juf naar queensland, wie heeft ervaring?

jufrebekka

XPdite Hero
Ik heb vorige week een mailtje gestuurd naar de registratie voor leraren in Queensland (je moet je namelijk eerst registreren à AUS$157 voor je überhaupt mag solliciteren!). Ik vroeg mij af in hoeverre ze nou die stempels overal op willen. Het is namelijk nogal duur. Ik weet wel dat het een diepte investering is... maar als ik het geld kan sparen. :wink: Het mailtje dat ik terug kreeg was niet echt verduidelijkend. Ik begrijp eruit dat ik niet overal een apostille stempel op hoef. Stuur ik echter kopiën op. Dan moeten deze gecertificeerd zijn. Ik hoef dus niet overal die rare stempels op. Maar het moet dat allemaal origineel zijn.

Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die al in Australië zijn (geweest) en ervaring hebben met het zoeken naar een baan. Als ik namelijk zie hoeveel papieren ik moet opsturen om mij alleen maar te registreren! En dan heb ik dus nog geen baan. Daarvoor moet ik al die papieren nog een keer opsturen naar de afdeling Education Queensland. Het is zoveel werk voor drie jaar werken. Dat ik mij nu zelfs afvraag of ik wel als leerkracht wil werken, mochten we naar Australië gaan... Ik kan ook in de kinderopvang werken of als oppas. Of eens iets heel anders!

Wie helpt? Hoe moeilijk is het eigenlijk om als buitenlander een baan te vinden. We gaan naar Brisbane. Daar schijnen wel veel banen te zijn. En mijn Engels is verder prima dat helpt wel.
 
Ik heb van mijn vriendin begrepen dat je alleen in het onderwijs kan werken als je geregistreerd bent. Dat is in Victoria en Zuid Australie welliswaar.
 
Waar moet je je registreren dan? Ik ga namelijk naar Victoria als alles goed is, daar woont m'n vriendin.. Maar ik ga binnenkomt met mijn studie Onderwijs Assistent beginnen, of kan ik beter een andere studie gaan volgen?
 
Hej Anouk,
je moet je registreren bij de registration board van de staat waar je wilt gaan wonen. Ik ga naar Queensland dus moet mij daar registreren. Op  www.btr.qld.edu.au staat wat je allemaal moet inleveren aan papieren. Je moet ook nog geld betalen. En dan heb je geen garantie op een baan. Maar op internet zag ik wel dat ik bij sommige kinderopvangen waarschijnlijk makkelijker aan de bak kom. Ik denk dat het een mysterie blijft tot ik er ben! :cool:
 
Owkee.. Ik kijk tegen die tijd wel, want het duurt nog wel ff voordat ik emigreer.. Het maakt mij niet zoveel uit waar ik werk, als het maar betaald :wink: Het kan ook niet helemaal perfect zijn gelijk vanaf het begin..
 
DAg Rebekka,

ben wel benieuwd naar je ervaring of er wel banen zijn in het onderwijs en vooral ook hoe makkelijk/ moeilijk ze zijn in het aannemen van buitenlanders (met goed Engels). Ik heb PABO gedaan (en Onderwijskunde) en zou wel een baan willen voor de klas/ opvang/....  Hou je me op de hoogte hoe je het ervaart in Queensland?  Zelf wil ik er deze zomer heen om te kansen eens te onderzoeken....

Mariken
 
Zoals je misschien hebt gelezen gaan Martijn en ik al behoorlijk snel. Ik weet niet hoe snel ik meer info heb. Maar zodra ik wat weet (en we een internetverbinding hebben) zal ik het laten weten...
 
Back
Top