kangoeroevlees in NL; wie weet waar?

Donatella

Member
Hallo allen, na het eten van kangoeroevlees in een Australisch restaurant (super lekker) zou ik graag zelf wat recepten willen uitproberen. Maar....kan nergens kangoeroevlees vinden! :| Weet iemand of het in NL te koop is, voor particulieren? Helaas verkoopt AH het niet meer....
Hoor graag jullie tips! :Cooking:
 
Die ene bekende groothandel verkoopt het.. Grr wat is de naam ook alweer...
Sligro!
Hopelijk ken je iemand met een Sligro pas..
 
Wij hebben er een! Ga graag een keertje met je mee, als je wilt. We wonen in Den Bosch.

later.gif
 
Bedankt Gwenn! Er is een Sligro in Alkmaar en een pasje ga ik morgen aanvragen!

David en Annemiek; Als ik vlakbij Den Bosch zou wonen dan was het zeker een leuk plan om samen te shoppen, ik vond vandaag deze recepten, zien er heerlijk uit: http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=recepten&query=kangoeroe

Zo halen we een klein stukje Australie naar hier (ons bord!) :wink:
 
Bedankt Gwenn! Er is een Sligro in Alkmaar en een pasje ga ik morgen aanvragen!

David en Annemiek; Als ik vlakbij Den Bosch zou wonen dan was het zeker een leuk plan om samen te shoppen, ik vond vandaag deze recepten, zien er heerlijk uit: http://www.smulweb.nl/zoeken/?type=recepten&query=kangoeroe

Zo halen we een klein stukje Australie naar hier (ons bord!) :wink:

Nu ga ik even gemeen doen, maar weet je zeker dat je aan een pasje kunt komen? Dit staat nm op hun website:

Om bij Sligro inkopen te kunnen doen, dient u te beschikken over een Sligro-klantnummer en een bijbehorende klantenkaart. Sligro is een groothandel en daarom kunnen alleen ondernemingen en organisaties die ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel in het bezit komen van een Sligro-klantnummer en klantenkaart. De Sligro-klantenkaart is dan ook strikt persoonlijk en niet overdraagbaar.
 
Oei, die recepten zien er lekker uit!!!! :yum: Ga ze zeker hier proberen! Heb vanochtend lekker een cheesecake gemaakt dus een stukje kangaroe op de
stove.gif
kan daar zeker bij! Thanks!
 
Krijg er honger van!! Eet smakelijk :wink:

Alie, dank voor de info, ben zelfstandige en ingeschreven bij KvK dus kaart is onderweg...(met spoed hoop ik)

forumleden uit regio NH die ook vriezer willen volgooien; laat het weten en we spreken af bij de Sligro. Ben benieuwd wat ze nog meer hebben....... :lol:
 
Krijg er honger van!! Eet smakelijk :wink:

Alie, dank voor de info, ben zelfstandige en ingeschreven bij KvK dus kaart is onderweg...(met spoed hoop ik)

forumleden uit regio NH die ook vriezer willen volgooien; laat het weten en we spreken af bij de Sligro. Ben benieuwd wat ze nog meer hebben....... :lol:

Beter! Ik heb ooit vakantiewerk bij de Hanos gedaan (een soort van Sligro) en je hebt echt heel veel keus! Als je denkt dat je bij supermarkten veel keuze hebt, wacht maar tot je een groothandel binnen loopt! :lol:
 
Gelukkig mogen de kids niet naar binnen (tot 12 jaar). Anders had ik ECHT ruzie met de ABNAMRO gekregen!!
grin.gif
 
Ik vind de Sligro op zich niet zo verschrikkelijk veel hebben hoor.. en zoveel goedkoper is het eigenlijk ook niet...
Maarja, het assortiment ligt mss ook aan de locatie.
Maar in ieder geval hebben ze kangaroo!!
afro.gif
 
Vreemde mensen hoor Australische emigranten nog in Nederland.
Voordat je het weet schieten ze zodra ze hier zijn de cockatoos and the kookaburras en lorrekieten uit de boom om die op te peuzelen alleen om het echte Australisch gevoel te krijgen.
Gewoon een worstje of een kippie op de bbq volstaat ook. :smile:

Jack :evil:
 
pasjes zijn binnen :smile:

@ Jack; je trekt gelijk conclusies maar......ik ben gewoon kieskeurig met vlees, ze hebben tenminste een vrij leven gehad en ik hoef geen hormonen/antibiotica worst/kippepoot van dieren die geen straaltje daglicht hebben gezien of een grassprietje. Het aanbod biologisch vlees is helaas zeer beperkt en vaak nog uitverkocht ook, dus als we dan af en toe ook (milieuvriendelijke)kangaroo eten, is toch niet zo vreemd? Enne..de vogeltjes die voer ik iedere winter, niet om ze daarna af te schieten :wink: en help de padden oversteken, zet de wekker om een op de snelweg gegooide kitten iedere 3 uur te voeren, duik de sloot in om een fuut van een vishaak los te maken, stop voor ieder schaap dat op zijn rug ligt etc. kan nog wel een tijdje doorgaan, m.a.w. don't go there Jack!
 
Kangaroo is toch helemaal niet zo lekker? Hartstikke taai ook. In de ruim twee jaar dat ik hier woon, heb ik het ook maar 1 keer gegeten, dus echt Australisch vind ik het niet. (Okee, de kangaroo is zo Australisch als je het kan krijgen, maar om hem op te eten? Dat is wel wat toeristisch, volgens mij) Qua Australisch vlees zou ik eerder denken aan lamsvlees: koteletten of shanks, bijvoorbeeld.
 
Kangaroo is toch helemaal niet zo lekker? Hartstikke taai ook. In de ruim twee jaar dat ik hier woon, heb ik het ook maar 1 keer gegeten, dus echt Australisch vind ik het niet. (Okee, de kangaroo is zo Australisch als je het kan krijgen, maar om hem op te eten? Dat is wel wat toeristisch, volgens mij) Qua Australisch vlees zou ik eerder denken aan lamsvlees: koteletten of shanks, bijvoorbeeld.

Wel net als een rund steake moet je de steake van de kangaroo medium rare bakken anders is het inderdaad net een stuk leer waar je op kauw :evil:

Ik kan er nu nog steeds van genieten.
 
Dat is wel wat toeristisch, volgens mij) Qua Australisch vlees zou ik eerder denken aan lamsvlees: koteletten of shanks, bijvoorbeeld.

Klopt.. in Australie is het helemaal niet populair! Iets van 70% wordt geexporteerd naar Rusland, en maar een heel klein deel voor de binnenlandse consumptie. Ik heb het maar een paar keer gehad, en 1 keer daarvan was het absoluut heerlijk, de rest was toch vaak 'overcooked'.

Het is inderdaad geen intensieve veehouderij (gelukkig!), maar als je kijkt dat het vlees voor het meerendeel afkomstig is van vrouwtjes (80%) met een zogend jong in de buidel, en een nog afhankelijk jong aan de voet. kan je het in ieder geval niet diervriendelijk noemen, en je wilt niet weten wat er met een jong gebeurd!

Ik me af of je voor die 6 kilo of goed vlees (van een volwassen Red Kangaroo) wat er maar af komt, zo'n heel beest moet doden. Dat zeggende, ik eet graag een stukje vlees, en ik koop maar voor een deel biologisch vlees, dus ook voor mij ligt een kans om dierenwelzijn te verbeteren.

Cheers
 
pasjes zijn binnen :smile:

zet de wekker om een op de snelweg gegooide kitten iedere 3 uur te voeren, duik de sloot in om een fuut van een vishaak los te maken, stop voor ieder schaap dat op zijn rug ligt etc. kan nog wel een tijdje doorgaan, m.a.w. don't go there Jack!

Wat zeg je toch allemaal........\
You're very funny....

:grin: :grin: :grin: :rotflmao:

Jack >:D
 
Medium bakken, net als biefstuk. Zal wel toeristisch (in feite inheems...) vlees zijn, als het maar goed is :smile: In Italie hebben ze ook nog nooit "elleboogjesmaccaroni" gezien, al helemaal niet met ketchup :crazy: en hier denken ze dat ze Italiaans eten....Dat de jongen nog in de buidel zitten, wist ik niet en dat is fout jachtbeleid :angry:, maar dat ze worden afgeschoten is niets aan te doen want er is geloof ik een flink overschot. Kun je ze maar beter opeten, vind ik, anders moeten er weer andere dieren geslacht worden.

@Jack, lachen is ook een manier...
Maar goed, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd ;-)
 
Ben toch benieuwd waar ik dat schaap op zijn rug kan vinden.
Zal wel niet op zijn hondjes schaapjes bedoelt zijn :smile:

Have a good Sunday,

Jack :evil:
 
Medium bakken, net als biefstuk. Zal wel toeristisch (in feite inheems...) vlees zijn, als het maar goed is :smile: In Italie hebben ze ook nog nooit "elleboogjesmaccaroni" gezien, al helemaal niet met ketchup :crazy: en hier denken ze dat ze Italiaans eten....Dat de jongen nog in de buidel zitten, wist ik niet en dat is fout jachtbeleid :angry:, maar dat ze worden afgeschoten is niets aan te doen want er is geloof ik een flink overschot. Kun je ze maar beter opeten, vind ik, anders moeten er weer andere dieren geslacht worden.

@Jack, lachen is ook een manier...
Maar goed, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd ;-)


elleboogjes :grin: net als de chinese rijsttafel.. zo Nederlands als het is inderdaad! :up:

Dat overschot is inderdaad in sommige gebieden... maar het is helaas zo dat juist in deze gebieden de jacht niet plaatsvindt omdat het te afgelegen of ontoegankelijk. Uiteraard is dit niet in alle gevallen zo, maar hoe weet je waar jouw steakje vandaan komt? In sommige jachtgebieden is de kangaroo nu geclassificeerd als 'near threatened' met een dichtheid van maar enkele individuen per vierkante kilometer. Begrijp me goed .. ik probeer je absoluut niet af te houden van kangaroo meat... maar het bestempelen dat kangaroo meat sustainable, animal friendly, organic, enz. is, is meer een goede marketing strategie van de vleesindustrie, dan daadwerkelijk het geval.

Cheeers
 
Back
Top