wat we in NL verbruiken per maand zodat we de juiste keuze kunnen maken daar :rolleyes:
 
Exetel gebruikt het Optusnetwerk en heeft over het algemeen aantrekkelijke deals. Helaas is Optus in Broome lichtelijk crapola dus ben ik alsnog met tegenzin geswitched naar de monopoliehouder Telstra... :confused:
 
Hebben toch ook maar telstra genomen. Beetje prijzig maar heeft blijkbaar wel beste ontvangst in omgeving pasadena. Hebben ze me verteld.
 
Hebben toch ook maar telstra genomen. Beetje prijzig maar heeft blijkbaar wel beste ontvangst in omgeving pasadena. Hebben ze me verteld.
Het gaat allemaal over hetzelfde koperdraadje hoor, dus dat is gewoon een verkooppraatje.
 
Ja ze investeren niet meer in poorten omdat NBN uitgerold wordt. Ik weet zeker dat als je een connectie nodig hebt, ze gewoon een pport delen op dat zuiltje bij je in de straat. Dus eigenlijk share je dan gewoon een verbinding. De meeste aanbieders gaan over het Telstra netwerk en dat heeft als nadeel als er een probleem is dat je soms 2 a 3 weken moet wachten tot dat mannetje van Telstra zelf (veel anbieders hebben geen techneuten en mogen niet aan de hardware van Telstra komen) de connectie weer gerepareerd heeft. Je zou verdorie bijna zelf een straalverbinding opzetten.
 


OFX
Back
Top