kan ik mee als partner? (beiden nederlands)

BarKev

New Member
Hallo allemaal,

Mijn vriendin (29) en ik (32) hebben onlangs besloten de grote sprong te gaan wagen (yeah baby!!!)
Ik ben vol enthousiasme in de wereld van visa's, formulieren en regels regels regels gedoken.........
Maar kom er op een aantal punten niet helemaal uit.

Dit is onze situatie:
- We zijn beiden Nederlands en wonen al meer dan 3,5 jr samen (totaal ruim 5,5 jr relatie)
- Mijn beroep staat wel op soll lijst echter heb ik geen afgeronde hbo/wo diploma's (wel werkervaring maar lees op vetassess site dat alleen diploma telt bij erkening beroep)
- Mijn broer woont al 8 jr in australie (permanent residence) en wil mij/ons graag sponsoren.
- Mijn vriendin (29) heeft zowel werkervaring als een afgeronde hbo opleiding en haar beroep staat op de sol lijst

Omdat mijn vriendin de grootste kans heeft dat haar diploma/beroep wordt erkent lijkt het ons het verstandigst om op haar naam de hoofdaanvraag te doen.

Vraag 1:
Als mijn vriendin de hoofdaanvraag doet, kan ik dan met haar mee als partner zonder dat ik aan de basic requirements hoef te voldoen (dus geen punten nodig heb (skill requirements ed)?

Vraag 2:
Kan mijn broer via mij mijn vriending sponsoren zodat ze daarom een subclass 138 visum, australian sponsored (http://www.immi.gov.au/migration/skilled/offshore_visa/valid_138.htm)  kan aanvragen en ik meega als partner? Dit heeft nm als voordeel dat je voor  dit visum maar 110 punten voor nodig hebt.

kijk uit naar jullie antwoorden!

Groet,

Kevin
 
Hoi Kevin,

Welkom op het forum!

Sander en ik gaan een beetje op dezelfde voorwaarden als jullie. Hij staat op de beroepenlijst en ik niet. Mijn vader woont in Australie en sponsort ons. Omdat wij getrouwd zijn is onze aanvraag te combineren. Sander heeft dus de Skills Assesment gedaan en ik ben hoofdaanvrager voor ons visum omdat mijn vader mijn bloodrelative is. Als jullie kunnen aantonen dat jullie al zolang samenleven kunnen jullie volgens mij voor het zelfde visum gaan. (Skilled Sponsord Designated Area).
Het is een beetje summier maar hoop je hiermee een beetje te hebben geholpen!

Groetjes Linda
 
Hi Linda,

Thnx voor je snelle reply! Dus als ik het goed begrijp is het mogelijk om hoofdaanvrager te zijn zonder dat je punten nodig hebt
en die aanvraag te combineren met je partner die wel "skilled" is en dus punten genoeg heeft?
 
Ja dat klopt en als je voor hetzelfde visum als wij gaat, heb je zelfs de punten niet nodig :up:
 
Thnx Ineke!

Linda, toch nog een vraag hierover (soort van dubbelcheck voordat ik happy wordt ;-)
Ik heb nm begrepen dat ondanks dat je geen punten nodig hebt voor dat visum je wel moet voldoen aan de basic requirements (dwz skill assessment, IELTS, work experience e.d.) Geldt dit dus alleen voor 1 van beiden als je de aanvraag combineert?
 
Ja je moet wel voldoen aan de basic requirements. Dat zou dus betekenen bijvoorbeeld dat je vriendin de Skills Assessment doet. Jij doet dan de aanvraag voor het Skilled Designated Area Sponsord,vanwege je broer. Samen doe je dan de IELTS, medicals en bewijs van goed gedrag. In de Skills komen werkervaring enzovoorts aan te pas. Duur van werkervaring is wel belangrijk.
Maar dat kun je dus combineren en door het sponsor verhaaltje geen punten meer nodig.

Heb ik je blij gemaakt?
 
javascript:void(0);

klinkt goed. Was nm ongerust dat het hele verhaal niet doorging omdat ik geen diploma's heb en daarom niet aan de basic requirements kan voldoen.............
hebben jullie de aanvraag zelf gedaan?
 
Wij doen hem inderdaad zelf, is goed te doen. Wel veel werk, maar wij hebben het toch allemaal prima zelf kunnen regelen. De werkervaring geldt inderdaad voor je vriendin omdat zij de Skills dan zal doen.

Groetjes Lin
 
Back
Top