Kakadu in 3 dagen, waar naar toe?

Maxx

Member
Hallo allemaal,

Mijn vriendin komt begin maart uit NL op bezoek en samen willen we half maart 3 nachten verblijven in Kakadu. Nu is 3 dagen natuurlijk ultra kort en het park giga groot.

Wie kan ons vertellen wat we beslist moeten zien?
Zijn er nog tips wat betreft het weer rond die tijd?
Hoe zit het met de muskieten eigenlijk?
Tours het beste vanuit NSW al boeken of pas in Darwin?

Alle tips zijn welkom.

Groetjes uit NSW
Maxx
 
Weer: nog regenseizoen, dus waarschijnlijk zijn er nog wat plekken gesloten, maar tours gaan er altijd
Boek tour in Darwin, heb je de meest reliable info.
Of nog beter: huur een auto, pak een tent (of boek cabins, motel oid) en ga zelf

Plekken om te zien:
Yellow Waters
East Alligator river Aboriginal Tour (vanuit Ubirr)
Ubirr rotstekeningen
Gunlom falls (if accessable, denk niet dat Jim Jim en Twin Falls dan open zijn....ivm Wet)
Eigenlijk kun je in drie dagen alles zien wat je tegenkomt!

Plekken om te slapen:
Jabiru (centraal)
Cooinda (Yellow Waters)

En nog wat moois zien onderweg ernaartoe en vandaan.........

Veel plezier!

Henriette
ps. muggen: goede repellent meenemen!
 
Haha, ik was in Darwin, wij gingen naar Litchfield NP, mochten niet naar Kakadu toe op dat moment met de huurauto, de wegen waren te slecht!
 
Ben het helemaal met Henriette eens.
Cooinda is ook nog eens een gezellige plek om te overnachten.

Groetjes Jolanda  :up:
 
Bedankt mensen!

Luuk wanneer was je daar? Ik zou het bijzonder jammer vinden als we geen watervallen kunnen zien. Daar gaan we nou net voor!

Regenseizoen. Wat betekent dat in NT? Is het wel een goede tijd om te gaan eigenlijk?
 
[quote author=Maxx link=topic=8503.msg112600#msg112600 date=1204195783]
Bedankt mensen!

Luuk wanneer was je daar? Ik zou het bijzonder jammer vinden als we geen watervallen kunnen zien. Daar gaan we nou net voor!

Regenseizoen. Wat betekent dat in NT? Is het wel een goede tijd om te gaan eigenlijk?


[/quote]

Ja, Jack kan je er alles over vertellen. Volgens mij is het nu aardig nat, ik was er in juni destijds. Toen was het niet zozeer de nattigheid, maar de volledig kapot gereden wegen, waardoor je gewoon huurauto's sloopt.. :)
 
He Maxx,

Heb je mailtjes ontvangen en er 2 teruggegooit naar NSW.
Heb nu pas in de gaten dat je half Maart al wil gaan.
Ben heel eerlijk en rechtaan met antwoorden dus ga even zitten :smile: ..
Niet doen want er is geen 1 waterval of uitzicht open.
Vanwege de erge toename van water (erger dan andere jaren) houden ze Kakadu gesloten voor alle actracties.
Dit zal zo blijven voor de meeste actracties de komende 2 a 3 maanden.

Sorry Tanja want ik weet dat jij je vriendin ...samen een geweldige tijd wil hebben in dit prachtige Kakadu.
Kakadu is alleen open voor parkrangers en dit alleen met helicopter.
Zelfde verhaal voor Litchfield national park.

Spijt me om je dit te vertellen.

Jack :evil:
 
Heb net na mijn mailtje hierboven tours gecontacteerd en het enige waar ze heen rijden is Katherine gorge en enkele andere kleine uitstapjes.
Zag er van de week eentje staan van adventure tours langs de weg met een kapotte band.
Touristen moesten eruit vanwege het gewicht, stonden in de regen langs de weg terwijl de tourman de band aan het verwisselen was en er was geen smile te bekennen zelfs niet toen Jack claxonerend langs kwam.keep on smiling even in the wet season.

Daarnaast (uurtje verderop  van Katherine) is ook een waterval Edith falls, niet open om te zwemmen maar wel zeer mooi om te gaan kijken.
Er zijn nog enkele andere uitstapjes between Katherine and darwin maar die kunnen niet tegenop het avontuur van Litchfield of Kakadu.
Wetseizoen wil zeggen dat de er veel water is en op sommige plekken het water 14 meter stijgt.
yellow waters is op dit moment 7 meter hoger dan in July /Augustus.
Creekjes lopen over of wegen staan 60cm tot 90 cm onder water.
Dit met veel regen 90% humidity ofmeer en rond de 32 graden.


Heb je nog vraagjes dan gooi je ze maar op xpdite of in mijn mailbox.

Gr,

Jack :evil:
 
Jack en alle anderen bedankt voor de info.

Nou daar gaat ons reisje dus :cry:
Maar ben wel blij dat ik hier om tips gevraagd heb zodat ik dadelijk mijn vriendin niet hoef teleur te stellen! En Jack... ik kom toch een andere keer hoor! Reken maar!

Maar goed. Met alle goede raad om dus NIET te komen in maart (er blijken inderdaad veel lokaties dicht (bedankt Hans voor de websites moet ik nu mijn plan gaan bijstellen. Gatsie. Misschien moet ik maar een nieuwe topic openen met tips voor een 3 daags reisje anywhere in Australia but NT :smile:

Plan 2 was: Tasmanie..... :|

Cheers you all!
 
He Maxx,

Terugkomen dat is het beste wat je kunt doen.
Nu is waste of time.
Als je links af slaat bij Humpty Doo staat er een groot bord met alle uitstapjes.
Achter elk uitstapje staat Closed
De beste tijd is absoluut July /Augustus, overal water, niet te veel en niks is droog.
Ga je in October dan heb je de kans dat Jim jim falls droog staat.

Tasmanie...mag ik mee, moet er heel mooi zijn.

Gelukkig is Australia grooten mooi en zijn er genoeg uitstapjes langs kakadu of meer van de NT die er zeker niet onderdoen.

Veel plezier met het uitstippen van je nieuwe reis.

Cheers,

Jack  :evil:
 
[quote author=Maxx link=topic=8503.msg112616#msg112616 date=1204199801]
Plan 2 was: Tasmanie..... :|
[/quote]

Waarom een :| ? Tasmanie is ook zeker de moeite waard, persoonlijk vond ik dit zelfs een van de mooiste (en qua klimaat aantrekkelijkste) gebieden. Ik moet toegeven dat ik nog niet in Kakadu ben geweest, dus die vergelijking zal ik niet aangaan, maar Tasmanie is zeker geen slechte tweede keuze! Ik zou zeggen, op zoek naar de plattypus!

Onze forum admin (Lost) woont daar, dus hij zou je wel wat tips moeten kunnen geven! (Als hij tenminste wel eens buiten komt, volgens mij is hij vooral verliefd op zijn PC  :grin: )
 
Tasmanië is prachtig! Zoveel mooie natuur, unieke dieren.. niet echt zon-zee-strand weer.. maar wel lekker wandelklimaat destijds (rond december).

n735909553_310787_5560.jpg


Volgens mij heb ik deze foto's in NT gemaakt:

n735909553_310856_7558.jpg


n735909553_310874_2729.jpg


n735909553_310858_8150.jpg
 
Nou na het devastating news van Jack en Luuk:cry: zie ik nu ineens nieuwe mogelijkheden :smile: Prachtige foto's Luuk!  :up:Tassie dus!?

Of plan 3 Queensland (beetje duiken op het rif?) :|. Sjee wat een keuzes.... Wat hebben we het toch slecht he?
 
Nou Maxx, als je nog aan het twijfelen bent, dan kan ik wel een goed woordje doen voor 't great barrier reef, lekker zeilen, snorkelen duiken etc.
Of..... misschien nog beter, the white sunday islands! Super gaaf!Zeker als je het kunt veroorloven om met een helicopter over de eilanden te gaan ( dan zie je de kleuren van het rif heel mooi ) Kost wa, maar dan hedde ook wa  :up:
En ben je al op Fraser Island geweest?Nog zo'n leuk plekje voor een paar dagen. :tent:
Tasmanie ken ik helaas nog niet, maar naar Kakadu en Litchfield moet je zeker nog eens gaan, is zooooo ongeloofelijk mooi  :wow3:

Succes met je moeilijke keuze  :wink: Moet je nagaan , als het al moeilijk is om te bedenken waar je voor een weekendje naar toe wilt gaan.... ik moet nog steeds bedenken waar ik wil gaan wonen!  :grin:
 
3 dagen zeilen op de Whitsundays is ook een heel goed plan. Wel kan je nog te maken hebben met de Box jellyfish, maar het is daar al het einde van het seizoen voor, dus misschien zijn ze er al niet meer...
 
Die laatste foto's zijn in de omgeving van kakadu gemaakt.

Ik zou voor de Whitsundays gaan als het zo kort is.. :)
 
Luuk, volgens mij zijn je foto's van de Kimberley! Kan dat?
Bell Gorge en de weg naar Lennard River Gorge..............ze lijken namelijk wel erg op mijn foto's van die twee plekken. Klopt het dat je daar ook geweest bent?

Ik vind Tasmanie een hele goede keuze! Queensland is op het moment ook nog erg nat hoor!!! En maart is de maand met de meeste regenval gemiddeld in de Whitsundays.

Toch handig om te weten.........

Alles zuidelijk is super in maart (vind ik...........), lekker nazomeren.........

Henriette
 
[quote author=henriette link=topic=8503.msg112673#msg112673 date=1204241787]
Luuk, volgens mij zijn je foto's van de Kimberley! Kan dat?
Bell Gorge en de weg naar Lennard River Gorge..............ze lijken namelijk wel erg op mijn foto's van die twee plekken. Klopt het dat je daar ook geweest bent?

Ik vind Tasmanie een hele goede keuze! Queensland is op het moment ook nog erg nat hoor!!! En maart is de maand met de meeste regenval gemiddeld in de Whitsundays.

Toch handig om te weten.........

Alles zuidelijk is super in maart (vind ik...........), lekker nazomeren.........

Henriette
[/quote]

Ja, dat klopt.. ik kan het thuis precies nazoeken waar elke foto is gemaakt trouwens.. :) Had laptopje bij me, en hernoemde elke avond de foto's naar de plek waar ze genomen waren!

Ik ben ook nog bij hele hoge watervallen geweest in de Kimberley's.. maar die foto's heb ik niet online staan.
 


OFX
Back
Top