je hebt een health check nodig.

Hi Gijs,

Los van het emotionele aspect is dit een lastig punt en moet je je bewust zijn van de verschillen van Australia en Nederland ten aanzien van de alimentatie.
Ik weet niet of je partner alimentatie betaald...mijn onderstaande ervaring is dan wellicht goed om te weten.

In Nederland is het een 'bruto systeem'. De alimentatie ontvanger betaalt belasting over de ontvangen alimentatie. De alimentatie betaler kan de betaalde alimentatie aftrekken van het bruto inkomen.
In Australie is het een netto systeem. Het is een netto bedrag wat tussen betaler en ontvanger wordt verrekend en waar de belastingdienst geen partij is.

Wanneer je naar Australie verhuist, ben je dus de pineut want je zal het bruto bedrag dat je ex volgens de echtscheidingsovereenkomt dient te ontvangen, moeten betalen uit je netto salaris. Ook eventuele valutaschommelingen zijn voor eigen risico want je ex dient een vast Euro bedrag te ontvangen.

De bi-laterale overeenkomst ter voorkoming van dubbele belasting heeft geen clausules voor alimentatie.

Het is lastig om een gerechterlijke herziening van het alimentatie bedrag te bedingen op basis van je nieuwe inkomen en de fiscale behandeling van alimentatie. De rechter zal stellen dat je vrijwillig bent verhuist van NL naar AU en derhalve de consequenties t.a.v. alimentatie van te voren had moeten overwegen.

Mocht je weer willen weten, stuur dan maar een PM.
hi Frits,

Bedankt voor je antwoord.
Je kunt me vast vertellen hoe ik je een PM kan sturen?

Gijs
 
Volgens mij moet je 10 berichten hier op dit forum posten voor je iemand kunt PM'en. Ik zie dat je nu 8 berichten hebt gepost. Dus nog 2 (test / onzin) berichtjes hieronder plaatsen en als je dat gedaan hebt, kun je met je muis op de profielnaam van Frits kiezen voor 'start conversation'.

Denk dat het zo moet lukken! En anders kan Frits jou volgens mij wel PM'en.
 


OFX
Back
Top