Inwoners van Hervey bay

valle

New Member
Hoi,

1 maand geleden ben ik samen met mijn man en 7 maand oude dochter permanent verhuisd naar Australie. Sinds drie weken wonen we nu in Hervey bay. Het is prachtig hier, een paradijs.
Het opstarten van ons leven hier, verloopt tot nu toe vlot.
De container komt volgende week aan, de grootste noodzakelijke dingen zijn geregeld, we huren een prachtig huis en volgende week begint al de job jacht.
We genieten met vollle teugen van het weer, de zee, de natuur,....echt fantastisch.
Zijn er belgen of nederlanders die hier ook hun stekje gevonden hebben in Hervey Bay?
Jullie mogen altijd een seintje geven.

vele groetjes
valerie
 
Hee Valerie!

Nou, jij hebt het wel naar je zin! :)

Kom niet even langs want ik zit in Brisbane. Heb je trouwens een sea view?

Succes met je banenjacht!

Cheers,

Ireen.
 
Hoi Valerie,

Geweldig, dat je het zo naar je zin hebt!
Wij wonen hier nu 1,5 jaar maar zijn nog steeds supergelukkig hier.

Veel succes met de banenjacht.

Wij wonen niet echt in de buurt, maar wel dichterbij dan Brisbane.
Pelican Waters (bij Caloundra)

Groetjes,
Gabriëlle
 
En wij NOG dichterbij!  :-D Maroochydore en omgeving (25 minuten bij Ron & Gabrielle vandaan).

Hervey is maar een uurtje of 2 rijden (da's om de hoek voor Australische begrippen!).

Er woont een ontzettend leuk NL gezin in Bundaberg; da's niet zover van jullie.......

Marc
 
Hervey Bay, dat is een mooie plek ja. Mag ik vragen wat voor
werk jullie doen/gaan doen? Ik ben gewoon een beetje
nieuwsgierig aangelegd  :roll: :wink:. Ik vond de huizen toen ik op
real estate keek ook mooi en in een betaalbare
categorie.

Wij zijn trouwens een gezin van 3, ik 36, man 39 en zoontje van 4.
Onze aanvraag ligt bij Dimia en mijn man is assessed als
metal fabricator (boilermaker), in 'de metaal' dus.

groetjes Miranda  :)
 
Hoi bedankt voor jullie reacties! We hebben inderdaad volledig seaview uit alle kamers en ook een grote patio met super view, haha, A rental house but we are enjoying it for one year. binnen enkele maanden gaan we wel ons eigen huisje kopen hier. Ik ben officieel nu een australian physiotherapist, mijn man een concertorganisator in een vorig leven, haha.
Ik weet woensdag of ik werk heb, mijn man moet nog op jacht. Maar geen nood, nog werk genoeg met ons 8 maanden oude dochterje en de container komt binnen enkele dagen aan.
Geef gerust een seintje op ons yahootje als je dichtbij woont : valeriegoesaert@yahoo.com
En inderdaad brisbane is helemaal niet ver weg, ik zal er regelmatig moeten zijn voor bijscholingen en zo. And we love the sunshinecoast of course

groetjes

valle
 
[quote author=valle link=topic=4528.msg57118#msg57118 date=1145775011]
En inderdaad brisbane is helemaal niet ver weg,
[/quote]

In dat geval: volgende week zaterdag (29 april) vieren we Koninginnedag in Brisbane. Er staat al wat info ergens hier. Ontmoet je gelijk alle Queensland-Nederlanders (die komen).  :up:
 
Hervey bay , is harstikke mooi , the place you want to be if you want to go to Fraser Island.

Ik heb daar nog een geweldige chat gehad met een Fransman en een Ozzieman tot diep in de nacht met een heerlijk koud biertje.

Hervey Bay is Paradijs on earth,

Jack :evil:
 
Wij wachten nog op ons visum (duurt hopelijk niet lang meer)
Hebben wel een huisje geregeld in Maryborough via vrienden.
Da's 20 minuutjes rijden ofzo!!
Groetjes Edward en Maike
 
Hello :lol:,
Inderdaad Maryborough is hier een klein half uurtje vandaan.
Gisteren zijn we naar rainbowbeach geweest, zalig, wel twee uur rijden van hervey bay maar wat een prachtige rit!!!
En eenmaal daar was het gewoon genieten, konden zelf met onze 4WD baby buggy zo het strand op.
Morgen komt onze container hier aan, na maanden eindelijk onze eigen spulltjes weer:)
De laatste maanden  (eigenlijk jaren :cry:) waren vrij zwaar maar we zijn zo blij dat we hier mogen wonen, echt niet te doen:)

Groetjes

[glow=red,2,300]valle[/glow] :up:
 
Rainbow Beach is inderdaag mooi!!!
Wij vonden het geweldig daar.
Nog even en wij kunnen er ook weer heen.......
Groetjes Maike en Edward
 
Heb eens even opgezocht waar Hervey Bay ligt en dat is gaaf! Direct aan het water :) Hoeveel inwoners heeft Hervey bay eigenlijk?
 
[quote author=valle link=topic=4528.msg58277#msg58277 date=1146654344]
Morgen komt onze container hier aan, na maanden eindelijk onze eigen spulltjes weer:)
De laatste maanden  (eigenlijk jaren :cry:) waren vrij zwaar maar we zijn zo blij dat we hier mogen wonen, echt niet te doen:)
[/quote]

Heerlijk hé? :)
 
hello,

Hervey bay heeft zo een 50000 inwoners. En het zou een van de meest groeiende steden zijn.
Onze container is gisteren aangekomen en we zijn dus volop aan het uitpakken.
Tussen in, gaan we wel lekker wandelen en eten we met een prachtig uitzicht op onze patio :lol:
Indertussen ook al wat ontdekkingen gedaan, van wat we teveel hebben meegebracht. Zoals lampadeirkes, autostoel,... kunnen hier helemaal niets mee doen, zelf niet verkopen  want we vinden er de lampen er niet voor of het komt niet overeen met de australische veiligheidsvoorschriften.

groetjes

valle
 
Ook hier weer een nieuwsgierig vraagje.... werk zat in Hervey bay???? Ben er een paar jaar geleden geweest bij een oom van een aangetrouwde neef... kwam op mij toen over als een vooral senioren en touristen gebeuren. Maar als er werk 'zat' is, dan staat het zeker op m'n lijstje... heb daar voor het eerst walvissen, dolfijnen, zeeschildpad, dingo's en Fraser Island gezien. GEWELDIG!!! Zaten in een app. complex Alexander of Alexandria... zoiets, iets met Alex... ken je het? Aan de beach op loop afstand van die lange pier in de zee.

Anyway, enjoy! Ben heel erg benieuwd hoe jullie daar terecht zijn gekomen en hoe het daar gaat met werken.

Groet,
Kathleen
 
Hee Valle, ik check maar even voor de zekerheid, maar ik neem aan dat jullie lampen een screw-fitting hebben? Zoals de N'landse? Die kan je hier toch wel kopen hoor. IKEA heeft ze, maar de hardware store ook.

Helpt dat?
 
Hello,

Bedankt voor de tip, ik ga deze maand dan eens op lampenjacht :).

groetjes

valle
 


OFX
Back
Top