jullie advies aub

perth

New Member
Stel,
Ik heb een aqf level III certificate (ik heb hoger secundair onderwijs afgemaakt richting Toerisme en onthaal en hier noemen we dat een diploma maar blijkbaar is dat in AU maar een certificate? raar!! waarom is dat dan geen diploma?) en ik begin te werken in sporthallen en onderstaande taken voer ik uit, kan ik dan na 5 jaar vetassess aanschrijven voor een visumassessment? ik heb geen bachelor degree...
:?
Thanx!

1299-19 Sports Administrator

Manages and promotes sport and recreational activities and develops related policies.

Skill Level:
The entry requirement for this occupation is a bachelor degree or higher qualification or at least 5 years relevant experience. In some instances relevant experience is required in addition to the formal qualification.

Tasks Include:

administers sport and recreation policy and program development
arranges funding for sport and fitness programs and monitors related expenditures and budgets
liaises with local, State and Commonwealth authorities to promote sport and recreation policy development
plans, develops and implements promotional activities to increase participation in sport and recreation programs
may recommend funding for sporting programs under government policy
 
Hi

Ik snap niet helemaal wat je met Hoger secundaire bedoel.  Bedoel je Atheneum/Gymnasium of bijv Meao/Heao

Over het algemeen is een certificate een kortere opleiding bijv. een 1 jarige opleiding en is ongeveer gelijk aan bijv.800uur school.
Een diploma is bijv.1600uur en dat duurt twee jaar, advanced diploma 3 jaar, associate diploma 4 jaar.  met een associate diploma kan je overstappen naar Universiteit en beginnen aan je degrees.

Explanation from a Tafe website

Certificate I and II – Job Ready
Certificates I and II courses are entry level qualifications giving you basic employability skills.  You will learn the basic knowledge and skills required by industry areas to take on a role with limited responsibilities.  Je kan deze opleiding doen via VET of VCAL gedurende de laatste twee jaar of highschool. (is dat wat jij gedaan hebt?)

Certificate III – Trade and Intermediate Service Workers

With a Certificate III you may find employment at junior to intermediate levels in clerical, sales and service work. Certificate III’s are also usually required for recognition as a tradesperson. Most apprenticeships and traineeships lead to a trade qualification at this level.

Certificate IV – Associate Professionals and Supervisors

A Certificate IV qualification will give you broad knowledge in your chosen industry and substantial depth in some areas. The qualification prepares you to take limited responsibility for others, usually in a supervisory role.

Diploma and Advanced Diploma

Diploma and Advanced Diplomas prepare you to work autonomously and be involved in solving technical issues. These qualifications are often essential for some professional occupations.

Associate Degrees

Associate Degrees are developed with employers to ensure you gain elite conceptual and analytical skills and knowledge. They’re designed to further develop your practical and research skills allowing you to analyse key concepts and theories that are evolving within the relevant scientific, social, technical and cultural contexts.

Associate Degrees also provide you with guaranteed advanced standing and a pathway into the completion year of a Bachelor Degree, at local universities.

Volgens mij hebben sports Administrators hier in Oz degrees, dus universitaire onderwijs.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Sidonia
 
Hoger secundair onderwijs in België afgemaakt wil zeggen tot 18 jaar naar school geweest, TSO diploma behaald dat toelating geeft om naar de unief of hoge school te gaan om een bachelor te behalen . Ik heb een traineeship gedaan in het kader van mijn opleiding toerisme en onthaal in een reisbureau. Dan is dit toch een certificate III? In België is een certificaat idd een kortstondige opleiding van bhv 100 uren. Zijn er toevallig Belgen die me dit weten te vertellen? + kan ik nu na 5 jaar in aanmerking komen voor een vetassess assessment voor dit beroep?
Wie o Wie heeft deze expertise?
:?
groetjes
 
Hoi

Je hebt dus inderdaad hetzelfde gedaan als wat ze hier in Oz doen.  Hier gaan ze ook tot en met 18 jaar naar school en doen ze gedurende de laatste twee jaar een traineeship tourism.  Hier krijg je dan je High School diploma en een certificate tourisme, afhankelijk van wat het niveau je hebt gedaan level 1, 2, 3 or 4.
 
Ik neem aan dat je de AQF website al helemaal hebt uitgepluist.  UIt ervaring weet ik dat als sport administrator jobs worden aangeboden dat certificates niet genoeg zijn maar je wel degelijk een universitaire opleiding moet hebben. 

Stuur een berichtje naar Rob Breumelhof, hij zal ongetwijfeld je verder kunnen helpen.

Sidonia
 
Mijn diploma kan je vergelijken met VWO year 12 certificate .

Wij spreken in Belgie en Nederland toch van een diploma op dit niveau niet? :shock: Als ik bij vetassess een jobdescription heb met bv 40 pnt in het vak dat ik gestudeerd heb en waar de educatievereiste een 'diploma' level is kom ik dan in aanmerking met dit year 12 certificate ? iemand? éénmaal andermaal  :lol:

Bedankt voor de raad!!
 
Hi

Zoals ik het allemaal begrijp het volgende:

Ja VWO year 12 certificate is een diploma.  Hier krijg je na year 12 ook een diploma.

Vetassess kijkt alleen naar tertiare opleiding dus alles NA year 12.  Je komt dus NIET in aanmerking voor de 40 punten omdat jouw diploma geen hogere opleiding is maar een year 12 highschool diploma met aantekening tourism (hetgeen je hier een certificate opgeleverd zou hebben naast je year 12 high school diploma waar je dan weer gedeeltelijk vrijstelling kan krijgen voor bepaalde vakken/onderdelen als je verder studeert)

Als je nu verder gaat studeren in tourism via een hogere opleiding (bijv. Universiteit) dan kan je dat aanbieden bij Vetassess en daarover zullen ze dan de assessment doen. 

Rob Breumelhof is hier op het forum en hij is volledig op de hoogte hoe het allemaal in elkaar zit.  In plaats van te wachten of hij dit leest stuur hem een pm.

Sidonia
 
Back
Top