kaatje,man en kinderen en nu?

Kaatje

New Member
Dag allemaal,

Alweer een hele tijd geleden volgden wij deze site. Jullie konden lezen hoe het ging met ons visum dat we na twee en een half jaar hadden. Jullie konden lezen dat we vertrokken naar Australie en dat we arriveerden.
Afijn,  nu zitten we er alweer 8 maanden. Na een huurhuis in Suffolk Park(ligt tegen Byron Bay aan) Zitten we sinds eind april in ons eigen huis in Rock Valley, meer inland en vlakbij lismore en Mount Warning.
Wij hebben twee kinderen die inmiddels erg goed engels spreken, je staat er verbaasd van en ik heb ook een job zonder allerlei problemen die ik hier bij Xpdite lees. Bij een drukkerij, iets wat ik nog nooit gedaan heb maar ze konden wel iemand gebruiken en ze belde mij nadat ik gewoon mijn naam had laten vallen, op een informatieweekend van allerlei bedrijven, uitzendburo's, scholen enz.  Mijn man had in Ned. al gesolliciteerd via een advertentie in Aalsmeer en kon zo aan de slag in Federal. Wij kennen ook een stel die inmiddels( na 2 jaar) weer terug naar Ned. zijn om........... de familie. Ze hadden een sterke band enz. enz. een baby en dan......
Ik lees velen die zo vertrekken dus ........
En...... ik denk, heb nog steeds het gevoel, als je wilt werken en niet te pietluttig bent dan..... vind je wat. ( gold ook in Ned.) Ik ben lerares en wist al dat dat niet makkelijk zou zijn om als zodanig werk te vinden. Dat kon je al lezen! in Ned. op de sites van Austr. Nu ik hier ben en op scholen kom vanwege mijn kinderen dan is er wel wat te vinden alleen je moet even wachten op de papiermolen maar ja, ned. kon er soms ook wat van.
Afijn, ik hoop dat iedereen die bezig is met hier te komen wonen succes heeft met alles wat ze willen doen.
Wij hebben het erg naar ons zin. Mensen zijn aardig en zoals gezegd als je wilt........
Groeten Kaatje
 
Hartstikke leuk om te lezen hoe het nu met jullie gaat. Ben je bijvoorbeeld ook gaan helpen op school in het begin om zo mensen (en leraren/schooldirectie?) te leren kennen.

Groetjes Miranda
 
Welkom terug! Hoop nog veel van jullie te lezen, juist jullie ervaringen zijn zo prettig om te lezen! Juist daar steken we veel van op hier!  :up:

Groetjes Linda
 
Dag Kaatje,

Leuk dat jullie alweer acht maanden in Australië zitten. De tijd zal wel snel gaan.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat met het zoeken naar een baan als juf.
Ik wens jullie in iedergeval veel succes.

Gr. Mel (een toekomstig juf :wink:)
 
Leuk te horen dat het goed met jullie gaat. Je moet inderdaad niet verwachten dat je zo in Australie de baan van je dromen tegenkomt. Leuk als het gebeurt, maar tot die tijd zal je toch geld moeten verdienen. En er is altijd wel wat. Veel mensen vragen aan mij wat ik daar ga doen en als ik dan zeg Eh Werken! dan zeggen ze, maar heb je al een baan dan. Nee, nog niet, maar het werkt daar gewoon hetzelfde als in NL. Je hebt uitzendburo's waar je langs kan gaan etc etc....... heb echt geen idee wat sommige mensen denken hoor, maar Australie is een 'gewoon' land!
 
Hi

Fijn om te horen dat het goed met jullie gaat! En dat jullie ook al aardig aan het settelen zijn! Tot gauw ziens op het forum, we kunnen vast nog veel van jullie ervaringen aldaar leren!

Hans & Jacqueline
 
Back
Top