interview.. hoe zit dat nou eigenlijk?

yoeks

New Member
Hallo,

Al een tijdje niks gepost; druk en nu geloof ik overwerkt.. dus heb ik warempel tijd!

Het zit er steeds meer in dat ik naar Aus vertrek. Kan gewoon niet genoeg redenen bedenken om het niet te doen. En het lijkt allemaal heel moeilijk te gaan worden voor hem (aussie) om hier iets van een leven op te bouwen.
In februari ga ik voor een week of 5-6 naar Aus om natuurlijk bij hem te zijn, maar ook om het land weer eens te ervaren en kijken hoe ik me voel. Is dat allemaal goed, dan ga ik de procedure in gang zetten.

Wat ik nu even niet begrijp; hoe gaan ze mijn verhaal (over onze relatie) vergelijken met dat van hem als ik alleen (in Berlijn) geïnterviewed word?

Wij hebben 8 maanden op hetzelfde adres gewoond in Syd (bij zijn ouders). Toen 8 maanden niet (hij daar, ik in Holland) en vervolgens heeft hij 15 maanden bij mij A'dam gewoond. Maar, een gezamelijke bankrekening of dat soort zaken hadden/hebben we niet. Wel foto's uiteraard en samen op vakantie geweest, maar van dat soort 'officiele' dingen, nee..  Heeft iemand enig idee of dat genoeg zal zijn? (samen met de veklaringen van familieleden etc.)
Hoop iets van ervaringen te lezen.. 
Ik ga jullie allen vanaf nu dan ook maar op de hoogte houden..

Dank!
Yoeks

hoi Yoeks!

Ben gisteren ook zelf naar Berlijn gegaan voor mijn visa, ben dus ook alleen geinterviewd. Dit maakt echt niet uit. Zowel jij als je sponsor moeten een statement schrijven - met jullie verhaal. Stat decs van zijn ouders en vrienden (aussies) zijn ook goed te hebben en voor de rest al het bewijs dat je kan leveren (officiele documenten - fotos - gezamenlijke reizen/reservaties...) al wat je kan bedenken!!
ik dacht ook dat ik te weinig bewijzen had, maar bleek nog teveel te hebben. maar teveel is kan nooit kwaad!

heb je nog vragen... dan zijn de forummers zeer bereid je te helpen!

groetjes Mon

bedankt voor het antwoord, Mon

Moet mijn sponsor (lees; liefje) dan het sponsor-formulier opsturen samen met een geschreven verklaring van onze relatie. En stuurt hij dat dan naar mij en neem ik het mee, of stuurt hij dat naar Berlijn?

Onze vakantie was niet gereserveerd. We zijn met mijn moeder meegegaan in de auto naar Frankrijk (allebei geen rijbewijs) en de camping was alleen op mijn naam gereserveerd.
Joh, ik denk dat het uiteindelijk wel lukt, ik word er soms gewoon bloednerveus van. Gelukkig krijg ik de indruk, via dit forum, dat het spouse visum één van de makkelijkste is om te krijgen.

Ik kan het allemaal wel dapper zelf gaan uitzoeken (wat ik ook doe) maar zie soms door de bomen het bos niet meer, en vind ik het makkelijker om het hier maar gewoon te vragen (NA search-knopje gebruikt te hebben natuurlijk...).

Het jij die snel-procedure gedaan? en wanneer vertrek je?

groeten,

Yoeks

hey!!

indien je voor de snelle procedure gaat, maak je telefonisch een afspraak (gewoonlijk kan je zelf kiezen welke dag en uur), en ga je naar Berlijn toe met AL je papieren. jouw vriend vult zijn form in en zijn statement, stuurt die naar jou, want jij neemt alles zelf mee!

kijk wel goed naar de lijst + info van DIMIA of de australische ambassade in Berlijn, dan weet je welke documenten je nodig hebt.

Ik had ook geen officiele documenten zoals bankrekening of huurcontract, maar daar werd niet naar gevraagd. neem wel veel fotos mee waar jullie beiden op staan, dan kan je vertellen waar en wanneer ze werden genomen. alle bewijs van personal contact is goed (email inbox, phonebill, brieven of kaarten naar elkaar....)

Mon

Als ik hem bel, doe ik dat via Teledump. Da's een 0900 nummer, super goedkoop (skype zit er even niet in), maar geen specificatie op de rekening. Emails zijn er genoeg, dus dat zal geen probleem zijn. 
Verder heb ik nog net op tijd enveloppen uit het oud papier kunnen halen waarop zijn naam en mijn adres staat (van de IND en van zijn familie in Aus, alle beetje helpen, dacht ik.

Verder moet ik nogal wat regelen om mijn kat mee te nemen, maar dat is allemaal vrij duidelijk. Een hoop gedoe, maar ik weet waar te beginnen.

Ik vind het allemaal reuze spannend. Moet wel als een gek gaan sparen voor alles..

Hou iedereen op de hoogte..

groeten,
Yoeks

Back