Kan je gaan op tourist visum en blijven op ENS?

nesje

New Member
Weet iemand of het mogelijk is om te gaan op toeristenvisum en dan eens ginder werk te zoeken en dan te blijven op ENS?

Ik heb nml. gisteren een aflevering geizen van "We are from Belgium" en deze mensen hebben dat gedaan.

Ik wist niet dat het kon. Weet iemand hier meer over?

Ik heb al veel gesurft op de site van Victoria en er staan zeer veel jobaanbiedingen voor mijn beroep op, maar het lijkt me moeilijk om voor een job te solliciteren en een ENS te krijgen als ze jenog nooit gezien hebben?

mm......nog reactie. Wat moet ik daar nu van denken <_<

Ik vraag me af of je mag sollicieteren terwijl je op toeristenvisum bent en als je dan werk vind, of ze je mogen sponsoren dan?

Ik heb al veel openstaande jobs gezien op recruitment online, maar denk toch dat het anders is als je in levende lijve kan gaan solliciteren.

was gewoon een bedenking... Daar WHV voor ons geen oplossing meer is, spijtig genoeg...

In 2001 was in in Oz op een toersitenvisum. Ik raakte (min of meer toevallig) in gesprek met een bedrijf dat me uiteindelijk wou sponsoren, ze belden de immigratiedienst voor details omtrent sponsoring en de persoon van de immigratiedienst zei dat het beter was om niet te vermelden dat ik op een toeristenvisum een 'sollicitatiegesprek' gevoerd had.

Als ik altijd zie hoe ze er in Border Security mee omgaan, dan zou ik ook zeggen dat het ten strengste verboden is om op een Toeristen visum het land in te komen, en vervolgens op zoek te gaan naar werk (ook al ga je niet echt werken, maar alleen zoeken).

ok, dat is dus zeer interessante info waar ik weer mee verder kan. Bedankt!

geen goed idee dus, man man man, een mens zoekt allerlei wegen om het sneller te laten verlopen, maar die zijn er dus niet......
pffffffffffff..... zie het echt niet zitten om te wachten tot 2013 :|

ok, dat is dus zeer interessante info waar ik weer mee verder kan. Bedankt!

geen goed idee dus, man man man, een mens zoekt allerlei wegen om het sneller te laten verlopen, maar die zijn er dus niet......
pffffffffffff..... zie het echt niet zitten om te wachten tot 2013 :|

Hoi Nesje,
Ik zie het probleem niet hoor !
Als jij daar een leuke baan tegenkomt en solliciteerd en deze werkgever is berreid jullie te sponseren hoeft niemand ooit te weten dat jij er op een touristenvisum hebt gesolliciteerd.En het lijkt me inderdaad handig niet te melden dat je er op een toeristenvisum een sollicitatiegesprek hebt gevoerd maar dat hoeven ze ook niet te weten.
Eenmaal thuis start je de procedure gewoon op.
De visa procedure staat er los van...
Alleen moet je werkgever berreid zijn om aan te tonen dat ze jou echt willen hebben en er geen australische werknemer voldoet.
dat betekende in mijn man zijn geval een paar advertenties die de werkgever in de krant heeft gezet waar hij iemand vroeg die vloeiend, duits en nederlands spreekt naast de gewone taakomschrijving geen kip die reageerde dus goedgekeurd en visa procedure is in gang.

succes groetjes Annemiek

Je kan het altijd proberen...
Je kan ook kijken, alleen heb je minder kans, of je op internet leuke banen ziet waarbij ze bereid zijn te sponsoren. Sjah wie niet waagt... Maar ik denk dat de kans groter is als je daar zelf heen gaat. Is trouwens ook veel leuker. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik snap wel je twijfel als het eigenlijk niet mag en ze in Australie daar toch best streng inzijn. Je kan je toch orienteren op de arbiedsmakrkt? Dat je dan toevallig ook vraagt of ze banen hebben de de mogelijkheid tot sponsoren is niet echt solliciteren, maar meer orienteren op mogelijkheden :wink:
Succes met de keuze en met het uitzoeken van mogelijkheden! Ik weet hoe het is, als het zo allemaal loopt, maar je bent een doorzetter en je komt er uiteindelijk wel. Ik hoop alleen sneller dan verwacht. Ik duim voor je :up:

we gaan deze zomer zeker nnar Oz en ik plan dan gewoon een aantal gesprekken daar, we zien wel!

Ik hoop zo er voor einde 2012 te geraken :lol:

Afgelopen zondag naar border security gekeken en het advies is ... neem geen diploma's mee wanneer je een toeristenvisum hebt... je loopt het risico een directe rechtsomkeer te moeten maken na een lange periode van ondervraging.

Je kan natuurlijk wel je diploma's inscannen en in je mail zetten. Dan kun je ze wel laten zien, maar heb je ze niet bij je in het vliegtuig en dergelijke.

Afgelopen zondag naar border security gekeken en het advies is ... neem geen diploma's mee wanneer je een toeristenvisum hebt... je loopt het risico een directe rechtsomkeer te moeten maken na een lange periode van ondervraging.

bedoelde inderdaad in je bagage :wink:

he Nesje

Ook wij denken er aan om van de zomer te gaan, ergens in mei.
We willen evt op een toeristen visum gaan en maar kijken wat we tegen gaan komen.
Misschien hebben we beide geluk en kunnen we later samen een borrel pakken :wink:

Veel succes nog en ik volg je zeer zeker

gr Leonie

@ kathren :
bedankt voor de tip! :wink:

@ catkin :
slim plan! :lol:

@ leentje :
hoe lang plannen jullie te blijven? En wat is jullie reisroute? Kunnen we mss deze zomler al eens afspreken daar. Steeds leuk om gelijkgestemde zielen te ontmoeten. :up:

Route is nog niet gepland. Zijn aan het kijken waar we het liefste heen willen en gaan dan daar wat huren. Willen een half jaar gaan.
Wel leuk om je te ontmoeten, kunnen we samen onze ervaringen en evt oplossingen delen :smile:

goed idee!
wij gaan van 1 juli tot 14 augustus!
We gaan van melbourne tot cairns rijden.

We ziebn wel hé! zou zeker fijn zijn!

goed idee!
wij gaan van 1 juli tot 14 augustus!
We gaan van melbourne tot cairns rijden.

We ziebn wel hé! zou zeker fijn zijn!

Alé, ge gaat nog voor mij vertrekken dan. Maar tegen dat jullie bijna in Cairns zijn, zal ik al wel gesetteld zijn, he. :lol:

He Nesje

Zou toch heerlijk zijn als je al iets zou vinden voordat Anneke geland is? Kunnen we helemaal los gaan :grin:

^_^ ^_^ ^_^ ^_^

Back