Is 600 dollar per week genoeg?

Onderduiker

New Member
Hello!

Mijn vriendin en ik gaan eind dit jaar down under als skilled independent workers. We vestigen ons in Brisbane. Nu heb ik de volgende vraag: we willen beginnen in het centrum. Een studio (voor ons in eerste instantie genoeg) kost ongeveer 250 dollar per week. We zijn dertigers en verwachten binnen een maand of drie wel werk te hebben gevonden. We hebben geld genoeg geld om het (ruim) een halfjaar uit te houden. Ik heb ons weekbudget in dat geval geraamd op 600 dollar. Hier moeten we dan alles van betalen, dus ook die huur van 250 dollar per week. Als ik zo rondkijk op internet, denk ik dat dat wel verantwoord is. Maar wat denken de mensen die er al zitten? Gaan we dit redden? Of moet ik misschien toch meer geld meenemen?

Hope to hearing from you!

Onderduiker

Mensen met een Centrelink uitkering hebben ongeveer de helft minder...... Het is geen vetpot maar jullie zullen niet verkommeren.

het ligt er helemaal aan hoe je levensstijl is.
huur van 250 dollar per week in brisbane centrum is er wel maar houd er rekening mee dat het moeilijk te krijgen is als je geen referenties hebt ed. Je kan ook altijd nog uitwijken naar een camping ofzo, is prima te doen (zeg ik uit ervaring)

Waar ik je wel voor wil waarschuwen is het aanschaffen van spullen. Het valt mij vreselijk tegen hoeveel je nog moet aanschaffen en hoe de dollars dus je portemonnee uitvliegen. Ik ben zelf helemaal geen materialist en desondanks.....

in ieder geval veel succes!

Krap, maar niet onmogelijk.
Mijn ervaring is dat je met z'n tweeen makkelijk $400-500 pw kwijt bent aan dagelijkse kosten exclusief huur of hypotheek. En dan heb ik het niet over een bijzondere luxe life style en/of veel uitgaan, maar ook weer niet superzuinig. Om het onder $350 pw te houden zul je wel wat luxe moeten opgeven vrees ik. En reken ook maar op duizenden $ aan opstartkosten (meubels, auto/vervoer, etc) die al direct van je totaalbudget afgaan.

Hi,

Voor de duidelijkheid: die 600 dollar per week heb ik begroot náást 6,5 duizend dollar aan 'opstartkosten' zoals de aanschaf van meubels, huishoudelijke spulletjes en een zoveelstehands auto. Ook alle andere kosten hebben we dan al gemaakt (verhuizing et cetera). Die 600 dollar zou dus echt helemaal zijn voor huur, eten, kleding, medicijnen en dergelijke.

Onderduiker

Inkomen van 600 is wel heel weinig..
Blijft van de week niet veel over.....als je niet in moet leveren.

Je wilt toch ook soms iets gaan doen....of samen gaan uiteten  ( dat word met dit inkomen naar de redrooster)

Maar zoals er al geschreven werd, alles is mogelijk.

Jack :evil:

Ik denk dat het met 600 per week echt wel moet lukken. Wij zijn de eerste weken van rond de 700 per fortnight (dus per twee weken!) rondgekomen. Het is geen vetpot. En je moet echt geluk hebben met huizen. Wat je zou kunnen doen, in het begin, om geld te besparen is in een Shared house gaan wonen. Dan kun je voor heel wat minder huren en je hebt dan ook vaak gemeubileerd. Dus dan spaar je een deel van die opstartkosten uit. Geen auto helpt ook, en vooral homebrand boodschappen. Zo valt er overal wel te knabbelen op de kosten. Omdat je schrijft dat het maar tijdelijk is denk ik absoluut dat het haalbaar is! Maar binnen drie maanden een baan... dat is misschien wel wat positief. Mits je echt ALLES wilt proberen :) ;). Succes!  :up:

Is zie hier een aantal berichten staan dat ik denk van nou.... :-x

600 p/w is gewoon het gemiddelde inkomen [size=8pt](van een (electronics) tradie). [/size] Dat zou dus een salaris van 39.000 p/j zijn..., niet echt een salaris om je voor te schamen dacht ik zo. Wij kunnen daar iig redelijk mee rond komen.  Tja natuurlijk kun je niet alles doen maar goed.... So be it.

Desalniettemin zal ik ZEKER blij zijn als we weer twee verdieners zijn. Want helaas, is het WEL zo dat het zo nu en dan best lastig kan zijn.... Als de motor naar de garage moet of de koelkast is kapot of .....

Maar goed als je maar tijdelijk 600p/w hebt en daarna je top baan weer weet te vinden en je hebt weer een salaris van "weet ik ut"... dan is het goed vol te houden hoor. Je hebt in iedergeval gewoon elke dag vlees op je boord. Maar helaas niet elke dag biefstuk..  :up:

No Worries.... Ik moet er wel nog even bij vermelden dat wij het huis delen met een vriend van ons dus we delen telefoon/ g-w-l en internet. Dat scheelt toch algauw 50 p/w denk ik en natuurlijk is Brisbane iets wat duurder als Adelaide. Maar dan nog "No drama's"

Succes  met de verhuizing en het zoeken naar een baan. :up:  :up:

[size=7pt]edit: toch het eea aangepast ik vond het uiteindelijk toch niet helemaal op zijn plek of verzin er zelf maar iets op.  :wink:[/size]

600 per week is prima te doen hoor! Ben maanden met minder rondgekomen.
De tip van shared accomomdation vind ik inderdaad een goede want dat haalt je huurkosten wel enorm naar beneden (plus dat alles erbij in zit, dus geen extra kosten.....)
De $275 per week voor de studio: hoop dat dat lukt. Wellicht meer waar voor geld als je shared doet. Soms is dat maar met 1 ander in huis. Of misschien iemand die een leuk huis heeft in zijn eentje met daaronder een bijna volledig eigen ruimte/appartement.......

Ik heb via realestate.com.au echt fijne, leuke accomodatie gevonden. En kan nu zelfs een beetje sparen!

Henriette

Tsjonge, ik vind het wel knap als ik hoor dat sommigen van jullie met AUD 600 per week het kunnen redden, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten, maar wij hebben dan wel een gezin incl. 3 kids.

Ons weekbudget is eerder AUD 800-900 per week, zo even uit het hoofd een breakdown:
- huur AUD 420
- energie AUD 20
- supermarkt AUD 200
- telecom (telefoon+internet) AUD 30
- brandstof AUD 60

Dat is al AUD 730 per week, en zit er nog geen verzekering, sok of boek bij. Eerlijk gezegd leven we vrij sober, al is het huis wat aan de dure kant (4 slaapkamers).

Goedkoper huren zou nog wel kunnen, maar vaak zit je dan toch snel in een ouderwets ding met een badkamer uit de seventies, oranje vloerbedekking, donkere huiskamer, etc. ...

Moet ik mij schamen met deze cijfers ? Ik weet zo 1, 2, 3 niet hoe het goedkoper zou kunnen hoor ...

Whale, ik herken een heleboel dingen, maar $120 in de week voor telefoon en internet....? Ik ben een "heavy user" met een zwaar broadband contract van Telstra en we hebben twee mobiles, en een landline maar kom niet verder dan $ 140 (zonder m'n Foxtel)  in de maand..... Ik denk dat je je maandbedrag bedoelde.

[quote author=-+henk+- link=topic=6984.msg90746#msg90746 date=1179832677]
Whale, ik herken een heleboel dingen, maar $120 in de week voor telefoon en internet....? Ik ben een "heavy user" met een zwaar broadband contract van Telstra en we hebben twee mobiles, en een landline maar kom niet verder dan $ 140 (zonder m'n Foxtel)  in de maand..... Ik denk dat je je maandbedrag bedoelde.
[/quote]

Klopt, inmiddels gecorrigeerd .... !

[quote author=whale link=topic=6984.msg90740#msg90740 date=1179831177]
Tsjonge, ik vind het wel knap als ik hoor dat sommigen van jullie met AUD 600 per week het kunnen redden, ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten, maar wij hebben dan wel een gezin incl. 3 kids.

Ons weekbudget is eerder AUD 800-900 per week, zo even uit het hoofd een breakdown:
- huur AUD 420
- energie AUD 20
- supermarkt AUD 200
- telecom (telefoon+internet) AUD 30
- brandstof AUD 60

....

Moet ik mij schamen met deze cijfers ? Ik weet zo 1, 2, 3 niet hoe het goedkoper zou kunnen hoor ...

[/quote]

Hoi Whalla  :up:
Ik kan me voor stellen dat je het met 3 kinderen meer uit geeft :lol: Ik hoor mijn ouders ook nog roepen: jullie eten mij nog arm" :evil: en eerlijk gezegt vraag ik mij zelf ook wel af hoe dat moet als wij zo gek worden om kinderen te nemen. Standaard antwoord van menig ozzie is tot nu toe altijd geweest,... je krijgt toch kindertoeslag???  Zo te lezen aan jouw post is die toeslag niet al te hoog :roll: :grin:

Maar zoals ik al probeerde te zeggen 600p/w is gewoon het gemiddelde inkomen dus het zou niet krap moeten zijn... en mocht je dan het pech hebben om toch het gem inkomen te verdienen dan ga je natuurlijk niet in een huis wonen van 420p/w
Als het een koop huis is dan kan ik me er nog wel wat bij voorstellen maar een huur huis?? kijk ik zou ook best wel in de mooiste suburb van Adelaide willen wonen voor 400p/w maar helaas ik zou me toch moeten verlagen (kuch kuch :roll:) tot de wat minderen buurten... Waar de gem. huur prijs 200p/w is. Daar zit denk ik het grootse verschil.

Groetjes Barry

edit: Als ik jouw lijstje mag gebruiken.
- huur AUD 150 :cool:
- energie AUD 10
- supermarkt AUD 90
- telecom (telefoon+internet) AUD 15
- brandstof AUD 20 :cool: en als ik de motor van mijn vrouw pak die rijd 1:30 dat zou dan $6 p/w zijn..

Het kan dus ook zo :p Maar Whalla je hoeft je nergens voor te schamen je woont vast in een prachtig huis met 3 mooie kinderen. Iets waar ik jaloers op kan zijn :up: :up:
cheers

[quote author=Bear link=topic=6984.msg90836#msg90836 date=1179914301]
Maar zoals ik al probeerde te zeggen 600p/w is gewoon het gemiddelde inkomen dus het zou niet krap moeten zijn... Groetjes Barry
[/quote]

$600 p/w  is een gemiddeld inkomen, are you kidding.....
Neeehhhh, dat verdien je met een beetje vakopleiding in 3 dagen hier in the land of plenty.

Cheers buddies,

[quote author=Jack link=topic=6984.msg90840#msg90840 date=1179914822]
[quote author=Bear link=topic=6984.msg90836#msg90836 date=1179914301]
Maar zoals ik al probeerde te zeggen 600p/w is gewoon het gemiddelde inkomen dus het zou niet krap moeten zijn... Groetjes Barry
[/quote]

$600 p/w  is een gemiddeld inkomen, are you kidding.....
Neeehhhh, dat verdien je met een beetje vakopleiding in 3 dagen hier in the land of plenty.

Cheers buddies,

[/quote]

Nou ik denk dat als je 39000 p/j binnen haalt het toch wel netjes is. Maar vertel is..... zoeken ze daar nog electronics tradies in het NT.. Je weet wel dat is dus geen vonken trekker maar zo'n prutser met printplaten en soldeer bouten...  lijkt mij wel lekker om het zelfde te verdienen in 3 dagen ipv 5  :up:

[quote author=Bear link=topic=6984.msg90842#msg90842 date=1179915418]
lijkt mij wel lekker om het zelfde te verdienen in 3 dagen ipv 5  :up: [/quote]

Hij is goed Bear  :grin: :grin: :lol: maar het is fijner als je met dezelfde moeite en tijd 72 tot 80000 per jaar binnen kunt halen....
And yes plenty jobs and very good paying

[quote author=jolanda b link=topic=6984.msg90843#msg90843 date=1179915688]
@ Jack, jij boft echt je daar in the land of plenty he ! :grin:

Jojo.[/quote]

I am a lucky man...Jojo  waar komt dat nu weer vandaan Jolanda?

@ Jack, ik moet altijd lachen dat je de NT zo promoot. Ik vind de natuur daar prachtig, maar het klimaat en de muggen verschrikkelijk.
Jij hebt nergens last van zo te lezen, daarom ben je een "lucky man".

Back