kan ik nu WEL of GEEN 457 krijgen?? (het antwoord)

werner

New Member
hello mates,

er is iets waar ik maar niet uitkom?
even mijn situatie:

ik ben nu bijna 11 maanden in Australie op een WHV.
heb me helemaal gesetteld in Perth en werk nu al 4 maanden voor Greyhound Australia als chauffeur (fulltime)
ik wil echt hier in Australie blijven en Greyhound wil mij ook sponsoren.
ik heb nu al zo'n beetje 20x alle info doorgelezen over het 457 visum (long business), maar ik kom er maar niet uit of Greyhound mij
nu WEL of NIET kan sponsoren als chauffeur.
mijn WHV loopt af op 17sept, dus het wordt langzaam tijd om een nieuw visum te vinden.
kan iemand mij hier een antwoord op geven en kan ik dit dan nog op tijd regelen voordat mijn WHV afloopt?????

groeten Werner

ps: 2e WHV is geen optie, ben al 32!
 
volgens mij geven ze je zo een visum als je van toegevoegde waarde bent voor het bedrijf wat ze aan Australiërs niet kunnen vinden, jouw baas zal dan moeten aantonen dat je onmisbaar bent voor het bedrijf, maar ik weet niet of dat in jouw geval als chauffeur zijnde ook zo is, of dat er tig chauffeurs werkeloos rondlopen.

dat is iig van wat ik ervan begrepen heb.
 
hi mates,

na lang bureaucraties gezeik, ben ik er uiteindelijk achter gekomen (na een belletje met Canberra door eindelijk een aardige lady at de immi-dienst), dat Greyhound me KAN sponsoren als busdriver, maar dan wel alleen regionaal.
dank je voor de reacties en vooral die naar de media-link, waardoor ik erachter kwam dat er wel nog een paar "driver-occupations" op de 457-lijst stonden.
dus het wordt wel verhuizen naar een regionaal gebied in Australie. maar je moet er wat voor over hebben, voor je Aussie-droom!

cheers werner
 
gefeliciteerd man!!!!!
Super voor je,
en misschien is het daar nog wle veel leuker, waar ga je nu naar toe????

:applaus:
 
nog geen idee. ben nu aan het wachten op antwoord van Greyhound OF ze me wel sponsoren en waar ze me dan kunnen gebruiken. ik weet dat ze vorige maand naar een coach captain in Cairns waren aant zoeken, dus dat lijkt me wel interessant.
dus nu hangt het van hun af en dan kan ik ook een beslissing nemen. want het moeilijke is dat ik dan weer opnieuw moet beginnen,
terwijl ik hier in Perth al mijn leventje had opgebouwd. vrienden, huisje, etc.
ik moet alles in mijn eentje doen, want ben single en geen familie hier enzo, dus ik moet beslissen of ik het bij dit jaar laat of weer opnieuw ergens ga beginnen. maar eerst maar eens het antwoord van Greyhound afwachten.  :smile:

cheers
 
Hi Werner,

Veel sterkte bij het wachten en veel wijsheid gewenst bij de te nemen beslissing.

Hartelijke groet, Magda
 
Back
Top