Jerone

Jerone

New Member
Goedemiddag iedereen.

Ik ben Jerone en heb mij zojuist aangemeld bij deze site. Ik ben in juli 2003 terug gekomen van een jaar reizen in Australië. Ik heb daar een Australisch meisje ontmoet en zij is dan ook hier geweest afgelopen kerst. In juni komt ze weer en mijn/ons plan is dat ik naar Australië ga emigreren. Nou heb ik al ontzettend veel documentatie gelezen etc.. en heb wel een idee in wat voor een procedure ik terecht zal komen maar ik zou graag willen weten hoe dit voelt. Is het bv echt zo dat de regering je achtervolgt? Liefdesbrieven inleveren! foto's en ga zo maar door.. Verder heb ik nog geen permanente verblijfs vergunning aangevraagd. Ik ga in december weer maar dan op een holiday visa. Is dit verstandig? Ik hoop snel van een ieder van jullie respons te krijgen.

Thanx J
 
Hoi Jerone! Welkom! Ik weet er zelf niet zo heel veel van, maar om je relatie aan te tonen is alles wat bewijst dat jullie samen zijn en hoe lang dat is en dat het serieus is, is van belang dus: uitnodigingen waarop jullie beiden uitgenodigd worden, liefdesbrieven, foto's van vakanties in elkaars land etc. kijk ook even bij "partner visa" wat onder deze koptekst op Xpdite te vinden is! Veel geluk samen en suc6 ! :D
 
Welkom Jerone.
Hoe het voelt heb ik ook in Fiancé Visa beschreven. Het is ons heel erg mee gevallen. Over vijf dagen komt Tanja permanent bij mij. Ons geval zal misschien anders zijn, wat leeftijden betreft. Je schrijft over 'een meisje' ontmoet te hebben.
Ik woon sinds 1956 in Sydney. Toen Tanja, na email contact hier in december en januari naar toe kwam op vakantie en in Sydney rond te kijken, wisten we al snel dat we bij elkaar wilden zijn en door de tijd trouwen.
Het tijdelijke visum krijgen viel erg mee en daar waren geen liefdes brieven enz. voor nodig. Maar het is mij gezegd dat men later, nadat Tanja en ik in november hier trouwen, ook werkelijk komt kijken of we wel echt getrouwd en bij elkaar zijn enz.. Dat is ons best.

Joop
 
Jerone said:
Goedemiddag iedereen.

Ik ben Jerone en heb mij zojuist aangemeld bij deze site. Ik ben in juli 2003 terug gekomen van een jaar reizen in Australië. Ik heb daar een Australisch meisje ontmoet en zij is dan ook hier geweest afgelopen kerst. In juni komt ze weer en mijn/ons plan is dat ik naar Australië ga emigreren. Nou heb ik al ontzettend veel documentatie gelezen etc.. en heb wel een idee in wat voor een procedure ik terecht zal komen maar ik zou graag willen weten hoe dit voelt. Is het bv echt zo dat de regering je achtervolgt? Liefdesbrieven inleveren! foto's en ga zo maar door.. Verder heb ik nog geen permanente verblijfs vergunning aangevraagd. Ik ga in december weer maar dan op een holiday visa. Is dit verstandig? Ik hoop snel van een ieder van jullie respons te krijgen.

Thanx J

Hoi Jerone, en welkom!!

Nee, ik zou het zeker niet achtervolgen noemen. En normaal gesproken zijn liefdesbrieven niet nodig.
Wel misschien de enveloppen, foto's zeker etc etc.

Nou, je hebt vast Booklet 1 helemaal door en door gelezen??
Ik weet niet precies wat de handigste tactiek is, maar volgens mij heb je niet veel andere keus dan op een holiday visum te gaan?? Of je doet meteen een fiance visum?
Of je probeert voor een skilled visum. Dan ben je ook niet afhankelijk van je vriendin.

In ieder geval: als je al in aanmerking komt voor een partner visum(defacto dan denk ik), dan is het meestal makkelijker(sneller) en goedkoper om de aanvraag vanuit Nederland (ambassade in Berlijn) te doen.

Nou, neem niks wat ik zeg met zekerheid, want zoveel verstand heb ik er niet van (wij hadden zelf een hele simpele makkelijk aanvraag via Berlijn).

SUCCES!!!! en veel plezier!
:)
 
Back
Top