Je hebt het visum,maar dan.....

Ralf

New Member
Stel dat,
Je je visum te pakken hebt,
dan is dat geweldig natuurlijk.
Je gaat je enkele reis boeken naar de plaats waar je heen wilt.
Maar dan,
moet je ergens slapen,
Je zult dan een huis/appartement moeten huren/kopen,erg logisch.
Mijn vragen,

Waar slaap ik totdat ik/wij geschikte woonruimte gevonden hebben?
zodat ik in die tijd de nodige dingen regeln kan.(belasting nummer etc.)

Kan ik ingerichte woningen huren/kopen?
Of moet ik mijn hele inboedel meenemen?
embarassed.gif


alvast bedankt,
Groeten Ralf
 
Hi Ralf,

Ingerichte woningen kopen bestaat volgens mij niet echt, of is heel zeldzaam als het wel bestaat.
Ingericht huren kun je wat sneller vinden.
Sommige mensen gaan een maandje op een camping (huisje of stacaravan oid) zitten en gaan vanuit daar op zoek naar een huis.
Het wordt afgeraden om over het internet iets te huren/kopen aangezien je nooit weet in wat voor buurt het huis staat, welke staat het huis in is, etc etc.
Het ligt denk ik ook aan of je kinderen hebt, of alleen of met zijn tweeen bent.

Wanneer ga je, en waar naar toe?

Succes!
 
Ik weet nog niet precies waarheen,
eerst moeten we aan ons visum beginnen zeg maar.
Was meer een orienterende vraag
wink.gif
 
Tegen de tijd dat je eindelijk dat visum hebt, heb je alle tijd gehad om eens rustig op de sites te zoeken naar een vakantie woning of een tijdelijk huurhuis. Wij met er voor gekozen om toen met onze 2 kinderen een huis via internet te huren voor een aantal weken. Deze zijn gemeubileerd en dat is dan wel zo prettig. Van daar uit zijn we verder gaan kijken naar een huis voor de lange termijn en alle andere dingen gaan regelen. Omdat je niet gelijk een auto hebt of die dan moet huren de eerste tijd, kan het soms makkelijk zijn om dan iets te huren in de buurt van het centrum of heel dicht bij het openbaar vervoer. Wij moesten in het begin vaak naar het centrum voor sollicitatie gesprekken e.d.

Zoek rustig eens op het forum naar draadjes over tijdelijke woning, of kijk eens bijvoorbeeld bij ons op de website, daar staat het hele verhaal.

Maar eerst nog even geduld hebben :rolleyes:
 
Dankjewel!
Ik zal eens verder gaan rondkijken idd.
Ga een dezer dagen eerst eens contact zoeken met een emigratie bureau.
Heb besloten het niet zelf te gaan doen,
deze zouden mij dan ook evt. hiermee verder kunnen helpen.
 
Een bankrekening kun je openen door gewoon de bank binnen te lopen. Medicare idem. Sofi nummer (of hoe het beestje nu ook maar mag heten) kun je gewoon online doen (tax file number), duurt zo'n 4 weken. En als je alleen bent, zou je er ook nog voor kunnen kiezen om in een hostel te beginnen en van daar uit te gaan zoeken naar geschikte woonruimte.
 
Je kan al een rekening vanuit NL openen bij een ausie bank. Ik heb een rekening bij de Commonwealth geopend en moest mij indentificeren via een formulier dat is ingevuld door mijn NL bank. Toen we in Aus waren zijn we bij de bank langs gegaan voor onze pasjes en klaar is kees. We kunnen nu via internet rekeningen in Aus betalen (naar M2A bijvoorbeeld) en sparen nu voor een hogere spaarrente dan in NL vooral omdat wij 2AUS$ voor 1€ kregen (eind 2008). Zo hebben wij inmiddels al 1,5 jaar een betalingsgeschiedenis opgebouwd en betalen zelfs TAX over ons spaargeld (nog steeds de moeite waard)

Voor veel zaken heb je wel een Aus adres nodig, volgens mij voor medicare en je tax file number.

Ik ben benieuwd wat er nog meer bij komt kijken, ben zelf ook al een lijstje aan het maken, je kan maar weten waar je aan toe bent voor je aankomt.

suc6
 
Yvonne mag ik jou vragen hoeveel tax je betaald over je spaargeld?

Groetjes,
Sacha
 
wij betalen 10% over de rente, dus voor AUD30 rente betalen we AUD3 tax, dan hebben we nog meer dan 3% rente
 
Je kan al een rekening vanuit NL openen bij een ausie bank. Ik heb een rekening bij de Commonwealth geopend en moest mij indentificeren via een formulier dat is ingevuld door mijn NL bank. Toen we in Aus waren zijn we bij de bank langs gegaan voor onze pasjes en klaar is kees. We kunnen nu via internet rekeningen in Aus betalen (naar M2A bijvoorbeeld) en sparen nu voor een hogere spaarrente dan in NL vooral omdat wij 2AUS$ voor 1€ kregen (eind 2008). Zo hebben wij inmiddels al 1,5 jaar een betalingsgeschiedenis opgebouwd en betalen zelfs TAX over ons spaargeld (nog steeds de moeite waard)

Voor veel zaken heb je wel een Aus adres nodig, volgens mij voor medicare en je tax file number.

Ik ben benieuwd wat er nog meer bij komt kijken, ben zelf ook al een lijstje aan het maken, je kan maar weten waar je aan toe bent voor je aankomt.

suc6


Mag ik vragen wat voor een formulier dat was ? En waar op de website van Commowealth kan ik dat vinden ?
Mijn bank ( ING ) keek me aan of ik gek was geworden.....
 
wanneer je een bankrekening opent van de commonwealth nemen ze contact met je op en krijg je de benodigde formulieren toegezonden.
 
Ik wist niet dat je al een rekening kon openen zonder een vaste verblijfadres..
Ga gelijk in verdiepen en een rek. openen.
afro.gif
 
Je kan een rekening openen voor toekomstige immigranten
Als je een netbank account en een net saver neemt dan krijg je 4,25% rente, je betaald aud4 per maand voor je netbank en 10% tax over je rente, er blijft dan nog meer rente over dan in Nederland.
 
wanneer je een bankrekening opent van de commonwealth nemen ze contact met je op en krijg je de benodigde formulieren toegezonden.

Mhh dat is nieuw dan, toen ik een rekening opende in 2008 heb ik dat gewoon via internet gedaan.

Ze hebben me toen wel gebeld en wat vragen gesteld maar dat was alles :up:

Suk6
 
Wij hebben onze rekening ook in 2008 geopend, maar om er ook geld te kunnen afhalen moet je identiteit worden gecontroleerd. Daarvoor konden wij bij onze bank terrecht of we moesten wachten tot we naar Australie toe gingen
 
Wij hebben intussen ook een rekening in Australië, bij de NAB. Het ging exact hetzelfde: wij hebben hem via internet geopend (dit voorjaar) en konden er direct op storten. Eraf halen ging pas vanaf het moment dat we ons hadden gelegitimeerd in Australië. Wij hebben wel een adres van familie in Australië opgegeven maar dat is niet noodzakelijk.
Overigens krijgen wij gedurende 4 maanden 6% rente daar!

Een leuke site om bankkosten en rentes te vergelijken is de volgende: http://www.canstar.com.au/

Groet,
Annemarie
 
Bedankt ! Ik ga er ook snel naar kijken.

Is het nodig om alvast een tax file number aan te vragen als we pas volgend jaar gaan verhuizen ? Zo van, dan hebben we dat ook maar alvast gedaan, of kunnen we dat beter na aankomst doen ?
 
Bedankt ! Ik ga er ook snel naar kijken.

Is het nodig om alvast een tax file number aan te vragen als we pas volgend jaar gaan verhuizen ? Zo van, dan hebben we dat ook maar alvast gedaan, of kunnen we dat beter na aankomst doen ?

Je kunt het pas aanvragen wanneer je in Australie bent. Je zult dus moeten wachten. Je kunt hem, na aankomst, online aanvragen.

Succes!
 
Wij hebben het TFN nummer al aangevraagd toen we daar op vakantie waren vorige maand (wij verhuizen ook pas volgend jaar waarschijnlijk). De bank vroeg erom, dan hoef je die belasting niet voor te schieten. Wij zijn daar naar de ATO gegaan en hebben dat inderdaad online gedaan.

groet,
Annemarie
 
Wij hebben het TFN nummer al aangevraagd toen we daar op vakantie waren vorige maand (wij verhuizen ook pas volgend jaar waarschijnlijk). De bank vroeg erom, dan hoef je die belasting niet voor te schieten. Wij zijn daar naar de ATO gegaan en hebben dat inderdaad online gedaan.

groet,
Annemarie

Ik gok dat ze kijken naar of je ten tijde van de aanvraag in het land bent???
 
Back
Top