Interview

Jerone

New Member
Hallo allemaal,

Zojuist een telefoon interview gehad met de Aus. ambassade in Berlijn.

Nou wat zal ik er van zeggen.. In de 1e plaats was de vrouw in kwestie erg arrogant en ik had het idee dat ze mij helemaal niet serieus nam.. Misschien is dit de normale manier van interviewen, om het vertrouwen een beetje in mn schoenen te laten zakken maar erg onder de indruk was zij volgens mij niet.

Ik heb mn verhaal gewoon uitgelegd en zo stond het ook beschreven in de stat. dec. forms. Vragen als, waarom komt zij niet naar Nederland en waarom geeft zij haar boeltje niet op werden op een manier gesteld dat je denkt van doe is even rustig AUB.!?

Later in het gesprek werd ze wel wat vriendelijker en had ik ook het gevoel dat we een gesprek hadden ipv een verhoor.!

Nou ja, ik kan niet meer doen als afwachten. Eind volgende week krijg ik bericht.

Groet,

Jerone.

Ha Jerone!

Jammer dat het interview niet liep zoals gehoopt!

Ik heb nog eens even wat van je oude posts gelezen en ik begrijp dat je voor een de facto visum gaat, klopt dat?
Maar je vriendin/partner/defacto zit in Australie begrijp ik uit je post over het interview. Heb je wel 12 maanden 'cohabitation'?

Nou ja, wie weet valt het allemaal wel mee! Positief blijven! :D

Hoi Sander,

Ja ik ga inderdaad voor het Spouse/Defacto visum (subclass 309)

Ik heb haar ontmoet op 06/12/02 en ben eigenlijk 1 week later bij haar ingetrokken. Vervolgens ben ik op 31/07/03 naar Nederland teruggereist en en is zij met kerst 2003 een maand geweest en van 04/06/04 t/m 05/07/04 Verder hebben we alle telefoonrekeningen ook bij de aanvraag toegevoegd. Eigenlijk alles wat maar mee kan helpen. Ik weet, het is geen 12 maanden maar gezien de bewijzen en extra info wij hebben meegeleverd is het wel erg zuur als de aanvraag zou worden afgewezen.

Maar, ik blijf positief..!

Bedankt voor je reactie.

Gr,

Jerone

oh..ik krijg nu al de kriebels... Ik wil zelf nl. naar Berlijn toe gaan. Maar goed.. Ik duim voor je en hoop dat je volgende week positief bericht krijgt :!:

Ja ik ben ook wel positief. Zat er vanmiddag nog eens rustig over na te denken en ja, ik denk dat ze express zo doen. Wij moeten tenslotte iets van hun hebben.

Vindt het alleen wel frustrered dat er nu weer 1 1/2 week overheen gaat voordat ik iets te horen krijg... Je kan ook geen kant op.! Ik kan niet boeken voor de kerst, kan niets verschepen. HELP. :?

Maar in iedergeval, bedankt voor het duimen.

We'll keep in touch.

Jerone

Oh.. ik weet precies wat je bedoelt!! We horen het wel van je wanneer je het verlossende bericht krijgt

australia.gif

Jerone, ook mijn duimen draaien weer overuren voor je hoor! Dat moet een positief bericht worden volgende week!

KC

moet je eers bij de ambassade langs voordat je je papieren gaat inleveren?

[quote author=hummel link=topic=764.msg7648#msg7648 date=1106234149]
moet je eers bij de ambassade langs voordat je je papieren gaat inleveren?
[/quote]

Nee, dat is niet nodig. Je kan de spullen gewoon opsturen, willen ze je spreken dan bellen ze op.
Er is ook een mogelijkheid om naar Berlijn zelf te gaan voor een interview en dan kun je, als alle paperassen in orde zijn, in één dag je visum krijgen.

ik ben zelf naar berlijn gegaan ,met mijn vrouw( aussie) en had in 1 dag mijn visa
ik had alle papien klaar ,en dacht als ik dit opstuur dan duurt het een eeuwigheid
dus ik zou zeggen bereid alles goed voor en maak een afspraak
en regel alles in een dag , is echt de moeite waard .
berlijn is toch niet ver uit nl.

Back