Is het wel zo makkelijk?

Vrouw en kids ook Australisch paspoort, man niet

  • wat is de procedure

    Votes: 0 0.0%
  • hoe veel maanden zal de aanvraag duren

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0

Smoothie

Member
ik en onze beide kinderen hebben een nederlands en australisch paspoort. Ik ben in Oz geboren en kids hier in Nederland. Wij willen over een paar jaar naar Australie om daar te wonen. Ik dacht altijd : "o, wij zijn australisch dus doen ze niet moeilijk over mijn Nederlandse man en vader van 2 kids"
maar is dat wel zo?
Ik denk dat geld, medische keuring en skills wel een must zijn. Maar wat is IELTS (engels)? waar ik zo veel over lees.

:)
 
IELTS: International English Language Testing Systems.
een test om de kwaliteit van je engels te bepalen, maar je partner hoeft inderdaad geen test te doen, Ze gaan ervan uit dat, als je partner Australisch is , je jezelf ook wel in het engels verstaanbaar kan maken.
groetjes Johan ( op een partnervisa)
 
Skills hoeft ook niet voor partner. Is wel te doen hoor het partner visum. Gewoon rustig alle bewijzen verzamelen over jullie relatie. En daarna de medische keuring en VOG aanvragen. That's it!
 
@ Smoothie: over geld; ik moest voor het partnervisum aantonen dat ik manlief twee jaar kon onderhouden. Dat heb ik gedaan met o.a. de aangiften inkomstenbelasting. Je krijgt ook de gekste vragen, zoals het aantal slaapkamers dat je hebt, om te controleren of hij er wel bij in kan wonen. En ik moest geloof ik verklaren dat ik hem stimuleer om Engels te leren. Nou ja zeg.... Ze gaan er een beetje vanuit dat je met de Australische nationaliteit ook in Oz woont. Maar dat is dus lang niet altijd zo. Zoals Yuud zegt: veel bewijzen verzamelen, het is vooral een papieren rompslomp.
Je vraagt ook naar skills: je moet wel aangeven wat je denkt in Oz te gaan doen en het werkverleden en opleidingen in een lijstje zetten, maar je hoeft niet aan te tonen of je bepaalde vaardigheden of diploma's hebt. Dus geen assessments ofzo.
 
Hee Smoothie,
interessant om te lezen in welk schuitje jij zit, ik zit in een soortgelijke situatie alleen moet ik de paspoorten voor mij en mijn zoontje nog aanvragen. Als dit geregeld is gaan we voor t partnervisum voor mijn man. Leuk om te lezen dat je ook Australische bent! Hoe lang woon je al in NL? Waar willen jullie heen in Oz?
 
Back
Top