IT sponsorship in Brisbane

Arnoud

New Member
Hallo forumlezers,

Wij hebben de mogelijkheid gekregen om een 'house swap' te doen in de stad Brisbane vanaf september 2008.
Het is een geweldig avontuur en dé gelegenheid om met ons gezin vrij makkelijk een tijd DownUnder te verblijven.

We hebben dus een huis en de visum procedure is gestart. Maar dit duurt allemaal erg lang en de vraag is of het voor september geregeld is.
Daarom ben ik op zoek naar een bedrijf die mij zou kunnen sponsoren. Dit lijkt voor ons de enige manier om het avontuur haalbaar te maken op deze kort termijn.

Is er iemand die mij tips kan geven hoe ik makkelijk een sponsorship zou kunnen regelen.
Ik ben werkzaam in de IT-sector (Microsoft technology). Er zijn banen zat, alleen welke bedrijven willen sponsoren?

Ik ben al bezig met recruitmentbureaus maar dat heeft tot nu toe nog niet iets concreets opgeleverd.

Heeft iemand nog een tip? Kent iemand grote IT bedrijven in Brisbane die deze mogelijk wel eens aanbieden.

Degene met de gouden tip bied ik een biertje aan in de standtent op de boulevard van Brisbane  :wink:

Met vriendelijke groet,
Arnoud
 
Hoi Arnoud,

Heb niet DE gouden tip maar ik denk toch dat je via recruitment agencies moet blijven proberen. Er zijn wel wat grotere clubs zoals Dialog en Mincom maar via www.seek.com.au op contractor banen solliciteren geeft de hoogste scoringskans. Microsoft technologie wordt steeds meer gevraagd (met name .NET) en er zijn een aantal recruit agencies (bijv. Candle en Diversity) die mensen willen sponsoren als je de juiste kennis en ervaring hebt

Stuur een PM als je meer wilt weten (ik werk als IT contractor nu ruim 3 jaar in Brisbane)

Cheers,
Jan
 
Hallo Jan,
Bedankt voor je reactie. Ik heb afgelopen tijd heel veel tijd en moeite gestoken in het benaderen van recruitmentbureaus. Veel gebeld en gemailed.
Maar inmiddels heb ik begrepen dat de timing nu heel ongelukkig is. Er zijn heel veel banen, maar de sponsorship regeling is sinds begin dit jaar strenger geworden. Recruitmentbureaus mogen geen sponsorship meer aanbieden, grote IT bedrijven mogen niet zomaar mensen aannnemen en banen creeeren. Er moet een bestaande vacature zijn.
En inmiddels heb ik ook begrepen dat juni het einde van het financiele jaar is en dat er een nieuwe regering is die met een nieuwe begroting uit komt.
De markt is dus rustig en iedereen wacht nog even af wat het de komende tijd zal brengen. In augustus zal er weer meer activeit plaats vinden.
Het zal er op aankomen dat ik iemand tegen kom die voor mij een baan kan regelen, of dat we daar heen gaan met een toeristenvisum en ter plekke een baan ga zoeken.
Bij welk bedrijf werk jij, zijn daar evt. mogelijkheden? Hoe heb jij een baan kunnen krijgen? Ben benieuwd!
Groet Arnoud
 
Hoi Arnoud,

Ik werk als contractor voor state government via een recruitment agency in Sydney. Ben daaraan gekomen door heel veel te solliciteren, nabellen, afspraken met recruitment agents te maken zodat ze je leren kennen etc
Op dit moment geen vacatures waar ik werk omdat ze aan het reorganiseren zijn maar ik weet verder ook niet wat jij kan  :wink: Ben je developer? Of zit je meer in architectuur/netwerken/...?

Het klopt dat ze bezig zijn de regels rondom sponsorship al is dat nog niet rond. Soort impasse rondom de Labour Hire Agreement. En nee: tegen einde financiele jaar is ook niet heel gunstige tijd omdat veel bedrijven budgetten niet mee mogen nemen naar volgend financieel jaar
Maar als je kijkt op www.seek.com.au staan nog voldoende vacatures dus als je de juiste kwalificaties en ervaring hebt zou een baan vinden geen probleem moeten zijn

Stuur me rustig een PM als je specifieke vragen hebt!

Cheers,
Jan
 
Back
Top