Mrs.P said:...Dat de huizenprijzen in Oz dalen? Of beter gezegd: kelderen???
Groet,
Claire
Groet,
Claire
Vorige week (toen ik nog in Australie was) was er een item op het nieuws hierover: in het afgelopen kwartaal zijn de prijzen in Sydney en Melbourne meer dan 10 % gedaald, in Brisbane 1 % omlaag, elders stijgt het nog. Opvallend was dat dit over huisprijzen ging en dat apartementen niet in prijs dalen momenteel -- waarschijnlijk omdat die (althans in Brisbane, ik weet niet hoe dat zit in Sydney en Melbourne) uberhaupt niet zo sterk gestegen zijn in de afgelopen 2 jaar in vergelijking met huizen. Van mij mag de markt wel effe een beetje instorten, ik ben nog steeds hard op zoek naar een leuk koophuisje met tuin in Brisbane...Mrs.P said:...Dat de huizenprijzen in Oz dalen? Of beter gezegd: kelderen???
Groet,
Claire
"Hans de Visser said:Silvia"]
:lol: Dat is waar. Maar in verhouding met 3 jaar geleden zijn de prijzen enorm gestegen. Het was toen nog mogelijk om een redelijk huur huis te vinden voor $100 per week. Nu kijk je al snel naar $160 of hoger. Ook de koop huizen. Voor een redelijk huis was je zo'n $100,000 kwijt. Nu is dat ongeveer $150,000. Wij hebben ons huis gekocht voor $103,000. We gaan het binnen kort verkopen en de Realestate heeft ons verteled dat we zo'n $185,000 kunnen krijgen voor ons huis. Dit is wel na een aantal renovaties.
Groet,
Claire