Je droom verwezenlijken...

Nora

Member
Hello everybody,

O.k. ik gooi even iets in de groep waarvan ik niet weet of iemand er ies over weet maar ik kan het allicht proberen...
Onze droom is om in Australie iets op het gebied van touristme te beginnen en dan vooral een natuurgerichte campground met een paar cabbins !
Maar ik weet totaal niet waar je dan moet beginnen: is er een kamer v koophandel ?, mag je zomaar overal iets beginnen etc.
We gaan eerst via een sponsor naar Australie dus mijn man moet eerst min. twee jaar bij die baas blijven werken maar dat geeft ons mooi de tijd om een mooi plekje te zoeken en alles te regelen.
Weet iemand hier iets van ik ben met alle tips blij ...

Groetjes Nora
 
  :eat:

Hmmmm  :think:


Zucht  :whistle:

Volgens mij deelt niemand in mijn droom,
Wat zijn jullie ideaal beelden voor de toekoms in Australie ?
:dunno:

Groetjesssssssssssssssss  :sleep:
 
Hoi

Wij delen die droom ook een beetje. Als we gezetteld zijn down under willen we ook graag iets voor ons zelf gaan beginnen. Maar wat precies of hoe dat weten we nog niet. We zien wel wat op ons pad komt daar zo. We zijn helemaal verzot op reptielen dus als het eventjes kan iets in die richting :) Maar ja. ik zei het ook al in een ander topic eerst maar verzorgen dat ik ook echt dat visum krijg en integreer daar in AUS.
 
Hi Nora

Dromen genoeg! alleen niet genoeg tijd om te typen  :) maar zal nu even kijken of ik iets zinnigs kan vermelden. Nee, je mag helaas niet zomaar iets beginnen hier. Maar een kamer van koophandel is er wel, Chamber of Commerce. Op zich is dit nog wel het land van de kleine ondernemer. Als je een goed idee hebt, een goed plan en hopelijk wat financiele middelen dan kom je een heel eind. Wij zijn nu sinds een maandje bezig met de catering van een golf club en het gaat redelijk voorzover dat te zeggen valt na zo'n korte tijd. Heb ook nog wel dromen over een camping of een Bed & Breakfast.....but one step at a time :cool:


En nog even een zonnig bericht....wij zijn hier destijds ook via een sponsorship gekomen maar hielden het na een maand of wat voor gezien (Onze "baas" was ronduit vervelend  :evil:) anyway, wij zijn opgestapt met al onze bezittingen (een auto'tje vol) en hebben een motel opgezocht. Vanaf daar de ambassade opgebeld en die vertelde ons dat wij in principe vrij waren om te gaan en staan waar wij wilden. Wij waren immers "binnen". Wel werd ons verteld dat wij de eerste twee jaar geen aanspraak konden maken op wat voor sociale voorzieningen dan ook. Maar goed we kwamen al vrij snel op onze pootjes terecht en de rest is.........yep, History!

P.s. misschien zijn er inmiddels andere regeltjes, geen idee?! Dit speelde ongeveer een jaar of 9 geleden. 

Groetjes
Syl
 
wat die sociale voorzieningen betreft is het nog steeds zo dat migranten de eerste twee jaar nergens kunnen aankloppen.

Ik heb zelf ook m'n eigen dromen... ik heb al garantie dat ik als ik daar aankom in Timboon aan de slag kan bij een oude bekende in een autoschade werkplaats, maar een andere optie is ook dat ik in Port Campbell een kleine garage over kan nemen.....  ik kan er hele avonden over filosoferen maar ik zie 't allemaal wel als ik daar ben...

Eerst maar zien dat ik daar kom!
 


OFX
Back
Top