kan iemand me helpen

ayngael

New Member
Ik ben op de site van dimia geweest en heb gezocht naar STNI...

Ik heb alle delen van OZ bekeken maar in geen van de beroepslijsten staat mijn baan... terwijl hij wel op de SOL staat...

Kan ik nu geen stni aanvragen?

Ik snap er helemaal niks meer van... al die afkortingen... ben helemaal de weg kwijt  :lol: :lol: :lol:

Nog een vraag: moet je werkervaring hebben om een stni aan te vragen...

stuur me aub niet naar de search want ik ben helemaal de weg kwijt hier  :p
 
Hoi,

Zover ik het kan beoordelen heb je het bij het juiste eind. Als je beroep bij geen enkele staat op de STNI lijst staat kun je geen STNI aanvragen.

Werkervaring heb je waarschijnlijk al nodig om je beroep überhaupt erkend te krijgen.

- Ben
 
ha die ayangael,

Als je de punten test doet in booklet 6, hoeveel punten heb je dan?



Groeten marcel :up:
 
Hoi,

volgens mij kun je in ieder geval in South Australia terecht met een SIR visum, daar hoef je niet perse op een demand list te staan qua beroep. Een SIR is een State Independent Regional visum. 3 jr geldig, daarna kun je een permanent visum (136) aanvragen mits je aan de vereisten voldoet: van de eerste 2jr werken in een beroep van de sol en wonen in SA. Als de hoofdaanvrager van het visum dit niet waar kan maken, kan de "meegelifte partner" ook een aanvraag doen indien deze wel aan de vereiste voldoet.

Succes
Annette
 
Het "probleem"/ mijn probleem is dat ik een baan heb die 60 punten waard is op de SOL maar... Ik haat dat werk en heb dus alleen maar stage gelopen en 2 maanden gewerkt... geen werkervaing dus...

Ik begrijp dus dat je voor alle visa werkervaring nodig hebt in je solberoep..  :cry:

Ik kom als ik 3 jaar werkervaring opdoe aan precies 120 punten...

3jaar in een klotebaan....  :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ik ben een beetje radeloos nu...
 
De werkervaring hoeft niet te zijn in het genomineerde 60 punten beroep, maar in EEN beroep van de SOLlijst. Wel levert het je extra punten op als dit wel het geval is.
Dus...........als je 12 van de laatste 18 maanden gewerkt hebt in enig beroep op de SOL voldoe je al aan de basis werkervarings eis.
Ook hoef je niet perse in je genomineerde beroep aan het werk te gaan als je je visum eenmaal hebt.........

Helpt dit een beetje....?

Henriette
 
henriette heeft gelijk

ik sta op de SOL met beroep van 60 punten en heb 5 jaar niet relevante werkervaring
en dat was geen probleem kreeg alleen 5 punten minder dan wanneer het wel relevante werkervaring was geweest

let op mijn degree-beroep en mijn werkervaring beroep stonden wel allebei op de SOL lijst (maar ja daar staat ook bijna alles op dus dat moet al lukken dat dit bij jou niet het geval zou zijn)
 
Back
Top