kan iemand mij helpen????

Chantal

New Member
Voor een skilled independent aanvraag met een beroep in de MODL lijst voor 50 punten en voldoende werkervaring, kom ik 5 punten te kort.
Nu ben ik nog steeds aan het leren, deze nog niet voltooide master studie aan de VU sluit nauw aan mijn bachelor studie aan het HBO (4 jaar werkervaring op HBO niveau). Met deze master studie heb ik een beroep welke goed is voor 60 punten alleen ontbreekt dan de werkervaring....
Wel is het gebruikelijk dat ik na het afronden van deze master studie in Nederland zonder problemen doorstroom in een andere functie (voordeeltje van werken bij de overheid).

Nu komt mijn vraag kan ik deze master studie gebruiken om mijn punten totaal iets op te cshroeven zodat ik die broodnodige 120 punten haal of blijft het bij 115.
Wel doe ik op het moment al wekrzaamheden die boven HBO-niveau zijn...helpt het om dit in een werkgevers verklaring te vermelden????

thanks

Als je het mij vraagt, bestaat er geen verschil voor wat betreft toekenning van punten voor een bachelor opleiding of een master opleiding...  :|

Als je het mij vraagt, bestaat er geen verschil voor wat betreft toekenning van punten voor een bachelor opleiding of een master opleiding... 

Ok ik heb me wat onduidelijk uitgedrukt! Maar door mijn master opleiding krijg in Nederland automatisch een andere functie en deze functie/omschrijving is volgens de MODL lijst 60 punten waard. Mijn huidige functie is slecht 50 punten waard.

Volgens mij....maar weet het helaas niet helemaal zeker, kan het inderdaad zo zijn dat je bij het behalen van een masterdegree je zou kunnen beroepen op een ander beroep op de SOL Lijst. Het is inderdaad zo dat je werkervaring moet hebben echter DIMIA geeft niet aan dat dit ook daadwerkelijk werkervaring moet zijn in dit vakgebied. Het mag ook een ander vakgebied zijn wat opgenomen is in de SOL. Ik twijfel hier wel aan......

Nu is het wel belangrijk of je voor je assessment ook werkervaring nodig hebt. Dan houdt het gewoon op natuurlijk. Er zijn in ieder geval een aantal beroepsorganisaties die geen werkervering vereisen.

P.s. heb je gedacht aan je punten voor Dutch Fluency?

gr veer en martijn

Vraagje, wat is dan je huidige functie en wat is je toekomstige "master" functie?

P.s. heb je gedacht aan je punten voor Dutch Fluency?

Ja daar heb ik aan gedacht. Het probleem is dat ik nog net 29 ben en dus al 5 kostbare punten verlies omdat ik een jaartje ouder wordt. Voor de rest heb ik geen partner die mij eventueel extra punten op kan leveren, dus zodoende kom ik maar op 115.

Als je je opleiding volledig in het nederlands hebt gedaan, heb je daarmee ook een degree in 1 van de "communual languages" van australie en kom je waarschijnlijk in aanmerking voor 5 bonuspunten.

als je de quick-check doet voor een skilled visum komt dit naar voren in de vraag of je nog een andere taal vloeiend spreekt dan engels (ja, je moedertaal dus). Vervolgens of je een diploma hierin hebt...ik dacht dus dat je dan een opleiding nederlands had moeten doen zodat je neerlandicus bent of zo....maar een immigratieburo tipte mij dat dit ook geldt voor elke willekeurige studie, zolang maar volledig in het nederlands onderwezen. En je moet dan een verklaring van de onderwijsinstelling vragen waarin zij dit bevestigen...

En wat werkervaring betreft....voor een 60 punten beroep moet je aan 2 voorwaarden voldoen:
1. 3 jaar gewerkt van de laatste 4 jaar  EN
2. 12 maanden van de laatste 18 maanden
En dan bedoelen ze dus werkervaring in je beroepWeet niet of je dat kunt ondervangen met een extra opleiding, ze gaan er vanuit dat wanneer je een 60 punten beroep claimt, je je de basis is en dat je verdere ontwikkeling in je werk hebt, je wordt tenslotte gezien als een professional.......voor beroepen met minder punten is de werkervaring van minder belang.

Wat je anders nog zou kunnen proberen, is een SIR of STNI visum, de grens voor deze visa ligt op 110 resp. 70 geloof ik.

Hoop dat je hier wat aan hebt...Succes verder!

Gr. SAb

En wat werkervaring betreft....voor een 60 punten beroep moet je aan 2 voorwaarden voldoen:
1. 3 jaar gewerkt van de laatste 4 jaar  EN
2. 12 maanden van de laatste 18 maanden
En dan bedoelen ze dus werkervaring in je beroepWeet niet of je dat kunt ondervangen met een extra opleiding, ze gaan er vanuit dat wanneer je een 60 punten beroep claimt, je je de basis is en dat je verdere ontwikkeling in je werk hebt, je wordt tenslotte gezien als een professional.......voor beroepen met minder punten is de werkervaring van minder belang.

Dit is niet helemaal juist.

Deze 50-60 punten, zijn punten voor Skill. De bovengenoemde twee punten zijn belangrijk voor Specific Work Experience. Dit is dus geen Recent work Experience. Voor recent work experience bij een beroep van 60 punten moet er  minimaal 12 maanden van de laaste 18 zijn gewerkt in a skilled occupation. Dit betekent dus dat dit niet perse het beroep is waarvoor skill punten worden behaald. Zie pagine 6 booklet 6

Ik schaam mij diep  :oops:, ik heb zojuist een enorme fout gemaakt, de door mij genoemde punten bij MODL zijn eigenlijk punten die van de SOL-lijst komen (nogmaals  :oops:). Maar het probleem blijft!
Momenteel heb ik een functie als Life Scientist en straks als alles goed gaat ben ik Medical Scientist.

Nou succes in ieder geval, hoop dat de reeds ontvangen informatie je verder kan helpen.

gr

Voor recent work experience bij een beroep van 60 punten moet er  minimaal 12 maanden van de laaste 18 zijn gewerkt in a skilled occupation. Dit betekent dus dat dit niet perse het beroep is waarvoor skill punten worden behaald. Zie pagine 6 booklet 6

Kijk dat hoor ik nu graag. Bedankt voor de positieve info Veer!

.....sorry, bedoelde hetzelfde......60 punten voor opleiding en aanvullende punten voor leeftijd, werkervaring etc.

maar als je aan de 120 punten wilt komen, zul je recent en specific work experience moeten hebben......

en ik weet niet hoe andere  assessing authorities hier mee omgaan, maar EIAust eist toch echt dat ik ervaring in mijn beroep heb.....en zonder positieve skill assessment van hun kan ik niet eens een visum aanvragen....terwijl DIMIA inderdaad in booklet 6 zegt dat die ervaring in een willekeurig beroep van de SOL opgedaan mag zijn....maar nogmaals dat strookt in mijn geval dan niet met de eisen van de assessing authority.....

tja, ben nog steeds geen expert (hoewel, na het doorlopen van alle regeltjes zou je het onderhand wel worden :wink:)

Back