Jorik's LaStaVaZa

Jorik75

Active Member
Alles is helemaal definitief gemaakt. We zijn onlangs in Australië geweest om het visum te bevestigen en zijn nu officieel gemachtigd om te wonen en werken in Australië.

Wel moet ik nog even een contract uitdienen en dus zijn we nog niet definitief verhuisd.

In de twee weken in Australië veel contact gehad met recruitment bureau's en andere mensen die misschien een baan hadden, maar dat valt nog best tegen. Australische bedrijven hangen erg aan Australische ervaring, het feit dat ik al veertien jaar adviseer in internationale belastingstructuren schijnt overal in de wereld indruk te maken, behalve in Australië.

Gelukkig heb ik dus nog een contract bij mijn huidige werkgever en solliciteer ik ondertussen op allerhande functies via veel verschillende recruitment bureau's. Zoals mijn vriendin zegt, er moet er een keer eentje zo zat van mij worden dat ie me een baan aanbiedt om van me af te zijn :).

Zoals mijn vriendin zegt, er moet er een keer eentje zo zat van mij worden dat ie me een baan aanbiedt om van me af te zijn :).
kijk; that's the spirit!
Succes met het zoeken naar een juiste job, en geniet vooral in de tussentijd van jullie nieuwe leven!

Het is gelukt! Ik heb een interview voor een baan... Na meer dan 50 afwijzingen, wil er in ieder geval iemand met me praten.

Ik weet ook heus wel dat dat nog niet betekent dat ik de baan heb, maar het biedt perspectieven.

Het is wel een bedrijf in Wollongong, niet een van de steden die we op ons lijstje hadden staan. Maar het ligt relatief dicht bij Sydney en, volgens mij, in een mooie omgeving. Iemand bekend met deze plaats en tips om het vooral (niet) te doen?

Wij zijn daar geweest bij een bedrijf in port kembla. Was wel even schrikken om uit de trein te stappen en overal om je heen industrie te zien.. Maar verder prima omgeving, ten zuiden schijnt het prachtig te zijn maar daar zijn we niet geweest. En je zit idd zo in Sydney..

Dank je voor de reply. Bij port Kembla zit je er ook direct midden in als ik de kaar zo zie. Maar wel goed om te onthouden. Misschien iets ten noorden of zuiden van Wollongong gaan wonen, vooropgesteld dat het zover komt natuurlijk.

Helaas niet doorgegaan in Wollongong, maar vol goede moed door met solliciteren. Gelukkig heb ik in mijn huidige baan nog zo'n anderhalf jaar contract over, dus we hebben nog even de tijd.

Voorlopig heb ik een grote verzameling afwijzingen, maar dat mag de pret niet drukken! Het gaat een keer lukken, ben er van overtuigd.

Zojuist de 100e afwijzing op mijn sollicitaties binnen gekregen!
We doen nu thuis het spelletje, raden welke tekst ze deze keer gebruiken.
Maar we geven niet op hoor, er is een baan voor iedereen, dus ook voor mij.

Met zo'n instelling kom je er wel! (alleen jammer voor je dat t zo lang duurt en zo veel moeite moet kosten...)

Geen Australische werkervaring, nog niet in Australie, een financiele sector die erg voorzichtig is... ik denk dat je jezelf voorlopig de moeite kan besparen. Lekker contract uitdienen en je centjes opzij zetten, dan op de bonnefooi naar Oz.

Geen Australische werkervaring, nog niet in Australie, een financiele sector die erg voorzichtig is... ik denk dat je jezelf voorlopig de moeite kan besparen. Lekker contract uitdienen en je centjes opzij zetten, dan op de bonnefooi naar Oz.

Dat kan altijd nog als het contract is uitgediend slatsr. Ik zie geen enkele reden waarom ik in de tussentijd niet gewoon door zou solliciteren. Niet geschoten is volgens mij altijd mis.

was het maar waar :(
Enfin ik hoop het van harte voor jou natuurlijk :up:
Maar het is niet zo simpel als iedereen denkt...

Ik weet het kat, het is een moeilijke markt. Maar ik probeer het positieve te benadrukken... Succes!

Dat kan altijd nog als het contract is uitgediend slatsr. Ik zie geen enkele reden waarom ik in de tussentijd niet gewoon door zou solliciteren. Niet geschoten is volgens mij altijd mis.
Je bent vrij om te doen wat je wilt. Het is jouw tijd, energie en frustratie. ;)

De aanhouder wint zullen we maar zeggen?
Succes! Ik hoop met je mee dat het een keer gaat lukken! Heerlijk dat je zo positief blijft na 100 afwijzingen, knap!

Helaas niet doorgegaan in Wollongong, maar vol goede moed door met solliciteren. Gelukkig heb ik in mijn huidige baan nog zo'n anderhalf jaar contract over, dus we hebben nog even de tijd.

Rare jongens die Australiers. Ben je afgewezen voor een baan, mailen ze een paar weken later of ze met je kunnen spreken over de application... Zou dat zijn om uit te leggen waarom ik ben afgewezen of toch om me eens te spreken voor de baan zelf.

We zijn weer in de race in ieder geval!

Oh? Wat bizar!

Toch een goed voorbeeld van de aanhouder wint..... Succes!

Ik ben al lang onder de indruk dat jij afwijzingsbrieven krijgt. Ik lees ook berichten dat er gewoon NIET wordt gereageerd....

Klopt Sjar, maar tegenwoordig met e-mail krijg je vaak wel een reactie. Helaas wel van die standaardteksten, maar dan weet je in ieder geval wel zeker dat je daar niet meer verder mee hoeft.

Back