Jorik's LaStaVaZa

Ben er inmiddels ook achter dat je niet te veel moet verwachten van HR personeel. Niet dat ze niet hun best doen hoor (voor ik onbedoeld een hoop mensen beledig). Heb prettige gesprekken over de telefoon gehad en vervolgens de belofte dat mijn CV aan de managers wordt doorgezonden en daarna geen enkele reply meer op mails :).

Dit weekeinde een gesprek rechtstreeks geregeld met een manager. Weliswaar middenkader en ook geen beslissingsbevoegdheid, maar je weet maar nooit wat een aanbeveling van iemand uit het team zelf kan doen, nietwaar?

Nieuwe update. Werd vorige week gevraagd door een recruitement bureau of ik even wilde bellen over een vacature. Gisteren gesproken met een recruiter die mij de indruk gaf dat ie echt van plan was wat te gaan doen... Niets ten nadele van die andere kantoren hoor, maar ik heb het idee dat die mij vooral graag in de database willen hebben en deze had echt concrete ideeen over welke kantoren geschikt waren en wist ook bij welke kantoren de laatste tijd veel mensen waren vertrokken die mijn werk deden.

Geen idee of het wat wordt, maar we hebben weer nieuwe hoop!

Het is zover! Nee, helaas nog geen baan, maar we gaan wel verhuizen naar Down Under.

Uit alle gesprekken blijkt dat het toch beter is om er te zijn (wat natuurlijk ook al veel mensen me hadden verteld). Ik heb mijn baan opgezegd en bekeken waar we a. het liefst wilden wonen en b. mijn kansen het beste zijn. Uit die mix is vooralsnog Melbourne naar voren gekomen (alhoewel we dat graag veranderen als ergens anders toch een baan blijkt te zijn).

We hebben er erg veel zin in, maar zijn voorlopig ook nog even bezig met psychologische bijstand van familieleden die hadden verwacht dat we terug zouden komen naar Nederland (we zijn een paar jaar geleden al vertrokken uit Nederland).

In zijn algemeenheid zijn de reacties gelukkig heel erg leuk en wensen mensen ons het allerbeste. Uiteraard zijn er altijd een aantal mensen teleurgesteld (waaronder gelukkig ook mijn huidige werkgevers), maar daar is niets aan te doen.

We hebben er veel zin in.

Nog geen specifieke datum gezet. Het hangt een beetje af van hoe snel we hier zaken afgerond krijgen, maar we zijn in ieder geval eind september in Melbourne!

Back