Kan je een RRV na 3 jaar in NL verlengen (in Aus) om nogmaals 5 jaar te krijgen?

EmmaX

Member
Hoi allemaal!

Ik ben nu 10 jaar in Australie, en heb het wel weer een beetje gezien. Ik zit er aan te denken terug naar Europa te gaan, maar wil wel de optie hebben terug naar Australie te kunnen. Ik kan helaas niet elke 2 jaar heen en weer (bijvoorbeeld) want ik heb een hond en die wil ik niet zo lang alleen laten, en ik wil hem ook niet twee keer een lange vliegreis aandoen want hij is al oud. Dus als ik terug ga is het voor langere tijd. Ik heb alleen Nederlandse nationaliteit (pffff, zo dom dat we geen dual citizenship mogen).

Dus ik kan nu een RRV aanvragen die 5 jaar geldig is. De regel om een nieuwe RRV aan te vragen is dat ik in de afgelopen 5 jaar 2 jaar in Australie moet hebben gewoond, dus ik dacht erover om over 3 jaar terug naar Australie te gaan om dan weer een nieuwe RRV aan te vragen (want dan voldoe ik aan die regel). Dan zou ik hopelijk een nieuwe RRV krijgen die 5 jaar geldig is, zo dan kan ik in totaal 8 jaar buiten NL verblijven. Weet iemand of dat werkt? Op de website staat dat je een RRV aan moet vragen liefst voordat ie verloopt, maar 2 jaar voordat ie verloopt - dat staat er niet.

Also, ik heb een leuke baan hier, maar ik ben nu 39 en als ik weer een baan in NL wil vinden moet ik natuurlijk niet te oud zijn. Vandaar dat ik nu al mijn opties aan het overwegen ben. Ik ben nu weer single, dus het zou leuk zijn weer dicht bij familie te zijn, en als NL te koud is kan ik altijd nog in Spanje gaan wonen ofzo. :)

Ik zat jaren geleden op dit forum, maar dat email adres heb ik niet meer, dus ik moest even een nieuwe account aanmaken.
 
Last edited:
History:
In 2012 naar OZ op 2e WHV - New South Wales
In 2013 PR aangevraagd (via partner) en 3 maanden later gekregen
In 2014 Naar Northern Territory om werk te vinden. We hadden beiden binnen een dag een baan. 4-jarig contract bij de Gov. Heerlijke tijd in Darwin/Alice Springs gehad.
In 2018: Nieuwe banen in Brisbane (ook bij Gov)
2020: Weer single
2022: beetje bored. Ik heb goede permanente baan. Maar wil wel weer eens iets anders.

als je een PR via een (Australische) partner hebt kun je voor citizenship gaan en gewoon een dubbele nationaliteit hebben? Of mis ik iets?
 
als je een PR via een (Australische) partner hebt kun je voor citizenship gaan en gewoon een dubbele nationaliteit hebben? Of mis ik iets?
Ja je mist iets net een paar regels daaronder. Ik ben single.
 
Last edited:
Back
Top