Is het mogelijk met mijn inkomen???

FF een vraagje aan Seamic,

Ik werk in de wegenbouw en waterbouw op een shovel en af en toe op een kraan ga binnenkort beginnen met de opleiding voor bulldozer. Nu was mij vraag of er voor deze beroepsgroep een hoop werk is het lijkt me namelijk geweldig als ik dit beroep kan voortzetten in australie.De diploma's die ik hier gehaald heb worden die ook erkend door australie en hoeveel werkervaring heb je nodig ik wil heeeeel graag veel weten.Ik kon je mail niet vinden vandaar dat ik het zo ff doe.  Alvast bedankt, ik hoor graag van je.

Groetjes Fred

Volgens mij met jouw beroep zal het hier wel goed gaan.  Er is veel werk in deze sector.  Voor het eerst in mijn getrouwde leven hoef ik niet te werken.  Mijn man verdient goed dus ik blijf voorlopig thuis totdat de kinderen goed gesettled zijn.  Wij wonen in Mandurah.  Ik geniet van de vrije tijd.  Mijn man werkt nu bij een mijn (niet ondergronds) op grote machines (excavators etc).  Mijn man is via Workpac (uitzendbureau) aan het werk gekomen en wij vinden ze erg goed - zij hebben overal kantoren.

Wij hebben niet ons eigen huis maar huren, een mooi huis van ongeveer een jaar en een paar minuten lopen van het strand - het is een stuk goedkoper dan kopen, huizen zijn omhoog geschoten, wij zijn nu goed aan het sparen, wij zien straks wel weer.

Mocht je hun site willen of iets anders willen weten mail maar.
Groetjes,

Hi Gerard (en Fred),
Als je van zeevissen houdt dan zit je wel goed.  Wij willen nu een motorboot kopen om te vissen/krabben en alle rivieren ontdekken.  Mandurah is omringd door water, de zee natuurlijk(!!!) en Mandurah heeft "estuarys" (rivieren) dus daarom is Mandurah de laatste jaren ontzettend ontwikkeld voor toeristen.  Het is wat groener dan het noorden maar echte hoge bergen heeft het niet, wel heuvelachtig.  Het weer is geweldig, het is nu bijna winter en deze week is het gemiddeld 25 graden met een strakke blauwe lucht - maar dan ook echt blauw.  (Mijn zoon riep net vanuit de kamer dat het morgen 29 graden wordt).  Er is zoveel werk in de omgeving (DIT IS OOK VOOR FRED BEDOELD - vooral voor handige mensen die ook verschillende rijbewijzen hebben -ervaring hebben is altijd een voordeel, maar vaak mag je een dagje proberen en gaat het goed, dan blijf je) het nadeel is wel dat een huis hier kopen heel moeilijk is tenzij je veel eigen geld hebt. 

Een waarschuwing!! mocht je deze kant uitkomen doe het niet rond de kerstperiode, ten eerste is het erg moeilijk om een huis te vinden (weinig keuze) en ten tweede waren de prijzen hoger dan bijv. nu.  Ten derde alle bedrijven sluiten rond de kerstperiode dus weinig werk - probeer rond September/October of na januari.  Er staan nu hele leuke huizen (3 slaapkamers/2 badkamers) voor $180/$190 per week. 

Trouwens spreken jullie behoorlijk engels, dit is natuurlijk ook erg belangrijk.

Verder vindt ik auto's hier goedkoop.  Mijn man heeft een tweedehandse ute gekocht voor zijn werk voor $2,000 en het rijdt prachtig.  Ik heb een automaat gekocht voor $5,000 en ben er heel blij mee.  Je hebt wel een auto nodig (of twee).

Een welkoms wijntje (of biertje) zal klaarstaan voor jullie!!

Nog even dit:  Ik zou willen horen hoe australiers "Brechtje" gaan uitspreken - zo heet je vrouw toch?

Groetjes, Angela

Hoi Angela,

Ik wil heel graag emigreren nar australie ik ben al in australie geweest heb een half jaar rondgetrokken maar ben alleen in het oosten geweest. En me engels is redelijk goed en als je omringd bent met mensen die alleen maar engels praten pik je het gauw weer op. Ik ben nu aan het rond kijken waar er voor mij werk is en ook voor me vriendin die is verpleegkundigen. Ik heb net ff gekeken waar  Mandurah ligt maar dat ligt erg mooi. Want als ik weet waar ik en me vriendin (die ik nog over moet halen zie topic voorstellen) willen wonen waar werk voor ons beiden is kan ik me daar op storten. Dus alle info die je hebt zijn erg welkom :up:

Met vriendelijke groet,  Fred

Hi Fred,
Ook ben ik alleen in het oosten en zuiden geweest, dus West Australia is totaal nieuw voor mij (ons) maar het bevalt mij heel erg.  Wel een stuk droger dan het oosten maar wel een stuk rustiger, heerlijke stranden (en niet te vergeten   :flipper: :surfer: :fishing:)en veel werk gelegenheid.  West Australia is "booming".  In de verpleging kom je overal terecht, is hier erg gewild.  Waarschijnlijk zou je op je vriendin's beroep hier kunnen komen en dat je met haar  "meerijdt".  Wij hebben goede ervaring met deze bureau www.workpac.com.au (werk voor jou) ze zitten in heel australie. 

Ik hoop voor jou dat zij het uiteindelijk mee wil al is het maar voor een paar jaar om te proberen.  Zij moet er wel 100% achterstaan anders lukt het niet (heimwee!) ik weet het zelf uit ervaring, dit is niet de eerste keer (wel de laatste!) dat ik ben geemigreerd. 

Wij hebben ons plekje nu gevonden!  :tent: en de kinderen zijn gelukkig, daar gaat het om!

Laat mij weten of ik ergens mee kan helpen. 

Groetjes, Angela

hé fred, laat je vriendin niet het draadje lezen over spinnen!!!!
dan komt het wel goed, australie is echt een prachtig land dus ga ervoor :up:

Nou,

Ik maak me toch wel opeens een beetje ongerust.
Als het gemiddelde inkomen van een carpenter/joiner tussen de 7 en 800 ligt bruto en de huizen in Tasmania toch welboven de 300 (huur) voor een redelijke woning kwijt bent.
Dan houden we toch niet zoveel besteedbaar inkomen ocer per week.
Iemand enig idee?

Mariette

http://www.ato.gov.au/individuals/content.asp?doc=/content/12333.htm&pc=001/002/046/002/002&mnu=1045&mfp=001/002&st=&cy=1
http://www.ato.gov.au/individuals/content.asp?doc=/content/33277.htm
http://www.ato.gov.au/scripts/taxcalc/calc_standard_hire.asp

Hier kan je van alles berekenen.

groetjes Miranda  :smile:

Tum ik ga hier ff mijn eigen topicje over starten, want ik begin toch wel erg ongerust te worden ineens. :oops:

Mariette

Back