justitie, consultaat, ambasade!! gek!

Anne

New Member
Hi,

We willen nu zo snel mogelijk onze visum aanvraag doen maar had geen idee dat een police check zo ingewikkeld was om te verkrijgen. Ik zit in Australie dus kan niet even naar het gemeentehuis van Rotterdam en de chick bij de ned ambassade in Canberra zei dat ik een aanvraag vanuit hier op moet sturen en dat dat wel eens een goeie 2 maanden kan duren voordat ze het terug sturen naar Brisbane. Ik heb geen 2 maanden! Begin ook behoorlijk geirriteerd te raken door al die mensen bij de immigratie dienst die echt niks weten en elke keer dat ik bel hoor ik weer iets anders, trainen ze die mensen niet ofzo? Niks is zo slepend als bureaucratie, wat een ellende! ROMPSLOMP is echt een zeer toepasselijk woord.
Sorry moest even ' venten' hoor.
Mijn vraag aan jullie is of iemand ervaring heeft met VOG aanvragen in Australie voor de tijd dat je in Nederland woonde. Zou je de aanvraag bijvoorbeeld kunnen faxen? Inscannen en mailen?

dank,

Anne

Hi Anne,

Ik snap je helemaal, toch is het vechten tegen de bierkaai. De uitspraak 'erger je niet aan het voorspelbare' is hier een goeie!!!

Hoe zeggen ze dat in het Engels 'if you can't fight it go with it' of zoiets. Dus probeer je gewoon rustig te houden, aardig te blijven, begrip te tonen, maar toch blijven benadrukken (met een big smile op je gezicht) dat je het echt echt echt heel snel nodig hebt. Dat je graag wilt weten op welke wijze je behulpzaam kan zijn in dit te realiseren.

Succes met alles!! Ik weet helaas ook niet hoe je het anders zou kunnen doen  :|.

Groetjes Miranda  :)

Rebekka moest er ook één hebben, om als leerkracht te worden geregisteerd. Hier staat dat je het in gemeente moet doen waar je het laatst woonde. De gemeente Den Haag wilde in ons geval echter niet meewerken :x. De oplossing was alles direct naar het COVOG te sturen. Het adres staat ook op deze pagina. Vergeet niet de 29,50 euro over te maken (dat waren wij vergeten en dat vertraagt de boel nogal). Je kunt ook iemand anders de aanvraag laten doen in je oude gemeente, meer info: hier.

Je moet er wel een brief bij hebben van de instantie die de VOG nodig heeft.

Het was ons vanaf het begin af aan duidelijk dat je dit bij het ministerie van Justitie moest doen. Ik snap ook niet waarom jij van het kastje naar de muur bent gestuurd. De aanvraag duurt ongeveer 6 weken, en er geen spoedservice! Op tijd aanvragen dus!

Ik heb mijn nederlandse verklaring vanuit het buitenland aangevraagd en had hem binnen twee weken. Gewoon formulier opsturen naar Den Haag en klaar.

Dank jullie wel voor de nuttige informatie. TINUSV, toen jullie die aanvraag indiende, wat vulde je in op het aanvraag formulier? Ik heb mijn visum nog niet officieel aangevraagd dus kan geen instellings persoon aangeven ofzo die erom vraagt. Weet jij of iemand anders hoe ik het formulier dan invul?
Jij zegt dus dat als ik het formulier direct naar COVOG stuur het direct zou moeten lukken? Sturen ze de VOG dan naar Brisbane? ( via waar mijn aanvraag zal gaan) maakt het dan uit of de Visum aanvraag al in ingedient of niet?
Sorry voor al mijn vragen maar hier komen is vaak echt een verademing als ik de weg kwijt ben  in het bureaucratische bos.
Hartelijk bedankt nogmaals voor jullie tijd!

Anne

Ik had mijn visum aanvraag nog niet ingedient toen ik het formulier opstuurde.
Ik had geen brief van DIMIA maar heb gewoon dat papiertje van DIMIA website uitgeprint waarin staat dat je een verklaring nodig hebt en die bijgesloten.
Verder alleen ingevuld wat ik in kon vullen en dat was genoeg. Dit was voor een partner visum, maar het lijkt me dat dat voor Den Haag geen verschil maakt.  :|

Hahaha. je gaat dit niet geloven maar ik mag de boel zelfs inscannen en e-mailen naar Rotterdam burgerzaken, wat een grap. Dat is nou ewens beter nieuws, scheelt me zeker 2 weken!

Dank u alles voor de hulp.

[quote author=shelley link=topic=2111.msg21058#msg21058 date=1121769562]
Ik had mijn visum aanvraag nog niet ingedient toen ik het formulier opstuurde.
Ik had geen brief van DIMIA maar heb gewoon dat papiertje van DIMIA website uitgeprint waarin staat dat je een verklaring nodig hebt en die bijgesloten.
Verder alleen ingevuld wat ik in kon vullen en dat was genoeg. Dit was voor een partner visum, maar het lijkt me dat dat voor Den Haag geen verschil maakt.  :|
[/quote]

Kan iemand mij vertellen waar ik "dat papiertje van DIMIA website" kan vinden??

Tevens was ik benieuwd of je je VOG in het Nederlands krijgt opgestuurd en vervolgens dus moet vertellen of zijn ze zo slim dat ze je een engelse versie opsturen??

Thanks!

Vincent

[quote author=Vinvanmil link=topic=2111.msg21141#msg21141 date=1121835737]
Tevens was ik benieuwd of je je VOG in het Nederlands krijgt opgestuurd en vervolgens dus moet vertellen of zijn ze zo slim dat ze je een engelse versie opsturen??
[/quote]

De VOG zelf (hoofdtekst) is in het Nederlands. De tekst staat onderaan de brief echter vertaald (klein) in het Engels. Een vertaling is dus niet nodig.

Hoi,

Voor mijn Partner visum is het tot zover als volgt gegaan;

- VOG gedownload van de website www.justitie.nl
- dit formulier gedeeltelijk ingevuld en naar de ambassade in Den Haag gestuurd met een brief erbij of zij 'hun'gedeelte in konden vullen
- binnen twee dagen ontving ik de VOG terug, ingevuld en met stempel
- toen naar de gemeente en alles afgegeven, 29,95 betaald en zij sturen het door naar Min. van Justitie.
Zij hebben aangegeven dat ik binnen 3-4 weken alles teruggestuurd krijg.

Groetjes, Marielle

Back