Is 600 dollar per week genoeg?

Neehh,

Geen mug te zien hier en het klimaat is heerlijk, mag een beetje vochtiger maar dat komt wel :smile:

Als het te warm is dan roepen ze om regen, is het te nat dan roepen ze om zonneschijn.
Hier is meestal de zon , 34 graden overdag en zo'n 23 graden snachts, en meer dan genoeg water.

Vinden de Queenslanders and NSWers niet leuk ...... :p, hier mag je badje vullen, je auto 5 maal wassen op een dag en zoveel drinken als je zelf wilt, cheers my hearties.

van het weekend ga ik weer zwemmen met mijn zoontje in Rockholes, litchfieldpark :up:,  isn't that great?????

Jack :evil:

bear, ik hoop voor je dat je gelijk hebt maar jou kostenplaatje is wel zo minimaal
over die huurprijs kan ik niet oordelen, hier in brisbane in ieder geval onmogelijk
maar 10 dollar voor energie per week en 15 voor telefoon+internet?

laat eens weten waar jij die goedkope deals vandaan haalt!

[quote author=traviesa link=topic=6984.msg90985#msg90985 date=1180046767]
bear, ik hoop voor je dat je gelijk hebt maar jou kostenplaatje is wel zo minimaal
over die huurprijs kan ik niet oordelen, hier in brisbane in ieder geval onmogelijk
maar 10 dollar voor energie per week en 15 voor telefoon+internet?

laat eens weten waar jij die goedkope deals vandaan haalt!

[/quote]

:evil: :evil: Het antwoord stond al een paar post terug.... shared accommodation... wat telefoon betreft... we bellen nooit. telstra is 30p/m, internet is 60 p/m en wij hebben nooit meer dan zo'n 20 dollar aan bel kosten per maand. We bellen namelijk nooit,... alleen naar NL en dat doen we met skype. Dus dat is dan in totaal (110/4 weken)/2 man [size=6pt](wij + hous mate)[/size]= 13,75p/w

Tja als je elke week netjes geld opzij legt lijkt het niet veel, maar einde van de maand heb je toch heel wat opgespaard meestal genoeg voor alle rekeningetjes.

Maar euhhh in het vorig huis woonden wij met 8 volwassen mensen onze elektro rekening was 300 per 2 of 3??maanden voor water het zelfde en voor gas 180. Of het was zo iets in die richting?????????. Ik kreeg die rekeningen altijd maar heel ff te zien voordat ze naar de landlord verdwenen... Anyway ik heb in die 6 maanden dat ik daar woonden elke week 20 dollar op zij gezet. en eigelijk nooit te kort gekomen meer over gehouden uit die pot. 

We gebruikten met 8 man toch best wel veel. Airco, 5 maal per dag werd de douche wel gebruikt... Het hoeft echt niet allemaal zo somber of einden van de wereld scenario te zijn hoor. Het kan best wel mee vallen... Maar kijk uit elke situatie is verschillend staat, buurt geen of wel kinderen of weet ik ut.

Elke week centjes op zij zetten en vooral goed elk dubbeltje in de gaten houden is het halfe werk.. :up: :up:

en ojaa mobiel en skype zijn niet meegerekent die komen uit de plezier pot dus zit daar wat in dan kan ik de zooi opwaarderen is die leeg dan is het dus pech en wachten tot volgenden week... het is zo simpel :up: en tuuuuuuuuurlijk gaat het niet altijd zoooo de ene maand houd je wat meer over de anderen maand moet je wat bij leggen...

en ff "for the record" Ik wil niet zeggen dat wij het zo makkelijk hebben in tegen deel. Elk dubbeltje omdraaien is soms erg vervelend en zeeeeeer vermoeiend.
Ik of wij zijn dan ook erg blij als mijn vrouw eindelijk weer een full time job heeft.
We zitten er zelfs aan te denken om maar weer lekker de outback in te vertrekken want hier in Adelaide lijkt het leven soms wel erg verdacht veel op het leven die wij hebben achter gelaten in Nederland. In outback is veel geld te verdienen en gewoon, gewoon ... heel anders,... Lekker weer het avontuur opzoeken in plekken waar jan met de pet niet wilt werken...

[quote author=Jack link=topic=6984.msg91039#msg91039 date=1180094616]
Volgens mij tapt Bear zijn energie snachts van zijn buurman af.

[/quote]

Die aftap is alleen voor de enorme wiet plantage op zolder. De anderen buurman tap ik af voor de extecy lab in de kelder :roll: :grin: Dus helaas de energie die ik zelf gebruik daar moet ik helaas ook zelf voor betalen.

nee nee de waarheid is dat wij in de schuur 2 van die hometrain fietsjes hebben staan. Met 2 giga groten dynamo's. ff heel het weekend samen met mijn vrouw trappen als een gek,.... en zie daar de elektrometer achteruit gaan,.... maandag ochtend staat ie weer op 0   :bike: :bike:

:donttell:   :wink:

We zitten er zelfs aan te denken om maar weer lekker de outback in te vertrekken want hier in Adelaide lijkt het leven soms wel erg verdacht veel op het leven die wij hebben achter gelaten in Nederland. In outback is veel geld te verdienen en gewoon, gewoon ... heel anders,... Lekker weer het avontuur opzoeken in plekken waar jan met de pet niet wilt werken...

En als je dan in de outback "veel geld verdient hebt" wil je dan weer terug naar de stad?

[quote author=MicNic link=topic=6984.msg91080#msg91080 date=1180142018]

En als je dan in de outback "veel geld verdient hebt" wil je dan weer terug naar de stad?[/quote]

betreft Jan met de pet!!!
Die pet of nog beter c.hoed heb je zeker nodig hier zeker in het volgend seizoen.
NT heeft twee klimaten droog en vochtig.
M.a.w. warm of heet, geen zomer of winter of whatever, gewoon de hele dag werken voor je centen meestal in het zonnetje van rond de 35graden en na het werk 1 koud bier in je nek en de tweede gaat in je keel, smile and give me a lot of bullshit....what a territory

Die plantjes op zolder Bear hebben die ook kunstmest nodig en veel water want hier wil het maar niet lukken :? :|

[quote author=MicNic link=topic=6984.msg91080#msg91080 date=1180142018]

En als je dan in de outback "veel geld verdient hebt" wil je dan weer terug naar de stad?
[/quote]
De kunst is gewoon om deze keer ff DIE baan te vinden waarbij ik het ook lekker naar me zin heb en goed in mijn vel zit. Dan is het ook een jaar of 5 vol te houden en sluit de werkervaring aan bij een eventueel verderen baan in Adelaide..
Maar zo'n baan is niet zo 123 gevonden. Voor veel banen heb je een ticket nodig en niet 1 of ander vaag MBO diplomatje. Ook al is het allemaal door de assessment heen gegaan. De meeste ozzies zegt het helemaal niks.

Nu in de grote stad zijn er wat meer mogelijk heden. DE TAFE campus zit hier om de hoek vamiddag naar de banen markt geweets in de Adelaide showground heel wat info en e-mail adressjes gehad. Dus nu nog ff heel de zondag door die zooi heen spitten en goed gaan denken wat ik nou eigelijk wil en dan moet er toch eindelijk wat gaan gebeuren...

Anyway natuurlijk weer helemaal :eek:fftopic: maar wel gezellie :p :up:

@ Bear, beetje lastig hoe het allemaal is. Je wilt iets anders, maar weet nog niet wat. Misschien de stoute schoenen aantrekken en kijken wat de outback te bieden heeft. Een grote stap dat wel maar nu zit je ook niet lekker in je vel. Als het echt niets is in de outback kun je altijd weer terug naar Adelaide. Wij weten ook nog niet precies wat we willen / kunnen dus kan het me een beetje voorstellen.

We zijn echt off topic he.

Groetjes Jojo.

ps, die tickets, daar word je inderdaad niet goed van  :smile:

[quote author=Bear link=topic=6984.msg91098#msg91098 date=1180169744]
Dus nu nog ff heel de zondag door die zooi heen spitten en goed gaan denken wat ik nou eigelijk wil en dan moet er toch eindelijk wat gaan gebeuren... [/quote]

[quote author=jolanda b link=topic=6984.msg91103#msg91103 date=1180170934]
Wij weten ook nog niet precies wat we willen / kunnen dus kan het me een beetje voorstellen.

Groetjes Jojo.[/quote]

Om effe helemaal off-topic te gaan.

Had ik het noorden van NT al aanbevolen.
Blijft apart en zeker als je een vrije dag of weekend hebt.

Cheers my hearties :p

@ Jack heb je de NT al aanbevolen dan ?  :lol:

Zoals ik zei, het is daar te heet en benauwd voor mij. maar het lijkt me geweldig om echt te leven in de NT.
Het is nergens relaxter. Maar we hebben tot eind 2007 om een beslissing te nemen, wie weet. ( willen we voor ons zelf )

Veel plezier van het weekend dan maar ! Jojo.

sorry  :eek:fftopic:

Steve W. een mate van het werk heeft 14 hectare met mango's.
Over enkele maandjes moet die worden geplukt.
Ik heb gezegd dat hij me mag bellen voor de pluk.

plukken met in de achterzak een koud fris b..  colaatje

[quote author=jolanda b link=topic=6984.msg91111#msg91111 date=1180174580]
sorry  :eek:fftopic:[/quote]

Niet normaal meer Jolanda zoveel replies offtopic...foei foei

De meeste zullen wel lachen, maar plukken is nog niet zo slecht. Niet voor altijd, maar voor effe wel.  :up:
Wij gaan nu werken in een tomaten kas, ook lekker warm  :lol:

Groetjes Jojo.

Die 600 is alleen voor eten, huren, verzekeringen, auto, telefoon en internet? Of is dat ook voor uitjes, kleding en extra's?

De lijstjes die ik hier voorbij zie komen zijn alleen voor het eten, huren, telefoon, auto  internet enz.
Als je er echt alles van wil doen is dat denk ik best krap, maar het moet wel lukken toch!?

Back